piłka nożna 8

piłka nożna 8



Piłka nożna na lekcjach wf

niesioną do góry rękę nauczyciela pierwsi z rzędów startują i skokami obunóż w przód pokonują dystans do znacznika. Po minięciu znacznika ustawiają pitkę na linii i uderzają ją dowolnie nogą do kolejnego w rzędzie. Sami zaś wracają biegiem na linię startu. Wygra ten, który zrobit to szybciej. Wygra ten rząd, którego zawodnicy więcej razy byli pierwsi.

Gra w rugby z uderzaniem pitki do siatkówki głową10’

Ćwiczący podzieleni na 4 zespoty (szarfy). Grają jednocześnie dwa zespoty, a dwa odpoczywają.

Po przeciwnych stronach sali na środku ustawiono po jednym materacu. Grający podają pitkę do siebie uderzając ją po podrzuceniu gtową. Punkt zdobywa się po zaklepaniu (potożeniu) pitki na materacu. Po 4 minutach następuje zmiana dwóch zespołów. Wygra ten zespót, który uzyska więcej punktów.

Ćwiczenia uspokajające — 3’

Każdy ma pitkę do tenisa i uderza ją (żongluje) prostym podbiciem — raz lewą i raz prawą nogą (zawsze po koźle między uderzeniami).

Środki organizacyjno-porządkowe4’

Podsumowanie lekcji, zebranie sprzętu, pożegnanie się.

V. KONSPEKT ZAJĘĆ DLA KLASY III

Cel: rozwijanie sprawności wszechstronnej Zadania:

—    rozwijanie równowagi i sity nóg;

—    nauczanie żonglowania pitki tenisowej stopami;

—    rozwijanie koordynacji ruchowej, zwinności i szybkości lokomocyjnej;

—    współdziałanie w zespołach ćwiczebnych. Przybory i sprzęt: pitki tenisowe dla każdego

uczestnika, pitki do pitki siatkowej, szarfy w czterech kolorach, taweczki gimnastyczne.

Tok lekcyjny i czas

Środki organizacyjno-porządkowe — 3’

Zbiórka, powitanie i inne sprawy związane z lekcją.

Masowa zabawa bieżna — 5’

Ćwiczący — każdy z pitką do tenisa — podzieleni na pary 1 i 2. W ograniczonym polu następuje

prowadzenie pitki stopą. Zaczynają jedynki. One jakby uciekają i dyktują ćwiczenie, które należy wykonać (oswajające z pitką, zwód itp.). Dwójki naśladują jedynki i gonią je jednocześnie. Gdy uda się dwójce, po wykonaniu określonego ćwiczenia klepnąć jedynkę to ona rozpoczyna dyktowanie czynności. Po dwóch minutach rozpoczynają uciekanie dwójki. Po pierwszej części (2 minuty) liczymy ile jedynek ucieka, a ile dwójek. Potem znów liczymy. Wygra ta grupa, która miata w sumie więcej uciekających.

Zabawa orientacyjno-porządkowa4'

W ograniczonym polu wszyscy prowadzą pitki stopą. Są podzieleni na dwa zespoty (szarfy).

Jeśli nauczyciel potoży reke na atowie — wszyscy muszą podnieść pitkę rękami, podrzucić ją w górę i uderzyć ją gtową. Po uderzeniu pitki chwytamy pitkę do rąk i znów podrzucamy ją itd. To uderzenie pitki odbywa się w biegu.

Gdv ręka jest podniesiona do góry — należy zatrzymać pitkę podeszwą i szybko wykonać leżenie przodem. Unieść tutów w tyt, do oczu przyłożyć (9)


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
piłka nożna 3 Pitka nożna na lekcjach wf B _D °?s; V* X! ®a£i a4 g4 o4 g4 a3®® ® ® ®®x1 A 3® .x, a
piłka nożna 2 Piłka nożna na lekcjach wf i i i i J r .A J . i i i i t Rys. 4Zabawa
19586 piłka nożna 6 Pitka nożna na lekcjach wf ox o X X X 4 o o Rys. 19 X wej. Start może
24176 piłka nożna 5 Pitka nożna na lekcjach wf l u h ł f N to • • •
piłka nożna Piłka nożna na lekcjach wf 4 i- A K fu i / f V k i. ^ K n1 nt Rys.
piłka nożna 4 Piłka nożna na lekcjach wf dów trzymają w rękach pitkę do siatkówki. Na sygnał nauczyc
piłka nożna 7 Piłka nożna na lekcjach wf sygnał oba zespoły prowadząc piłkę stopą starają się przypr

więcej podobnych podstron