Obraz 2 (23)

Obraz 2 (23)



TT

TT

JAK SIĘ JEŹDZI TYM FOCUSEM

Wsiadanie do wszystkich odmian Focusa jest łatwe, dzięki dużym otworom drzwiowym, zachodzącym na dach samochodu i otwieraniu drzwi prawie pod kątem prostym. Ustalenie prawidłowej pozycji za kierownicą nie sprawia kłopotu dzięki dużemu zakresowi regulacji położenia fotela kierowcy, z możliwością zmiany wysokości siedziska włącznie. Można także ustawiać odległość i kąt pochylenia koła kierownicy w stosunku do tablicy przyrządów i elektrycznie zmieniać położenie lusterek zewnętrznych - naszym zdaniem - o nieco zbyt małej powierzchni.

Po przekręceniu kluczyka w stacyjce ukazuje się feeria świateł kontrolnych, sygnalizujących prawidłowe lub niewłaściwe działanie zespołów. Nie można mieć zastrzeżeń do rozmieszczenia przyrządów I przełączników. Tablica rozdzielcza o oryginalnych kształtach nawiązuje do ogólnej stylizacji New Edge, tarcze wskaźników zachodzą na siebie, ale są dobrze czytelne. Niecodziennie umieszczono przycisk otwierania pokrywy bagażnika - wysoko po lewej stronie tablicy rozdzielczej (bagażnik można też otwierać kluczykiem lub zdalnie sterowanym urządzeniem blokady zamków). W tylnej części przestrzeni pasażerskiej newralgiczna dla wielu samochodów tej klasy jest wielkość miejsca na nogi pasażerów; w Focusie wynosi ona od 150 do 390 mm. Modne jest obecnie wyposażanie samochodów w miejsca do przewożenia napojów; samochód ma zagłębienia w konsoli na trzy puszki i na długopis. Nisko umieszczony schowek przed miejscem pasażera obok kierowcy nie jest, niestety, zamykany na klucz, a jego pokrywa opada na



czym jeździć

o zmiennym układzie, zdolną pomieścić spory bagaż, niezbędny zarówno do pracy jak i wypoczynku. Przy zachowaniu oryginalnej stylizacji przodu w konwencji New Edge projektantom Forda udało się zgrabnie przedłużyć (o 286 mm w porównaniu do modeli 3- i 5-drzwiowych oraz o 76 mm do 4-drzwiowej limuzyny) tylną część samochodu. Mieści się tam pokaźna przestrzeń ładunkowa o wymiarach: długość 900/1700 mm, szerokość 1150 mm (więcej

0    100 mm niż w hatchbacku i limuzynie)

1    wysokości 470/800 mm.

Na płaskiej podłodze, bez ograniczenia objętości przez wnęki kół, można pomieścić 520/925/1580 dm3 ładunku. Jest to też możliwe dzięki zastosowaniu w wersji kombi zamiast typowej belki skrętnej w pełni niezależnego, wielowahaczowego zawieszenia tylnych kół z płaskim wzdłużnym drążkiem ustalającym (control blade).

Podczas gdy w pozostałych wersjach Focusa tylne amortyzatory są ustawione pionowo, to w wersji kombi umieszczono je pod kątem do wewnątrz, a to w celu uzyskania maksymalnie zwartej konstrukcji i wyeliminowania ich penetracji do wnętrza bagażnika. Bardziej wytrzymałe są sprężyny zawieszenia kół tylnych, zapewniające optymalne zachowanie samochodu w szerokim zakresie, od jazdy bez ładunku aż po pełne obciążenie samochodu.

Konsekwencją zmian w zawieszeniu kół tylnych były korekty w układzie zawieszenia kół przednich odmiany kombi. Wzmocniono górne punkty mocowania kolumn zwrotnicowych McPhersona i zastosowano zerowy kąt zataczania. Seryjnym wyposażeniem tej wersji są zaczepy do mocowania ładunków, haczyki do toreb z drobiazgami, roleta kryjąca przewożony bagaż, oświetlenie przedziału bagażowego, a w wariancie Ghia siatka służąca do unieruchamiania bagażu.

Więcej miejsca nad głowami mają w kombi pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach: wysokość wnętrza nad tylną kanapą wynosi 1014 mm w porównaniu z 982 mm w wersjach 3- i 5-drzwiowej i 978 mm w 4-drzwiowej. Focus Kombi jest więc najprzestronniejszy.

nogi. Pojazd wyposażono aż w cztery I uchwyty nad oknami (dla kierowcy teżl). Po uruchomieniu silnika zwraca uwagę I jego cicha praca; przy prędkości jazdy i 100 km/h poziom hałasu wynosi 64 dB(A). 1 Najgłośniejsza jest wersja kombi (szczegół- a nie ta napędzana silnikiem 2 dm3) ze wzglę- I du na najprzestronniejsze nadwozie i hala- I sy dobiegające z przestrzeni bagażowej, 1 ale w każdej wersji samochodu można swo- I bodnie rozmawiać nawet przy prędkościach I 130*140 km/h.

Ford Focus został wybrany samocho-1 dem 1999 roku, między innymi za doskona-1 łe rozwiązania podwoziowe. Nasze jazdy fl testowe potwierdziły te opinie. Focusa trud- I no wyprowadzić z zamierzonego kierunku I jazdy i to zarówno podczas szybkiego wira-1 żowania, gwałtownych zmian kierunku jak I też na często spotykanych na naszych dro- I gach nierównościach jezdni, bez względu I na to, czy nawierzchnia jest sucha, czy mo- 1 kra. Nad właściwym rozdziałem momentu I napędowego na koła osi przedniej czuwa I układ TCS (Traction Control System). Za- I pobiega on utracie przyczepności kół napę- ] dzanych; gdy jedno z nich wpadnie w po- I ślizg, układ samoczynnie redukuje moment 1 obrotowy drugiego koła. Jest też pomocny 1 podczas ruszania na śliskiej lub luźnej na- i wierzchni oraz przy rozpoczynaniu jazdy I pod górę. Dobre prowadzenie samochodu I jest m.in. wynikiem zastosowania dość 1 skomplikowanego wielowahaczowego za- I wieszenia kół tylnych. To rozwiązanie sta- i nowi dobry przykład zastosowania drogich J propozycji technicznych w masowo produ- I kowanym samochodzie. Inny system zawie-1 szenia tylnych kół w kombi powoduje, że ta 1 wersja samochodu zapewnia nieco mniej I

Trójkątny przycisk w rogu zestawu wskaźników służy do otwierania bagażnika. W bogatszych wersjach wnętrze jest w kolorze tytanu i aluminium

AUTO - techniko lotoryzBcyjna



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
23 p1 i będzie próbowała wywalczyć alimenty. Zapytałam, jak się w związku z tym czuje, a on odpowied
22832 Obraz3 (86) Sam także zastanawiałem się nad tym, co by się zmieniło, gdybt światło poruszało
30074 Obraz1 (23) Icnint 5: 3. 4. Temat 6: 1. 2. 3. Wypowiadanie się na lemat bczpiec/uycli i mchc/
12351 Obraz7 (2) 250 LOSY PASIERBÓW —    Jak się masz, Sigmon? — przywitała nadzwycz
Jak się przed tym bronić? Nie podawaj nazwiska, adresu, numeru telefonu, nazwy szkoły lub innych dan
skanowanie0025 (23) dawnych lat. Przypominają się „mary przeszłości” z listu dedykacyjnego do Lilii
Obraz9 (23) Rozdział 8Wskaźniki pozycji społecznej Rozdział siódmy był wprowadzeniem do ogólnej pro
Zastanów się nad tym, dobierając slajdy do swojej prezentacji. Mówisz do grupy, przekazujesz jej wie
kupna, ponieważ potrzebujesz trochę czasu aby się nad tym zastanowić. Idziesz do sklepu następnego d
65209 Obraz3 (23) Aral. 100 lat niezawodności.Oleje syntetyczne i częściowo syntetyczne do samochod

więcej podobnych podstron