star266213

star266213



Hamulce hydrauliczne 213

Hamulce hydrauliczne 213

Rys. 12-11. Odpowietrzanie pompy hamulcowej

1 — pompa hamulcowa, 2 — odpowietrznik komory przedniej, 3 — odpowietrznik komory tylnej, 4 — przewód do odpowietrzania, 5 — naczynie szklane


Rys. 12-12. Odpowietrzanie cylindra hamulcowego

1 — koło, 2 — osłona hamulcowa, 3 — klucz, 4 — przewód do odpowietrzania, 5 — naczynie szklane


—    zdjąć z odpowietrznika 9, osłonę 10 (rys. 12-6) i założyć przewód do odpowietrzania, drugi koniec przewodu zanurzyć w szklanym naczyniu z płynem hamulcowym (rys. 12-12)

—    nacisnąć do oporu pedał hamulca, równocześnie odkręcić o 3A odpowietrznik cylindra. Po ustaniu wypływu płynu z przewodu odpowietrzającego dokręcić odpowietrznik i zwolnić nacisk na pedał hamulca. Do naciskania na pedał użyć specjalnego rozpieraka, w razie braku takiego, odpowietrzanie musi być przeprowadzone przez dwie osoby.

Czynność przepompowania płynu należy powtarzać kilkakrotnie, aż do chwili, gdy z przewodu odpowietrzającego zacznie wypływać czysty płyn, bez pęcherzyków powietrza.

W hydraulicznym układzie hamulcowym samochodu STAR 266 jest stosowany płyn hamulcowy DA1 wg ZN-72/1722/6020-01.

Niedopuszczalne jest mieszanie ww. płynu z jakimkolwiek innym.

12.4. WYMONTOWANIE ZESPOŁÓW UKŁADU HAMULCOWEGO Z SAMOCHODU

Jak wynika w tabl. 12.4. istnieje szereg przyczyn niesprawnego działania hamulców samochodu, które nie dadzą usunąć się przez regulację czy odpowietrzanie, bez wymontowania ich z samochodu. Niesprawności pompy hamulcowej czy cylindra hamulcowego koła można usunąć jedynie po ich wymontowaniu z samochodu.

12.4.1.    Wymontowanie pompy hamulcowej

W celu wymontowania dwuobwodowej pompy hamulcowej z samochodu należy wykonać następujące czynności:

1.    Odkręcić od korpusu pompy hamulcowej końcówki przewodów doprowadzających płyn do cylindrów hamulcowych kół przednich, środkowych i tylnych. Płyn hamulcowy spuścić do podstawionego naczynia.

2.    Odkręcić końcówki przewodów do włączania światła „stop”.

3.    Zdjąć opaski i ściągnąć przewody doprowadzające płyn do komory tylnej i przedniej pompy.

4.    Odkręcić 3 śruby mocujące pompę hamulcową do mechanizmu wspomagającego.

5.    Odkręcić śrubę mocującą pompę do wspornika i odjąć pompę.

Po ponownym zamontowaniu pompy i napełnieniu układu płynem należy cały układ odpowietrzyć wg sposobu podanego w rozdziale 12.3.3.

12.4.2.    Wymontowanie cylindra hamulcowego

Wymontowanie cylindra hamulcowego koła wymaga uprzedniego zdjęcia koła oraz bębna hamulcowego. Po zdjęciu koła i bębna w celu wymontowania cylindra hamulcowego należy wykonać następujące czynności:

1.    Wykręcić końcówkę przewodu doprowadzającego płyn hamulcowy do cylindra i odjąć przewód.

2.    Zdjąć sprężynę ściągającą szczęki hamulcowe i rozsunąć szczęki.

3.    Wykręcić 4 śruby mocujące cylinder do tarczy hamulcowej i odjąć cylinder (rys. 12-13).

Zamontowanie cylindra odbywa się w odwrotnej kolejności z dodatkowym warunkiem odpowietrzania całego układu.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
star266209 Hamulce hydrauliczne 209 Rys. 12-7. Hamulec koła przedniego 1 — osłona hamulcowa, 2 — wsp
star266217 Hamulce hydrauliczne 217 Hamulce hydrauliczne 217 Rys. 12-21. Wspornik szczęk hamulcowych
27954 star266214 214 Naprawa samochodu terenowego STAR 266 Rys. 12-13. Zamocowanie cylindra hamulcow
jeden pręt. Do cięcia siatek zbrojeniowych stosuje się nożyce hydrauliczne przewoźne (rys. 9.12). Po
IMG149 149 149 L Un u< k . A Ua u* i JŁ, 4 Rys. 12.11, Sch*mat otwodu do
2 H£ © • 1J la ju *. .=. Rys. 6 12) Po odpowiednim przygotowaniu wykresu możemy przejść Narzędzia
41271 P1040091 (3) 12.2.4. Sprawdzanie zarysu zęba koła za pomocą ewolwentomierza Błędem zarysu zęba
P1040091 (3) 12.2.4. Sprawdzanie zarysu zęba koła za pomocą ewolwentomierza Błędem zarysu zęba fb (r
1tom315 12. ELEKTROCHEMIA 632 12. ELEKTROCHEMIA 632 Rys. 12.11. Schemat przebiegu korozji powłok: a)
P1040091 (3) 12.2.4. Sprawdzanie zarysu zęba koła za pomocą ewolwentomierza Błędem zarysu zęba fb (r

więcej podobnych podstron