Obraz6

Obraz6



PROPONOWANY ZAPIS W DZII-NNIKU ZAJI-Ć

1.    Pomoc dzieci w przygotowaniu przylrorów do zajęcia plastycznego: wyłożenie frtM* akwuiclowych. policzenie pędzelków do ułożenia na każdym stoliku (np. pob), pr/*'lł c/cnic tacek, kubeczków na wodę itp. Oglądanie prawdziwych tulipanów swobodni wypowiadanie się. zachęcanie do zadawania pytań.

II.    I. Słuchanie opowiadania O żółtym tulipanie, oprać. II. Urbanek wr M. Kń/yckh|

(cle: Uważne słuchanie i wyłonienie głównych |K»slaei opowiadania. Zapamiętani* słów, które wypowiadaj ! tło siebie. ()dd/iclcnic tego, co jest w opowiadaniu praWtbi we. od tego. co jest niepiawd/.iwe. Inseeni/owanie treści własnymi słowami. Point W opowiadanie O żółtym lithjHinie. oprać. II. Urbanek wg M. Różyckiej, sylweta tulipa na. wyrazy do globalnego czytania: cebula, hnlyna. Ustek.płatki.

Zabawa oricntacyjuo-porządkowa ..Słońce i deszcz”.

2.    Malowanie farbami akwarelowymi - Kwitnące tulipany. Cele: Ćwiczenie dużych mchów ręki. eksperymentowanie kolorem, uzyskiwanie ciekawych barw i odcieni Malowanie Ilu. Pomoce: farby akwarele, kartony.

III.    Zabawa dniniowa „<'Hudku”. Cele: Ćwiczenie koncentracji uwagi, Ćwiczenie fi' laksacyjne. Poznawanie własnego ciała i pr/eslr/eni

INNI PROPOZYCJI W()HRI;I3II. Tli MATU • Wysłuchanie wiersza Anny I udy-< iiod/ickiej IIiosenne kwiaty.

WIOSKNNK KWIATY

Już kwiaty zakwitają w lasach, w ogrodach i na łąkach - mów ią o tym, żc nadszedł czas w iosny i sionka.

Przyszły do nas kwiaty w gości w swej wiosennej szacie, popatrzcie uważnie, może je poznacie?

Pierwszy - to przehiśnieg biały.

I)rugi to stokrotka, kwiatek bardzo mały, lizcci jest jak złota łąka. to kaczenicc calv w pąkach.

Czwarty - lo krokus fioletowy, piąty - tulipan purpurowy, i szósty - to żonkil w żółtym kolorze, len ostatni słoneczny kwiatek do wazonu sobie włożę.

Anna I min-(Inuhieka

Nazywanie wiosennych kwiatów występujących w treści wierszu. Rozpoznawanie wśród innych żonkila, opisywanie jego wyglądu: kształt liści, ks/talt i kolor płatków, zwrócenie uwagi na charakterystyczną dla tego kwiatka „trąbkę”.

' I iIm unie hubami żonkili AIIC. Zabawy plastyczne pięciolatków, s. N. Dobiciu* ni odpowiednich koloiów: do malowania płatków żółty. tr;|bki pomaianczowy, Iłłtkó • I łodyżki różne odcienie kolom zielonego.

M li .mii cebuli w słoiku z \vodj|. obserwowanie wzrostu korzeni, łodygi.

| ł*|i ' lilii słownikowe poznawanie i |>oslugiwanie się słowami /wi;|zanymi z ak iindu ) poii| toku.cytowanie przysłów przy różnych okazjach.

•    W imiMiui ćwiczenia graficznego IttlijHiny - Alł(\ Książka pięciolatka, cz. 3.,

» 11 Analiza słuchowa wyrazu tulipan, wyodrębnienie z niego dwóch wyrazów lali fHlll.

•    ^ rktMIiinlc ćwiczenia graficznego łlratki AIIC. Książka pięciolatku, cz. 3., s. 13.

•    liniowanie bratków wybranymi kredkami oraz litery U. b. Nazywanie baiw uży b h do kolorowania tych kwiatów, (itobalnc czytanie wyrazu bratki. Poznanie ob

•    ou ni ulicznego litery //. /».

ł |||u lianie wieisza Stefanii Szachowej Wiosenna tajemnica.

WIONI SNA I A.lliMNK A

t u ||ę lam zamknęło w tulipanie?

Mn/i muszka z liglów tam się chowa?

Mn/c motyl wynajął mieszkanie? t o leż kiyje izdebka różowa?

ISh zekajmy... słońce oczy przetrze I ostatnia błyśnie rosy łezka.

\cli. to tylko wiosenne powietrze w łyill łozowym tulipanie mieszka!

Stefanta Szachow a

•    Wykonanie ćwiczenia graficznego Wiosenne kwiaty All(' książka pięciolatka. iz V, s. U». ()gl;|danic różnych okazów kwiatów wiosennych. Zapamiętanie wyghp ilu i nazwy fiolka oraz żonkila. Wykonanie sz,laczka z linii ukośnych, z napr zemiennym zastosowaniem koloru.

•    ( więżenia oddechowe „Powitanie słońca". Dzieci stoj.| przodem tło otwartego okna: wdech wzniesienie ramion wysoko w górę. wydech opuszczanie ramion, niski skłon. Dzieci wciągaj.| powictr/.c nosem tło „brzuszka", wydychają ustami. Ćwiczenie powtarzamy 3-1 razy.

II MAI IsO.MPI r.KSOWY NK l*):Tindycjcwiclkaiincne

( I I I <)(iOI Nb:

■ r Mkiywanie uczucia radości ze wspólnego przygotowywania świip rodzinnych

•    Poznawanie zwyczajów kultywowanych w lokalnym środowisku, związanych z ob* t hodzeniem świ;|i wielkanocnych.

•    Posługiw anie się liczebnikami poi zadkowymi w zakresie pięciu.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz6 PROPONOWANY ZAPIS W DZII-NNIKU ZAJI-Ć 1.    Pomoc dzieci w przygotowaniu przy
Obraz6 PROPONOWANY ZAPIS W DZII-NNIKU ZAJI-Ć 1.    Pomoc dzieci w przygotowaniu przy
Obraz2 (48) PROPONOWANY ZAPIS W DZII NNIKU ZAJI.O 1.    Rozmowy / dziećmi na lemat;
Obraz2 (48) PROPONOWANY ZAPIS W DZII NNIKU ZAJI.O 1.    Rozmowy / dziećmi na lemat;
Obraz5 (27) PROPONOWANY ZAPIS W DZII NNIKU ZAJI-Ć 1.    Zabawa w sklep. Sprzedawanie
Obraz5 (27) PROPONOWANY ZAPIS W DZII NNIKU ZAJI-Ć 1.    Zabawa w sklep. Sprzedawanie
Obraz2 (48) PROPONOWANY ZAPIS W DZII NNIKU ZAJI.O 1.    Rozmowy / dziećmi na lemat;
Obraz6 (57) PROPONOWANY ZAPIS W DZIENNIKU Z.AJI-Ć 1.    Pomoc dzieci w przygotowaniu
Obraz6 (57) PROPONOWANY ZAPIS W DZIENNIKU Z.AJI-Ć 1.    Pomoc dzieci w przygotowaniu
54281 Obraz6 (57) PROPONOWANY ZAPIS W DZIENNIKU Z.AJI-Ć 1.    Pomoc dzieci w przygot
54281 Obraz6 (57) PROPONOWANY ZAPIS W DZIENNIKU Z.AJI-Ć 1.    Pomoc dzieci w przygot
Obraz5 (56) Autonomiczny układ nerwowy współczulny Działanie ogólne Przygotowuje organizm ,do dzia
75.    Święcicka Justyna: Pomoc dzieciom z autyzmem : wskazówki dla przedszkola. Dora
Pomoc psychologiczna - pomoc dzieciom i młodzieży Pomoc psychologiczna dziecku przewlekle choremu w
S5001365 (2) PROPONOWANY PLAN JEDNEJ LEKCJI — 1 , Budowanie grupy (dzieci, nauczyciel, pomocnik na
Janusz Korczak Możesz pomóc dzieciomWarszawa, Październik 2014 r. - Marzec 2015 r. Dziecko chce być
innych. Pomoc dzieciom z problemami emocjonalnymi i trudnościami w zachowaniu - strategie autoterape

więcej podobnych podstron