IMGc33 (4)

IMGc33 (4)



Moc i sprawność.

W czasie przenoszenia mocy z wału czynnego na wał bierny powstają straty energii, spowodowane oporami tarcia, poślizgiem itp., zatem moc na wale biernym P, jest mniejsza od mocy na wale czynnym Pi.

Stosunek mocy Pi do mocy P, nazywa się sprawnością mechaniczną rj.

Sprawność pojedynczych przekładni mechanicznych wynosi r] = 0,95 + 0,99.

Dla przekładni wielostopniowych sprawność całkowita równa jest iloczynowi sprawności poszczególnych stopni:

’1c=tlrłl2-n3'--iln

Przekładnie zębate

Rodzaje kół zębatych:

W zależności od kształtu geometrycznego bryły, na której nacięto zęby, rozróżnia się:

—    kola walcowe a

   proste, uzębienie jest w nich nacięte równolegle do osi kola,

•    skośne, uzębienie jest nacięte pod kątem do osi koła,

   daszkowe, na szerokości koła uzębienie składa się z odcinków z zębami skośnymi lewymi i prawymi,

   z uzębieniem wewnętrznym, uzębienie proste lub skośne jest tu nacięte na wewnętrznej powierzchni walca,

   zębatka, stanowi ona wycinek kola walcowego o nreskończenic dużej średnicy, w wyniku czego okrąg tego koła jest linią prostą;

-    kola stożkowe M

   proste, uzębienie jest tu nacięte wzdłuż tworzącej stożka,

   skośne, uzębienie jest nacięte pod kątem do tworzącej stożka,

   o zębach krzywoliniowych, linie zęba nie są liniami prostymi,

   płaskie, kąt stożka podziałowego wynosi 90° (tzw. zębatka koronowa).

48


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMGc33 (4) Moc i sprawność. W czasie przenoszenia mocy z wału czynnego na wał bierny powstają straty
Scan10112 7. Obliczenia wytrzymałościowe kół stożkowych Dla przeniesienia mocy (ruchu) z wału czynne
134 WIADOMOŚCI URZĘDU PATENTOWEGO Nr 1/1952 Przenoszenie mocy od silnika na tylną oś odbywa się prze
Photo0071 216 6. Sprężarki urządzeń chłodniczych Rys. 6.43. Odmiany przenoszenia napędu z wirnika cz
Straty energii czynnej - różnica bilansowa Sieciowe bilansowe straty energii są różnicą między energ
-15- Fot. 15. Napęd z wału silnika na wał skrzyni biegów za pomocą odkrytych, żeliwnych kół zębatych
-15- Fot. 15. Napęd z wału silnika na wał skrzyni biegów za pomocą odkrytych, żeliwnych kół zębatych
Mechanika74 Przekładnie mechaniczne Są to mechanizmy służące do przenoszenia ruchu obrotowego z wału
66 L.S. Czarnecki nie mogą b.yć odnoszone do wyparzanej czy przenoszonej mocy czynnej T ?esT / u i d
2tom086 4. TRANSFORMATORY 1744.4.3. Sprawność Sprawność t; jest stosunkiem mocy czynnej P2 oddawanej
skanuj0382 Wartość K przyjmuje się z tabl. 14.1, a wartość M wyznacza się z wzoru 14.1, w zależności
IMGd42 N — 6 kW. Koło 1 przekazuje moc N = 4 kW, a koło 3 — resztę mocy. Wykonać wykres momentów skr
Obrazek skanu1 TONSILMAESTRO 70 moc max. (W) pasmo przenoszenia (Hz) 10 przenoszenia (Hz) 35-25.000M
1. Zadanie układu napędowego Zadaniem układu napędowego w samochodzie jest przenoszenie mocy silnika

więcej podobnych podstron