INSTRUKCJA PUG@5

INSTRUKCJA PUG@5




UKŁAD

NAPĘDOWY

Sprzęgło występuje w samochodach wyposażonych w mechaniczną skrzynię biegów. Rolę sprzęgła w przypadku automatycznej skrzyni biegów pełni przekładnia hydrokinetyczna.

Suche sprzęgło jednotarczowe jost przykręcono do kola zamachowego i daje się wymontować po wyjęciu zospolu napędowego z samochodu.

Sprzęgło jest sterowane linką, a jego regulacja odbywa się automatycznie. W celu sprawdzenia sprzęgła należy wykonać jazdę po drodze o dużym wzniesieniu. Włączyć 4. lub S. bieg i rozpocząć przyspieszanie. Jeżeli prędkość obrotowa silnika wzrasta, a samochód nie przyspiesza, będzie to znaczyło, że sprzęgło się ślizga.

Przyczyną poślizgu sprzęgła mogą być: zużycie okładzin ciernych.

— zaolejenie okładzin ciernych, wskutek nieszczelności silnika lub skrzyni biegów,

(•'Sr- osłabiona sprężyna tarczowa.

Wymiana sprzęgła

■    Wymontować skrzynię biegów (patrz rozdział 4.2).

■    Odkręcić sześć śrub mocujących oprawę sprzęgła. Śruby należy luzować równomiernie w kilku przejściach.

■    Zdjąć Z koła zamachowego oprawę i tarczę sprzęgła

■    Z obudowy sprzęgła wymontować łożysko wyciskowe.

■    Oczyścić obudowę sprzęgła. Jeżeli zanieczyszczenia są zaolejone, to trzeba będzie wymienić pierścień uszczelniający na wejściu do skrzyni biegów (patrz rozdział 4.2).

Gdyby olej występował z tylu koła zamachowego, to należy wtedy wymienić pierścień uszczelniający wału korbowego. W tym celu zdemontować koło zamachowe. Pierścień można teraz wyciągnąć podważając go. Sprawdzić powierzchnię walu korbowego współpracującą z pierścieniem uszczelniającym. Jeżeli jest ślad wyrobienia, to silnik trzeba rozebrać i oddać wal do przeszlilowania bieżni pierścienia na następny wymiar naprawczy (patrz strona 71).

164

i


■    Sprzęgło wymienia się zawsze w komplecie, to znaczy oprawę, tarczę sprzęgła i łożysko wyciskowe.

Rys. 4.2. TRZPIEŃ CENTRUJĄCY DO MONTAŻU TARCZY SPRZĘGŁA

PRZEKRÓJ SPRZĘGŁA


Montaż sprzęgła przebiega następująco.

■    Odtłuścić powierzchnię kola zamachowego, współpracującą z tarczą sprzęgła.

■    W otwór walu korbowego włożyć odpowiednio dobrany trzpieó centrujący (rys. 4.2) z nasuniętą tarczą sprzęgła

Sposób umieszczenia tarczy sprzęgła jest widoczny na rysunku 4.1.

■    Przystawić do kołków centrujących oprawę sprzęgła i wkręcić śruby mocujące.

■    Śruby dokręcić w kilku przejściach. Moment dokręcania wynosi 25 N m.

■    Podkładkę stożkową i sworzeń dźwigni sprzęgła posmarować smarem ..Molykote BR2 Plus".

■    Umocować nowe łożysko wyciskowe w widełkach i razem zamontować.

■    Zamontować skrzynię biegów (patrz rozdział 4.2).

Wymiana linki sprzęgła

■    Odłączyć linkę sprzęgła od pedału po ściągnięciu klamry (2. rys. 4.3).

■    Wyjąć akumulator.

■    Uwolnić mocowanie osłony gumowej (3. rys. 4.4) linki sprzęgła.

■    Wyciągnąć linkę od strony komory silnika.

■    Odłączyć linkę od dźwigni sprzęgła i wyjąć.

Linkę montuje się w kolejności odwrotnej.

■    Nasunąć osłonę gumową na nową linkę sprzęgła.

■    Nasunąć tulejkę (4. rys. 4.5) na pancerz linki do zaczepienia z pierwszym rowkiem pierścieniowym (a).

■    Wprowadzić linkę przez otwór w przegrodzie czołowej do wspornika pedałów.

■    Włożyć koniec linki w zaczep przy pedale (patrz 1. rys. 4.3).

■    Pancerz linki z tulejką (4. rys. 4.5) wcisnąć w wspornik pedałów, aż zaczepy tulejki przesuną się z pierwszego rowka pierścieniowego na drugi

(rys. 4.6).

■    Umieścić drugi koniec linki w dźwigni sprzęgła i wcisnąć pancerz

w uchwyt.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
INSTRUKCJA PUG@5 ? UKŁADNAPĘDOWY Sprzęgło występuje w samochodach wyposażonych w mechaniczną skrzyn
INSTRUKCJA PUG@5 d . Zdjąć pasek klinowy napędu pompy mechanizmu wspomagania układu kierowniczego (
INSTRUKCJA PUG@5 r ■    Z obudowy sprzęgła zdjąć płytkę blaszaną, zakiywaiącą otwór1
79307 INSTRUKCJA PUG@5 ? UKl*ONAPĘOOWV_ UKl*ONAPĘOOWV_ Składanie mechanizmu różnicowego a Wcisnąć ł
INSTRUKCJA PUG@5 ? UKl*ONAPĘOOWV_ UKl*ONAPĘOOWV_ Składanie mechanizmu różnicowego a Wcisnąć łożyska
20794 str074 075 Elementy sterowania i wyposażenie wewnętrzne KONSOLA ŚRODKOWA Mechaniczna skrzynia
Obsługa i naprawa Audi (228) D 11 12 13 SAMOCHODU Z MECHANICZNĄ SKRZYNIĄ BIEGÓW 1    

więcej podobnych podstron