Obraz1 (63)

Obraz1 (63)



■•WII I /.ęitl |*l /.vu /llll.|

Temat kompleksowy: Zwierzęta przed zim;}

Cele:

J IV>s/cr/cnic wM<lonK>ści dotyczących przygotowania się przyrody do /liny.

*    Kszlaliow.inic opiekuńczego stosunku do ptaków i zwicrz.it

oczekujących |h»ikky ludzkiej.

Metody:

samodzielnych doświadczeń. improwizacja, pantomima, metody aktywne, metody słowne, pedagogiki zabawy

Środki dydaktyczne:

-    wizytówki dzieci

n.itmalne orzechy włoskie, laskowe

-    sylwety zwierzm leśnych karteczki obrazki ze zwierzętami plansza „Spis mieszkam ów lasu*' odrysowaue sylwety zajęcy kolorowe kawałki nitek

materiały do /aję< plastyczno konstrukcyjnych: farby, mazaki, masa solna, folia aluminiowa, nasiona słona/mka,dym. zapałki, gazety rekwizyty tlo utworu Klo/wly Murka z iHMlutfika

kasety magnetofonowe „Fasolki"; ,,'IUńczymy ntxttu''\ I) Nawrot,

11 Kodak „Studiom i tuJlMy"

-    ksij/ka hfiiohtckto/H»/r«»/i, i /. I

-    Il)v i non ho,

Realizacja tematu kompleksowego:

I Zabawa z wizytówkami I )/iei i sie«l/.| w kole i mówi.j tekst popularnej zabawy „Chodzi lisek". W tym czasie wybrane dziecko - lisek wybiera sobie wizytówkę jakiegoś kolegi. IV» skończonej recytacji pokazuje wybrali.) wizytówkę dzict iom do odczytania Wywołane dziecko stara się złapać liska, który szybko zajmuje jego micjvt c wkolc.

2. Zabawa paluszkowa Myszka i śniadanie. I >zicc i dobrane parami. Jedna osoba / pary przesuwa swoj.| dłoń po ręku kolegi (porusza na przemian palcami wskazującym i środkowym). Mówi jednocześnie wierszyk:

Idzie myszka po ścianie

Niesie sobie śniadanie

Jak się śniadanie zachwieje

To się (wymienia imię dziecka) zaśmieje.

Przy licytacji ostatniego /dania łaskocze kolegę z pary. Zamiana ról w parze. Zabawę można |>owtnr/nć, zmieniając dzieci w parach.

3. Zabawa ksz.lnłcijcn orientację w przestrzeni Zapominalska włewlón* ksi. Dzieci siedzi) w dużym kole. Wybrane dziecko wiewiórka wychodzi z sali. W tym czasie dzieci chowają w sali orzech. Zadaniem wiewiórki jest odnalezienie go. Dzieci |x>magaj;| wiewiórce, mówiąc „ciepło, zimno”.

4. Zabawa z elementami liczenia Woreczki z orzechami. W małych woreczkach ukryte sj| orzechy laskowe lub włoskie. Zadaniem dzieci jest przeliczenie ich (dotykiem, bez otwierania worków) i zaznaczenie kartonikiem z tak;) sanuj liczb;) kropek, kresek it|».


Zabawa ortofonicznu Mis śpioch ćwiczeniu mięśni warg. Dzieci misie zwinięte le/.j na podłodze, naśladuj;) odgłosy snu niedźwiedzia: m-p, m-p, p-iu, p-in, h-»m, h-uu.

Zabawy plastyczno - konstrukcyjne: Wiewiórka (Wycinanka, s. 17)

- Jeż (Wycinanka, s. 18)


I. Tradycyjna zabawa Stary niedźwiedź. Zamiast tradycyjnej przyśpiewk dzieci mówi;) wierszyk W. Chotomskicj Sen niediwiedzia.

W. ( hotomska Sen niediwiedzia

'/(doży! niediwiedi piiamę ban/

Trzy kry i się ciepbj niediwiedzit/ skon/ / sbułko śpi


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz1 i>VIU/.Vl<l
Obraz1 -Wil l /IU
zdrowie0042
Obraz7 (63) 25 TRZY TEORIE NA TEMAT STOSUNKU JEDNOSTKI DO SPOŁECZEŃSTWA Augustyna: „[...] populus e
58574 Obraz5 (28) Cele:Temat kompleksowy: Zimowe zabawy Zimowe zabawy J Uświadomienie konieczności
Obraz6 (2) Temat kompleksowy: Mikołajki Cele: ^ Stwarzanie okazji do uzewnętrzniania pozytywnych uc
Obraz6 (8) Temat kompleksowy: Mikołajki Cele: * Stwarzanie okazji do uzewnętrzniania pozytywnych uc
Obraz6 (40) Temat kompleksowy: Mikołajki Cele: J Stwarzanie okazji do uzewnętrzniania pozytywnych u
Konspekt zajęć świetlicowych Temat kompleksowy: Uroki zimy, pomagamy zwierzętom przetrwać trudny

więcej podobnych podstron