Kartoteka a(1)

Kartoteka a(1)



Organizmy

Nr

zad.

Sprawdzana umiejętność ucznia

Kategoria

celu

C

Poziom

wymagań

K

Poprawna odpowiedź i kryteria punktowania

stałocieplne: hipopotam, delfin, tygrys; zmiennocieplne: kobra, żółw, żaba; wszystkie popr. odp. - 2 pkt; błąd lub brak odp. - 1 pkt

Punk

tacja

Kryterium

zaliczenia

1.

Rozpoznaje zwierzęta stałocieplne i zmiennocieplne.

2

min. zal. 4 pkt

2.

Charakteryzuje środowisko życia płazów.

B

K

b)

1

3.

Rozpoznaje gady na podstawie opisu budowy ciała i wybranych czynności życiowych.

A

K

d)

1

4.

Rozróżnia ssaki spośród innych zwierząt.

A

K

b)

1

5.

Identyfikuje gady ery mezozoicznej na podstawie ich krótkiej charakterystyki.

C

P

łączy 1 z b, 2 z a, 3 z c; wszystkie poprawne odp. - 2 pkt; błąd lub brak odp. - 1 pkt

2

min. zal. K + 4 pkt

6.

Tworzy łańcuch pokarmowy z podanych organizmów oraz wskazuje producentów, konsumentów i reducentów.

C

P

a) wpisuje do kratek:

2, 3, 1,4 - 1 pkt; b) podpisuje: konsument, konsument, producent, reducent -1 pkt

2

7.

Rozpoznaje cechy umożliwiające ssakom życie w różnych strefach klimatycznych.

C

P

b)

1

8.

Rozróżnia drapieżnictwo spośród innych zależności między organizmami.

B

R

c)

1

min. zal.

K+P + 2 pkt

9.

Określa prawdziwość zdań dotyczących cech roślin okryto- i nagonasiennych.

C

R

wpisuje kolejno: R F, R R P, F; wszystkie odp. poprawne - 2 pkt; błąd lub brak odp. - 1 pkt

2

10.

Przypisuje podane przykłady zwierząt do parzystokopytnych, nieparzysto-kopytnych i naczelnych.

C

D

1 gr.: dzik, żyrafa; 2 gr.: koń, zebra; 3 gr.: orangutan, pawian; za każdą poprawnie dobraną grupę - 1 pkt

3

min. zal. K+P + R + 4 pkt

11.

Rozpoznaje cechy płazów, dzięki którym są one przystosowane do życia

w środowisku wodnym.

.-...... •------------------- —____-____________ _______ ____________________________

C

D

zaznacza a), c); wszystkie poprawne odp. - 2 pkt; błąd lub brak odp. - 1 pkt

2

12.

Porządkuje jednostki systematyczne na podstawie podanego przykładu rośliny.

D

T

podane wyrazy wpisuje kolejno w pozycjach: 2, 3, 7, 6, 1,4, 5; wszystkie poprawne odp. - 2 pkt, błąd lub brak odp. - 1 pkt

2

min. zal. K+P+R + D+4 pkt

13.

W oparciu o wiedzę z różnych źródeł dokonuje oceny roli i znaczenia gadów w przyrodzie.

D

T

pisze na temat i zgodnie z poleceniem - 1 pkt, wymienia co najmniej dwa argumenty - 1 pkt, opiera się na przykładzie - 1 pkt

3

RAZEM:

23

Kategorie celów:    Poziomy wymagań:

A - zapamiętanie wiadomości,    K - konieczny (minimum kompetencji),

B - zrozumienie wiadomości,    P - podstawowy (K+P),

C - stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych,    R - rozszerzający (K+P+R),

D - stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych.    D - dopełniający (K+P+R+D),

T-twórczy (wykraczający, K+P+R+D+T).


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
kartoteka b krajobraz KartotekaKrajobraz Nr zad. Sprawdzana umiejętność
KOREKTA SPRAWDZIANU Nr zad. Badana umiejętność
Opracowanie komputerowe R. Rożek Nr zadania Sprawdzana umiejętność Kategorie
23647 Kartoteka b(1) Organizmy i Sprawdzana umiejętność ucznia Kategoria i celu Poziom wymagań Pop
img002 Budownictwo Lista nr 4 - matematyka Zad 1. Sprawdzić istnienie granicy funkcji obliczając gra
Kartoteka testu Moduł Nr zad. Badana
ScanImage30 Zestaw A F undamentowanie Kolokwium nr 1 Zad. 1. Dla wartości charakterystycznych obciąż
ScanImage31 Zestaw B F undamentowanie Kolokwium nr 1 Zad. 1. Dla wartości charakterystycznych obciąż
ScanImage29 Zestaw C F undamentowanie Kolokwium nr 1 Zad. 1. Dla wartości charakterystycznych obciąż
ScanImage30 Zestaw A F undamentowanie Kolokwium nr 1 Zad. 1. Dla wartości charakterystycznych obciąż
ScanImage31 Zestaw B F undamentowanie Kolokwium nr 1 Zad. 1. Dla wartości charakterystycznych obciąż
Matematyka Nr zad. Obszar standardów Sprawdzana
Edukacja Środowiskowa  bmp Kartoteka testu 3 klasa 2 Numer zadania Sprawdzana umiejętność (Uczeń

więcej podobnych podstron