skanuj0085 (46)

skanuj0085 (46)



Podsumowanie

Ćwiczenie to ma pomóc uczestnikom w uświadomieniu sobie najważ- -niejszych dla nich wartości orazpokazać, jakważne jestpubliczne ich potwierdzenieinnymi słowy—,, umieszczenie ich w swoim herbie

Uczestnicy powinni porównać swoje herby w parach lub .małych grupach.

Na zakończenie można zadać m. in. następujące pytania:

□    Którą część herbu było wypełnić najtrudniej, a którą najłatwiej?

□    Co jeszcze można umieścić na herbie?

□    Co by się działo, gdyby wszyscy nosili swoje herby?

W jaki sposób pokazujesz innym ludziom, jakie wartości wyznajesz?

ĆWICZENIE 6.    Papierowa torba

Cele:

V    rozwijać samoświadomość,

V    opowiedzieć innym o cechachśwojej osobowości.

Wielkość grupy: od 6 do 12 osób.

Czas: 40-60 minut.

Pomoce: duże papierowe torby, czasopisma, nożyce, klej.

Sposób realizacji

1.    Prowadzący rozdaje uczestnikom papierowe torby i czasopisma.

2.    Uczestnicy wycinają z pism i naklejają po zewnętrznej strome torby obrazki, słowa i wyrażenia, które dobrze ilustrująróżne cechy ich osobowości zewnętrznej.

3.    Następnie uczestnicy wycinająi naklejająna wewnętrznej strome torby obrazki, słowa śS§§i wyrażenia najlepiej odpowiadające ich osobowości wewnętrznej. Gdyby ucżestnicy

nie rozumieli pojęć „osobowość zewnętrzna” i „osobowość wewnętrzna”, należy wyjaśnić, że osobowość zewnętrzna to ta, którą pokazujemy światu, natomiast wewnętrzna obejmuje wszelkie bardziej ukryte cechy. Podobną torbę prowadzący przygotowuje także dla siebie.

4.    Kiedy wszyscy są gotowi, po kolei omawiają zewnętrzne strony swoich toreb. Zachęcamy ich także do ujawnienia czegoś z wewnętrznej strony torby.

Podsumowanie

Na zakończenie ćwiczenia można zadać ućfęstriikóm m. in. następujące, -pytania:

3-8


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
skanuj0005 (178) c. Zakres ćwiczeń To samo ćwiczenie może być realizowane na wiele różnych sposobów.
skanuj0093 Pozwoliłem jej na to. [Przewraca oczami 1. Uczestniczyłem w tym. ponieważ w pewien sposób
skanuj0004 2 KWESTIONARIUSZ ANKIETY Kwestionariusz ankiety ma pomóc wychowawcy lepiej poznać Państwa
skanuj0063 (43) 126 Ocena s/lu/n wości psychofizyczne ucznia, uświadomić sobie dokładnie u „ocenia,
skanuj0063 (43) 126 Ocena s/lu/n wości psychofizyczne ucznia, uświadomić sobie dokładnie u „ocenia,
ScannedImage 43 46 Rozdział Ił. Postacie sacrum w Gurelbang usmażyły dugeri (srebrne leszcze) stanow
16912 Scan0152 To stadne zwierzę, spragnione przyjaciela, szybko uświadamia sobie, że alternatywą dl
(Dzień fytat£i to szczegółne święto, w k}órym uświadamiamy sobie, że Mama jest
28374 skanuj0011 (416) 118 nie nauką, albowiem wszelkie wychowawcze i społeczne propozycje szkoły są
Należy uświadomić sobie że ten system przekonań i wartości ma zasadnicze znaczenie

więcej podobnych podstron