IMGt53

IMGt53



I .f

Opisane powyżej nieprawidłowe reakcje mogą jednak być przejawem I fi bardziej lub mniej poważnych DYSFUNKCJI w zakresie INTEGRACJI I r SENSORYCZNEJ. Zwykle nazywane jest to „słabą integracją sensoryczną” W

-.fe.’" 1.1^



Integrację sensoryczną można opisywać i definiować na wiele sposobów. Ponieważ teoria integracji sensorycznej i terminy ją określające mają wiele aspektów, dlatego jej wyjaśnieniu poświęcimy dużo miejsca. Aby skoordynować i zsyntetyzować całą wiedzę dotyczącą integracji sensorycznej, będziemy czasami wracali do tych samych kwestii, jednakże omawiając je z innego punktu widzenia. Ważne jest, by czytając tekst rozumieć go, ale dobrze jest również odkryć to, co już czytaliśmy i zrozumieliśmy, w innej, nowej sytuacji, w innym miejscu. Taka powtórka i ponowne wzmocnienie jest niezmiernie ważne dla przyswojenia i zrozumienia nowych idei i teorii.

Informacje na temat integracji sensorycznej będą przedstawione w relacji do: 1) rozwoju i wzrostu fizycznego, 2) zachowania, 3) uczenia się szkolnego - w szczególności czytania i pisania, 4) uczenia się ruchu, koordynacji, sprawności fizycznych, 5) percepcji, 6) ośmiu narządów zmysłów, 7) sensomotoryki, 8) mowy i języka, 9) świadomości, uwagi i koncentracji, 10) zapamiętania tego, czego się nauczono, 11) równowagi, 12) samoakceptacji, 13) dzieci w normie intelektualnej, 14) dzieci z upośledzeniem ruchowym i umysłowym.

Dowiemy się, jak dzieci uczą się i zachowują. Mając lepszą wiedzę na temat integracji sensorycznej łatwiej zrozumiemy, w jaki sposób należy uczyć i opiekować się dziećmi, jak również dorosłymi, którzy mogą mieć nie rozpoznane, subtelne zaburzenia integracji sensorycznej.

Gdzie się rozpoczyna i dokonuje integracja sensoryczna? By w pełni to zrozumieć, musimy poznać działanie mózgu i całego układu nerwowego. Dr Jean Ayres - psycholog, terapeuta zajęciowy i nauczyciel - przez około

20


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMGt53 I .f Opisane powyżej nieprawidłowe reakcje mogą jednak być przejawem I fi bardziej lub mniej
histologia wykład7 fil Zaburzenia w położeniu serca Oprócz nieprawidłowości opisanych powyżej nie
81428 P1030047 (5) Wolne rodniki w kolejnych reakcjach mogą albo być wymiatane albo ulegają, ut
Scan10472 s Następnie listek zwinąć w rulonik. Listki mogą być bardziej lub mniej zwinięte. Wykonać
Strona0011 11 Układ zastępczy, jak widać z tego, może być bardziej lub mniej złożony, w zależności o
Scan080220081443 27 Uważa się, że dzieci od 3 roku życia mogą osiągnąć to stadium. Lekarz powinien
5 formy zjawiskowe podżeganie podobne czynności”; muszą to jednak być czynności istotnie podobne do
popularne określenie sączków ze szkła spiekanego jako sączków Schotta. Mogą one być jednak innej pro
materiału. Gięcie próbki za pomocą przyrządu opisanego powyżej stwarza taką możliwość. Wymaga to jed
DSC02111 nałoży zaznaczyć, że skały o wytrzymałości powyżej 60 MPa mogą -Jr również efektywnie urabi
Nie wszystkie opisane powyżej techniki są możliwe do zastosowania przy użyciu posiadanego sprzętu, j
larsen0487 21. Intubacja dotchawicza i maska krtaniowa 487 Tabela 21.4 Schorzenia i nieprawidłowości

więcej podobnych podstron