IMGh77 (2)

IMGh77 (2)



   brak przestrzeni do swobodnego poruszania się i wykonywania czynności ruchowych (przeznacza się dla dziecka najmniejszy pokój zastawiony meblami, zakazuje mu się poruszania się po całej powierzchni mieszkalnej, wspinania, biegania itp.j;

—    nadopiekuńcza i lękowa postawa rodziców, ochraniająca przed samodzielnym pokonywaniem trudności mchowych:

—    stosowanie metody nakazu, zakazu, kar itp.;

—    pozbawianie dziecka swobody ruchów i czynności ruchowych;

—    izolacja od zabaw ruchowych z rówieśnikami;

—    zamiana zabaw i zajęć ruchowych na zajęcia intelektualne;

—    brak wspierania dziecka w pokonywaniu trudności ruchowych (wyśmiewanie, poniżanie, brak akceptacji i uznania);

—    większy nacisk na rozwój zdolności intelektualnych niż mchowych (takie sytuacje występują nie tylko w rodzinie, ale również w instytucjach wychowawczych, przedszkolu, szkole, zajęciach pozalekcyjnych);

—    brak warunków do rozwijania sprawności ruchowych (w przedszkolu, w szkole).

b. Opóźnienia i zaburzenia aparatu manipulacyjnego

Ważnym elementem rozwoju motory cznego dziecka jest jego rozwój manualny. Między 5.-8. rokiem życia dziecko w dużym stopniu doskonali koordynację kończyn górnych i tułowia, rozwija mchy zamaszyste i precyzyjne. Koordynacja mchowa obejmuje harmonijną współpracę różnych grap mięśniowych do całkowitego wyłączenia ruchów.

Proces ten jednak nie u wszystkich dzieci przebiega jednakowo i harmonijnie. Często jest on zakłócony przez czynniki środowiskowe. Niezręczność manualna może występować na tle ogólnego opóźnienia rozwoju ruchowego, a może mieć charakter izolowany. Warunkuje proces opanowania techniki pisania.

45


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wolności lub wygnania z kraju, prawo do obrony, publiczna rozprawa, prawo do swobodnego porusza
ZALETY SWOBODY PORUSZANIA SIĘ RODZĄCEJ ORAZ WERTYKALNEJ POZYCJI DO RODZENIA wg Liselotte Kuntne
Za granicą slide Za granicą Masz prawo do wyboru miejsca zamieszkania i swobodnego poruszania się p
skanowanie0002 Liczbę stopni swobody w dla mechanizmu swobodnie poruszającego się w przestrzeni trój
IMG 1405293150 Sekwencja chodu jako przystosowanie do tempa poruszania się — koń Powolny chód Wskaź
IMG 1405293556 ; Sekwencja chodu jako przystosowanie do tempa poruszania się — skoki zająca Szybkie
page0193 185 „Jestto istota uorganizowana, żyjąca, czująca, myśląca, swobodnie poruszająca się, z
PKBWM Raport końcowy - WIM 41 /13 Zarejestrowane ślady pokazują, że statek wchodząc do portu porusza
12. W akceleratorze dwie cząstki zbliżają się do siebie poruszając się po tej samej linii prostej. J
12. W akceleratorze dwie cząstki zbliżają się do siebie poruszając się po tej samej linii prostej. J
Matematyka @ 12-3 ? 3+5 Pomóż zajączkowi dotrzeć do marchewek. Poruszaj się po polach z w
66341 Untitled 17 (8) 10. Wymień zakresy prędkości dla pojazdu samochodowego do 3.5 tony poruszające
Sekrety liczenia  Pomóż zajączkowi dotrzeć do marchewek. Poruszaj się po polach z wyniki

więcej podobnych podstron