SDC10453

SDC10453



Listopad

1.    Zabawa Witamy nasze ciało.

Dzieci stają w kole i. za nauczycielem, pokazuj ą daną część ciała, witając się z mą poprzez dotyk.

2.    Ćwiczenia logoryuniczne(utuórwłasny).

Dzieci za nauczycielem powtarzają słowa wiersza i pokazują wymienione części ciała.

Mam dnie ręce, nogi dwie.

Prana - lewa ręka,

Prawa - lewa noga, to się wie!

Ręka prana do witania, ręka lewa do pstrykania.

Noga lewa - prawa noga

do podskoków' wciąż golona. (Dzieci podskakują w miejscu).

3.    Słuchanie wiersza L. J. Kenia Dwa rękawy.

Nauczyciel pokazujedużegomisia ubranego wbluzeczkę, której lewy rękaw jest krótszy od prawego. Nauczyciel mówi wiersz, pokazując odpowiednie rękawy bluzeczki misia.

Rozmawiały dwa rękawy, jeden lewy - Sagi prawy.

Narzekały oka skrycie na swe konto kiepskie szycie.

Lewy skarżył się cichutko, że go kran iec mżył krótka Prawy tez urond parę. że był £ugi ponad miarę.

Lewy płakał: -Com ja winty, że wyglądam jak dziecinny?

Prawy wzdyckaŁ - Mam cudem jestem takim wielkoludem?

W końcu rękaw do rękawa szepł: - Trudna z nami sprawa.

Do ckrzam jesteśmy oka Z winy krawca brakoroba.

4 Wyjaśnienie znaczenia stów: do chrzanu jesteśmy, hrakorók.

5. Omówienie treści wiosa

- DUczego płakał lewy nĄaw. a dlaczego prawy0 (Naucz>cicl pokazuje rękawy).

6.    Sprawdzcniepr/czdzicCi, czy rękawy w ichswctctkachsądobrej długości.

7.    Wypowiedzi dzieci na temat Co zrobić z bbtzhi której rękawy różnej długości?.

8.    Próby wskazywania pr/cz dzieci lewych i prawych rękawów w swoich sweterkach. (Nauczyciel pomaga i podpowiadu).

O Ćwiczenia ruchowe-zestaw V(patfziptzcwodmk-.^s.91-94).

S Zabawy dowolne.

Ili

lOGKD 1 - ćw. 16.

0    Zabawaoricmacyjno-poraądkowaZnq/łi:Mfcii-parc(St.\loliereA/ero4**zi.... s. 124).

1    Rysowaniena temat dowolny.

-    przezwycięża obawy przed dotykiem.

-    rozróżnia przedmioty po ich kształtach.

Metody: pokaz, rozmowa, ćwiczenia praktyczne.

Środki dydaktyczne: A. Grząska Zajęcia ruchowo w przedszkolu, S. Molicrc Metodyka wychowaniefizycznego w przedszkolu, Z. Bogdanowicz Zabawy dydaktyczne dla przedszkoli, B. Fucha Gry i zabawy na dobry klimat w grupie, K. W. Vopel Od stóp do głów-gry i zabawy ruchowe dla dzieci w wieku od 3 do blat, cz. 5. .szpilki, mci różnej grubości, naparstek, skraw ki tkaniny.szpilki.

PRZEBIEG DNIA

Dzieci siedzą na podłodze, tworząc koło. Rozpoczynająca osoba (pierwszy ;:a uczycicl. potem chętne dzieci) zastanawia się nad jakimś szczególnym miejscena twarzy, w które chciałby kogoś pocałować. Może czubek nosa? Nauczyciel rozpoczyna od tego dziecka, które jest najbliżej i cahijc go w czubek nosa (czoło, policzek...), ówprzekaziyepocalunck swojemu sąsiadowi w ten sam sposób (to samo miejsce, tak samo głośno, dclikamichib gwahownie(B. Fuchs Gry....s.45).

107


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
88319 SDC10417 fDasNferf S Zabawa Kio amientł miejsce? Dzieci wędzą w kole. Jedno z nich staje z bok
29 (319) Zabawa ruchowa do piosenki Dzieci stają w rzędzie twarzą do publiczności. Na
82080 SDC10452 Listopad O Zabawa oricntacyjno-porządkowa Znajdź sobie parę (S. Molietc Metodyka...,
2.    Zabawa ruchowa „Zimowa rozgrzewka” - dzieci stoją w kole. Chętne dziecko
cwiczenia w czytaniu023 _ 4.    Zabawa pt. „ Ciuchcia”. Dzieci siedząw kole, w środku
SDC10475 (2) Listopad
SDC10441 (2) Październik III Z Zabawa Jakie to wierzę dzieci mchem, głosem naśladują zwierzęta pj*,^

więcej podobnych podstron