skanuj0038 (101)

skanuj0038 (101)



Tabela 14.6. Strategie cenowe usług turystycznych

Startegia

Cel strategii

Sposób osiągnięcia celu

Przykłady zastosowania w turystyce

Różnicowanie cen

pobudzanie popytu w okresach tradycyjnego spadku zamówień

różnicowanie poziomu cen w zależności od przyjętego kryterium (czas, miejsce, produkt, odbiorca)

sieci hoteli w zależności od lokalizacji; przedpołudniowe obniżki cen w restauracjach happy hours

Jedna cena dla wszystkich odbiorców

ochrona interesów średnich grup odbiorców; zapobieganie konkurencji cenowej

cena jest zawsze taka sama, niezależnie od tego, kto, gdzie i kiedy nabywa produkt

transport publiczny; schroniska młodzieżowe

Kompensacja cen usług

zdobycie nowych klientów;

pobudzenie popytu; konkurencyjność oferty usługowej

najbardziej podstawowe i popularne usługi wycenia się na niskim poziomie, a inne, komplementarne, wycenia się na poziomie wyższym

usługi hotelarskie; usługi gastronomiczne;

tani przewoźnik lotniczy („tanie linie”)

Wysokie ceny usług (skimming - „zbieranie śmietanki”)

utrzymanie prestiżu oferty usługowej; wprowadzenie na rynek usługi mającej charakter nowości; maksymalizacja dochodów w krótkim czasie

strategia może być wykorzystana w stosunku do klientów poszukujących usług o najwyższej jakości i akceptujących odpowiednio wysoką cenę

astroturystyka;

ekstremalna;

spa

Penetracja rynku usług

pozyskanie jak największej liczby klientów; konkurencyjność oferty usługowej (taniość)

ustalenie ceny usługi na poziomie niższym niż ustalony przez konkurentów i jej utrzymanie

tani przewoźnik lotniczy;

turystyka wypoczynkowa w popularnych regionach

Przywództwo

cenowe

istnienie przedsiębiorstwa lidera w określeniu cen usług

stawki ustalone przez lidera w danej dziedzinie usług turystycznych są podstawą ustalenia cen na własne usługi

duże sieci hotelowe; potentaci na rynku biur podróży

Źródło: Panasiuk (2005).

213


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0015 (326) 14. Elementy marketingu usług turystycznych14.1.    Wprowadzenie Zał
74593 skanuj0025 (200) Tabela 14.3, cd. Nośnik reklamy Zalety Wady Znaczenie dla turystyki Reklam
12565 skanuj0023 (217) Tabela 14.3. Wybrane nośniki reklamy stosowane w turystyce Nośnik reklamy Z
66118 skanuj0024 (206) Tabela 14.3, cd. Nośnik reklamy Zalety Wady Znaczenie dla turystyki Reklam
skanuj0003 (32) oraz coraz wyższe standardy usług turystycznych sprawiły, że Polska stanęła przed du
89058 skanuj0020 (256) Tabela 14.1. Instrumenty i środki promocji Grupa Środki Charakterystyka Re
50437 skanuj0016 (315) 11.5. Metody pomiaru jakości usług turystycznych Turysta ocenia nabyty produk
38588 skanuj0031 (135) Tabela 14.5. Public relations zewnętrzny i wewnętrzny Public relations zewn
skanuj0173 344 Tabela 14 Ciśnienie nasyconej pary wodnej wyrażone w hPa w zakresie 0°C -

więcej podobnych podstron