IMG32

IMG32



MfiM« pmcy: <l» h*t* mt Maimiaw uici, i iv i

Badanie efekty* «w*vi n» m*ciw *|ła pieszych i sy&naliząęilł wzbudzaną na drygach d* ulcidgww vch

ClunkHiyi^ii pracy

Wymóg tapcwntema pi zejścia pieszego przez cały przekrój ulicy powoduje wydłużenie fazy uchu dla kierunku poprzecznego do drogi głównej dwujezdniowej, co najczęściej wiąże się ze spadkiem efektywności skrzyżowania Celem pracy jest sprawdzenie jak zastosowanie innego sterownia na przejściach dla pieszych może poprawić efektywność całego skrzyżowania. Praca powinna objąć:

przegląd literatury związanej z problemem wpływu pieszych na projektowanie sygnalizacji świetlnych na skrzyżowaniach, a» przedstawienie możliwości sterownia sygnalizacją na przejściach dla pieszych, a przygotowanie strategii badań efektywności skrzyżowania z wykorzystaniem programu WSSIM,

=» analiza wyników badań efektywności skrzyżowania dla różnych strategii sterowania sygnalizacją na przejściach dla pieszych,

=» wnioski i uwagi dotyczące przeprowadzonych analiz wraz z podaniem zaleceń dotyczących stosowania strategii sterowania sygnalizacją na przejściach.

Liczba osób wykonujących pracę: 2

Wymagania znajomość języka obcego (przegląd literatury)

Promotor: dr tnż. Stanisław Gondek

Analiza funkcionalno-ruchowa układu drogowego w rejonie tunelu pod Dworcem Głównym w Krakowie

Charakterystyka pracy:

W przypadku zlokalizowania blisko siebie położonych skrzyżowań z sygnalizacją świetlną bardzo ważne jest zapewnienie odpowiednich sekwencji faz zsynchronizowanych ze sobą w celu zapewnienia płynnego przepływu potoków mchu. W rejonie tunelu pod Dworcem Głównym w Krakowie zlokalizowanych jest kilka blisko siebie położonych skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, których funkcjonowanie jest krytykowane. Praca powinna objąć:

=> pozyskanie materiałów z ZIKiT oraz analiza stanu istniejącego układu skrzyżowań z sygnalizacją świetlną z uwzględnieniem potrzeb pojazdów komunikacji zbiorowej oraz pieszych,

=» wykonanie pomiarów empirycznych na analizowanym układzie skrzyżowań:

-    pomiar natężeń ruchu pojazdów indywidualnych i komunikacji zbiorowej oraz pieszych,

-    pomiar czasów przejazdu pomiędzy liniami zatrzymań kolejnych skrzyżowań na ciągu,

=> Przyjęć*® struktury programów sygnalizacji na poszczególnych skrzyżowaniach i wykonanie obliczeń natężeń nasycenia dla poszczególnych potoków mchu,

=> wykonanie obliczeń z wykorzystaniem programów WSSIM i TRANS YT 7F,

=> analiza wyników i ewentualne opracowanie planów koordynacji,

=> opracowanie programów sygnalizacji dla poszczególnych skrzyżowań.

Liczba osób wykonujących pracę: 2 Promotor: dr inż. Stanisław Gondek

Badanie zachowań kierowco* i . .•    • skrzyżowaniach z

sygnalizacja świetlna

Charakterystyka pracy

Coraz częściej w sieci dróg krąjov.    - - ^aiiia z sygnalizacją świetlna

mające na celu podniesienie bc/t i    umożliwienia przeja z lu/przejścia

przez drogę główną Na    >.,■ ś dizowanych poza terenami

zabudowanymi obserwuje się uuźr 'ękize prędkości jazdy na drodze głównej i dużą dysproporcję natężeń ruchu ora/ niewielkim ruchem pieszych. Celem pracy jest rozpoznanie specyfiki działania takich skrzyżowań przez zL-danie zachowań kierowców i pieszych. Praca powinna objąć => przegląd literatury związanej z tematem pracy,

=> poszukiwanie i wybór zamiejskich skrzyżowań z sygnalizacją świetlną w sieci dróg krajowych,

=> badania empiryczne prędkości pojazdów i pieszych oraz respektowani* sygnałów świetlnych,

=> analiza wyników wraz z opracowaniem statystycznym,

=> porównanie zachowań pojazdów/pieszych na miejskich i zamiejskich skrzyżowaniach,

=> wnioski i uwagi dotyczące przeprowadzonych analiz.

Liczba osób wykonujących pracę: 1

Wymagania: znajomość języka angielskiego (przegląd literatury)

Promotor: dr inż. Stanisław Gondek

Analiza funkcjonowania wybranych obwodnic

Cel pracy: Ocena wybranych cech mchu (wypadkowość, prędkość, płynność ruchu) na wybranych 3-4 obwodnicach (Wojnicz, Pilzno, Ropczyce, Bochnia, Brzesko)

Zakres pracy:

1.    Pozyskanie dokumentacji i zdjęć satelitarnych

2.    Badanie prędkości punktowej i komunikacyjr na obwodnicy

3.    Badania płynności mchu pojazdem testowym

4.    Ocena danych nt. Brd

5.    Wnioski.

Materiały: literatura nt. obwodnic, dostępności, pomiarów prędkości i klasyfikacji drogi Dokumentacja obwodnic dróg. Korzystne posiadanie do dyspozycji samochodu Temat dla 2 osób

Opiekun pracy: Prof. dr ha b. inż. Marian Tracz


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
IMG`13 (2) F- r >0(V> Ł. VjA tK/ 8 —fio/ St* * tM--- *•ł* U    -Mt^ŁFS•€ ** -
201502031403 aw£} z*MtCVK>n    cy 42-300 MYSZKÓW    w -j -*«>
AkteSumu Córmeio-Mutnic/* Wydr ul 2$rzĄd£Anm Podstawy zarządzania WYKŁAD IV & nalał
f + *£: . • *- ri *~ti ^ i>i ynfiini ~ s • :iv*-
sprawka2 J    Lp PÓMT.fCWA/^ Lćm&ToMIti ch£(Ąl ZLpMjy MgĘy iv UktADZiE ClfitoS?
Zał Nr23 Szkic pomiaru motywow i wyznaczenia nowych pkt J    ^    
10438339e8259964242398@08417813353068833 n ftrCt3ć2C&%0l£<^ !.    MT. Pi0?v Sk

więcej podobnych podstron