skanuj0007

skanuj0007



(8.6)


k ^ P1P2P3-P3

gdzie: Pi, p2... Pj — liczby przełożeń przekładni elementarnych w przekładniach' podstawowych. --

Jeśli skrzynka prędkości powstała na przykład z dwóch przekładni podstawowych — trójki {pj = 3) i dwójki przesuwnej (p2 = 2), to liczba stopni skrzynki prędkości k = pjp2 = 3 • 2 = 6. Liczba ta nie zależy od kolejności występowania przekładni podstawowych (k = pap2 =.P2Pi)*

B. Skrzynki ż kołami wymiennymi (bezgitarowymi) Skrzynki z kołami wymiennymi są konstrukcyjnie . najprostsze.. Koła wymienne a i b (rys. 8.6a) są dobierane parami z kompletu,, należącego do wyposażenia obrabiarki.

Ze względu na stałą odległość osi wałków I i II suma zębów dobieranych par kół jest stała i równa

s — %+bj = aa+b2 = a3+,b3

Liczba stopni skrzynki zależy od liczby dobranych par kół wymiennych.

Kinematycznie przekładnię z kołami wymiennymi można traktować jako. wielostopniową przekładnię podstawową. W przypadku skrzynki prędkości z rys. 8.6b dzięki dodatkowemu zastosowaniu trójki przesuwnej zwiększa się liczbę stępni prędkości wrzecipna skrzynki. Skrzynki takie często są stosowane w napędach ruchu głównego i posuwowego obrabiarek do produkcji wielkoseryjnej.

Rys. 8.6. Skrzynki prędkości z kołami wymiennymi:    a)

skrzynka z przekładnią redukującą, b) 'skrzynka z trójką przesuwną


a, b — liczby zębów kół wymiennych



1 n



b



m


80


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz0173 173 A (c0s<Pi - c0scp2) 2smAs (10.14) gdzie: (pi i <p2 - kąty określające położenie
Kolendowicz7 Pi, P2 i Pj równowartymi im siłami składowymi. A więc po rozłożeniu siły Pi na składow
Obraz0173 173 A (c0s<Pi - c0scp2) 2smAs (10.14) gdzie: (pi i <p2 - kąty określające położenie
Obraz0173 173 A (c0s<Pi - c0scp2) 2smAs (10.14) gdzie: (pi i <p2 - kąty określające położenie
55756 skanuj0002 (612) Tyczenie łuków trasy drogowej Dane wyjściowe: Punkty PI, P2, P3, P4 o współrz
skanuj0003 (595) Dane do zadania: Punkty PI, P2, P3, P4 R= 100-0.In L = 60 Przedstawione oblicz
PICT0283 (2) Obliczenie objętości skarp Nr pola V = d/3 * (p, + p2 +pj * pi) Vw [m3] VN [m3] 26 2
PI P2 P3 P4 PS L5 l_4 L3 L2 LI sol mi mi fa re re do mi sol sol mi mi fa re re do mi do CD X X ) C
5 (212) S3y PI*, P2", P3" dodajemy geometrycznie otrzymując wektor główny Wg
6 (187) S9y PI”, P2", P3" dodajemy geometrycznie otazymując wektor główny Wg
27 (43) 54 Komunikacja programowa Układy polaryzujące w portach PI, P2 i P3 nie są liniowymi i oporn
293 (12) 15 Radar w nawigaqi 293 MANEWRY WEJŚCIOWE DO PORTU ZA POMOCĄ RADARU Rys. 15.13. Kontrola po
F(x)= ^ p, =pi+ p2=0.7+0.2=0.9 Dla x>10 F(x)= ^ p, =pi+ p2+ p3=0,7 +0,2+0,1=1 Tak więc F(x) = 0
Xi. x2 Pi (O, 0) P2(0, 700) P3(300, 400) P4(400, 200) Ps(400, 0) Z (Pi) = 70 *0 + 50
Przykład: W pewnym magazynie pracuje 3 pracowników magazynowych: PI. P2, P3, którzy mogą wykonywać 4

więcej podobnych podstron