skanuj0124 (19)

skanuj0124 (19)



PODSTAWOWE WIADOMOŚCI O KOMUNIKACJI NIEWERBALNEJ

Podczas normalnej rozmowy dwóch osób, tylko niecałe 35% informacji przekazywanych jest werbalnie, a niewerbalnie ponad 65%.

Niewerbalne komunikaty dotyczą uczuć, sympatii i preferencji.

Komunikacja niewerbalna jest wieloznaczna. Na przykład gniew bywa wyrażany wzmożoną gestykulacją, wymachiwaniem pięścią, ale także kompletną ciszą. Rumieniec może oznaczać złość, skrępowanie, zdenerwowanie lub przyjemność.Komunikacja niewerbalna ma odmienną postać w różnych grupach społecznych i kulturowych.

Niezgodność komunikacji werbalnej i niewerbalnej prowadzi do zamętu (np. kiedy mówimy komuś, że mu ufamy, ale nie patrzymy mu przy tym w oczy).

Sympatię i akceptację komunikują zazwyczaj następujące zachowania niewerbalne:

-    kontakt wzrokowy,

-    wyprostowana postawa ciała,

-    znajdowania się blisko drugiej osoby bez naruszania jej intymnej przestrzeni prywatnej,

-    ciepły ton głoBfiiMiWLnie wyraźne, bez szeptu i krzyku.

ĆWICZENIE 5. Komunikacja niewerbalna

Cel:

V uśjgadgjllj: sobie znaczenie niewerbalfaeSiaorozuniicwania się.

Wielkość grupy: do 30 osób-.

Czas: 30 minut.

Pomoce: kartjjjl|czeń KOMUNIKACJA NIEWERBALNA i długopisy dla obserwatorów.

Sposób realizacji

1.    Grupa dzieli się na 3-osobowe zespoły. Jedna osoba w każdym zespole zgłasza się na obserwatora.

2.    Prowadzący informuje pozostałych członków zespołów, że obserwatorzy będą przyglądać się ich umiejętnościom aktywnego słuchania, takim jak: zadawanie pytań, parafrazowanie, podążanie i skupianie się.

3.    Obserwatorom rozdajemy karty ćwiczeń KOMUNIKACJA NIEWERBALNA, Nie wolno im pokazywać tych kart pozostałym członkom grupy.

m i4


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
43663 skanuj0123 (19) PODSTAWOWE WIADOMOŚCI O KOMUNIKACJI NIEWERBALNEJ KOMUNIKACJA NIEWERBALNA 5-13
podstawowe wiadomosci schemacik PODSTAWOWE WIADOMOŚCI O KOMUNIKACJE NIEWERBALNEJ Komunikacja niewe
Komunikacja niewerbalna PODSTAWOWE WIADOMOŚCI O KOMUNIKACJI NIEWERBALNEJ KOMUNIKACJA NIE WERBALNA
skanuj0116 (25) PODSTAWOWE WIADOMOŚCI O AKTYWNYM SŁUCHANIU Komunikacja jest nieefektywna, gdy: □
skanuj0089 (44) PODSTAWOWE WIADOMOŚCI O CELACH I ICH OKREŚLANIU DOTYCZY ĆWICZENIA 9 Cel to coś, co c
Załącznik 3PODSTAWOWE WIADOMOŚCI O KOMUNIKACJI NIEWERBALNEJ KOMUNIKACJA NIEWERBALNA Opracowała
37448 skanuj0142 (15) PODSTAWOWE WIADOMOŚCI O ASERTYWNOŚCI Dlaczego zachowujemy się agresywnie? Co
skanuj0093 (19) 96 JOANNA PRZYBYŚ na zachowanie walorów kultury, folklor istnieje tylko wtedy, gdy j
skanuj0093 (19) 96 JOANNA PRZYBYŚ na zachowanie walorów kultury, folklor istnieje tylko wtedy, gdy j
Podstawy dobrej komunikacji Koncentracja uwagi na rozmówcy Poszukiwanie informacji u partnera - zada
Zadanie 2. (0-4) Usłyszysz dwukrotnie rozmowę dwóch osób na temat wystawy zdjęć w szkole. Na podstaw

więcej podobnych podstron