Obraz7 (16)

Obraz7 (16)



(i A1

• '


ka-/dy kie ro * »’C.l    d«» • bI/jC |»‘

A f    •)


Dro • go - wc 7jin • ki /im.    Kn-Zdy kie - ro • wen siu • cli.ić Ich ma.


2 /ólte. niebieskie albo czerwone. Jak lizaki.

Pilnują mchu w całym miasteczku Drogowe znaki.


I Stoją przy dioil/c na jednej uod/c.

Kto to taki?

Mówią, juk jechać, mówili, gd/ic skręcać. Drogowe znaki.

Ket.: K.i/dy kierowca dobrzeje zna. Kn/dy kierowca sluclmć ich ma.


bis


Ker.: Każdy kierowca ...


I    l!M VI KOMITKKSOWN NK IM W słońcu i cieple przyroda rozkwitu CI I I OI’l KACYINI

•    dziecko dobrze /na piosenkę Kwiatowu wróżka,

•    reaguje ruchem na zmiany w muzyce.

•    wykonuje twórcze improwizacje ruchowe,

•    stara się prawidłowo zagrać poszczególne parlie instrumentalne,

•    doskonali umiejętność improwizacji głosowych i rytmiczno-meloilycznycli.

II    .MAI H iosmf (wiat w:kwita RODZAJ I* ZAJĘĆ:

•    Nauka piosenki Kwiatowa wróżka, zabawy ruchowe, ćwiczenie lwórczc improwi zacja rylmic/no-mckHlyczna.

ŚRODKI DYDAKI YCZNH:

•    różne instrumenty perkusyjne, np. dzwonki, drewienka, grzechotki.

•    lina lub kilka związanych ze sob;| skakanek,

•    tablica, kreda.

PR/.l-HII-d ZAJĘĆ

I. Wysłuchanie piosenki Kwiatowa wróżka.

f -


. Nauka refrenu piosenki.

Zabawa ruchowa z reakcją na sygnał muzyczny „Kwiatki w koszyku".

Sygnałem w zabawie, na który dzieci będą musiały odpowiednio zareagować, bę dzic refren piosenki Kwiatowa wróżka. Nauczyciel utrwala ten fragment w różny sposób: nuceniem, grą na iustnimcntaeh. wykluskując go lub rytmicznie recytując. (idy wszystkie dzieci już dobrze znają refren piosenki, nauczyciel rozkłada na środku sali linę. formując / niej kolo ..koszyk ogrodniczki". Dzieci „kwiatki" welu»-

dz;| do środka kola i sia<laji| na podłodze. Nauc/ycicl gra dzieciom różne mci znane i nieznane, w lo/nym tempie i w różnych rejestrach. Dzieci w tym e powinny cały czas siedzieć w kole. Dopiero |x» usłyszeniu znanego im refrenu senki mogq wyjść / koła i zacząć tańczyć. Taniec odbywa sic |K>jcdynczo lub \ iach i jest całkowicie dowolny oraz spontaniczny, łiwa tyle czasu, jak długo I muzyka. Inna melodia jest dla dzieci sygnałem |K>\vmm do kola. Zabawę iii utrudnić |>oprzez granic motywu w różnych rejestrach, różnym tempie lub u dynamice.

I Nauka zwrotek piosenki.

s Zabawa ruchowa „Zbieranie kwiatów".

Dzieci siedz;| w różnych miejscach sali. Jedno z. dzieci zostaje wyznaczone di „ogrodniczki". Zabawie towarzyszy piosenka Kniulowa wio.kn W czasie tiv piosenki ..ogrodniczka" dotyka wybranych dzieci „zbiera kwiaty do kos/yi a te ustawiaj;) siy za iii;) w rządzie i spaceruj;) wraz z ni;) |x» „ogrod/h Na yh ,lo grane przez nauczyciela ..kwiaty*' wysypuj;| się z koszyka i zabawa lozpm się od )XK/j)iku. Tym razem jednak kto inny zostaje „ogrodnikiem"

u. Ćwiczenie twórcze ..Wiosna w ogrodzie’’.

Dzieci próhnji) dobrać odgłosy naśladujące wiosenny ogród: b/yczenle p%« kukanie, gwizdanie, szum drzew, kumkanie żab, ehlu|»ot wody w strumyki Źródłem odgłosów mog;) być msimmcnty |>crkusyjue, giaj.jce zabawki. ko> gliniane, instrumenty skonsultowane przez dzieci oraz ich glosy. Dajemy dzii swobodę, musimy jednak zabawę |>opr/cdzić rozmowy na lemat głosów, jakh żerny usłyszeć w ogrodzie wiosnj). 1’rz.cd dziećmi należy t oz łożyć wszelkie dosi instrumenty, także papier (będzie doskonale naśladował szum liści lub w i gliniane kogueiki it|>. Dzieci same lub pi/.y niewielkiej pomocy nauczyciela w iaj:| instrumenty lub przedmioty, które jak najwierniej będi) naśladować ih! przyrody. Z tych elementów nauczyciel wraz / dziećmi buduje kompozycję, można zapisać w następujący sposób:


ISA/ótki (gr/ecliwlkil

Skon witek (glilii;tfi) kogutek napełniony w«hI<i)

S/iun drzew

Slmnwk (gliwtndo iu mct.dotonio. trójki\t)

Kukułka (śpiew lnh terejn kuktik/.i n.i d/wonkucli)


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz7 A u I> IV r K 1 1 ih—=— . i —K. Ał • N N i f—j Dn pi 711 i - go-we 7i».i • ki. Ka-/dy ki
42643 Obraz4 (16) jStarpnija się na mm lut^ficje i problony ro^śme Hjfc^awuje je w konfliktach w św
Photo 0005 We, ■ "> /s/c£° odsctb uczmineiaUzow an^on wstępuje*- każdym wieku ka/dy pacjent
35528 str5 ZNAKI MIŁOŚCI Ró . ne są miiości znaki, dob....e o tym ka. ...dy wie. Kocha jeden? Kwitną
Zamki Na Lodzie. PDF eBooks Download serwisie Nonlimit.pl. Koszt tej us?ugi to 4,92 z? z VAT za ka?d
Obraz4 (16) mamBIBLIOGRAFIA A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada, Srimad Bhagavatam, Seventh Canto,
obraz5 (16) zamwiacze chorób i odwracacze klęsk elementarnych są ludźmi niebezpiecznymi, gdyż primo

więcej podobnych podstron