skanuj0022

skanuj0022



przez obrońcę zostaje wykluczony z gry, a zdobyte wcześniej przedmioty musi wrzucić do koła.

„Morze - brzeg”

Dzieci stają w jednym równym szeregu. Nauczycielka zaznacza tuż przed szeregiem uczestników linię. Tam, gdzie stoją dzieci, znajduje się "brzeg". Przed nimi za linią rozciąga się „morze”. Nauczycielka szybko i niespodziewanie woła „morze” lub „brzeg”. Gdy zawoła „morze”, dzieci przeskakują linię, aby znaleźć się w „morzu”. Na okrzyk „brzeg” wszyscy przeskakują z powrotem na „brzeg”. Czasem nauczycielka może zawołać „ „brzeg” wtedy, gdy dzieci znajdują się na brzegu. Wykonanie skoku niezgodnie z poleceniem powoduje wykluczenie dziecka z gry.

4. ZABAWY USPRAWNIAJĄCE MANUALNIE

„Zabawy paluszkami”

Wysuwanie kolejnych palców z zaciśniętej pięści - „pokazywanie pazurków”, rozstawianie palców wyprostowanych i zgiętych - „liść kasztanowca i grabie”, przebieranie palcami - „idzie rak”, pisanie na komputerze - „gra na pianinie”, zetknięcie palca wskazującego i kciuka - „dziobek”, pocieranie o siebie palcami wskazującymi obu rąk - „struganie marchewki”, zabawa „idzie kominiarz po drabinie”.

„Moje ręce, moje stopy”

Obrysowywanie dłoni i stóp, ozdabianie wykonanych prac i wycinanie ich.

„Zabawy manipulacyjne”

Przewlekanie sznurków przez otworki w tekturkach, zwijanie włóczki na motek, drobienie masy mączno- solnej, ugniatanie palcami kuleczek z papieru i plasteliny, wycinanie, np. cięcie papieru wzdłuż linii prostej i falującej (wycinanie narysowanych produktów reklamowanych przez sklepy).

„Zabawy konstrukcyjne”

Układanie określonych lub dowolnych konstrukcji z klocków drewnianych albo plastikowych, np. typu lego.

„Zabawy plastyczne”

Malowanie palcem różnorodnych linii poziomych, pionowych i falujących z zachowaniem kierunku od lewej do prawej -„dróżka, płotek, fale na morzu, koła”; malowanie „niespodzianki” (dziecko ma pokryć farbą przy użyciu grubego pędzla kartkę, na której wcześniej białą świecą rysujemy jakiś wzór); kalkowanie rysunków przez folię, kalkę; wydzieranie prostych kształtów (kół, baloników) oraz tworzenie kompozycji z elementów wyrwanych z papieru przez ich naklejanie; zamalowywanie obrazków w książeczkach do kolorowania.

47


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
VI. 5. KONRAD I (i. AGAFIA). 269Oafia, przez co stanowczo zostaje wykluczoną forma Agazya; zmiana wł
skanuj0015 (7) 5.    Dwa faule umyślne wykluczają automatycznie zawodnika z gry w dan
VI. 5. KONRAD I (i. AGAFIA). 269Oafia, przez co stanowczo zostaje wykluczoną forma Agazya; zmiana wł

więcej podobnych podstron