Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną7

Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną7



Mity i stereotypy myślowe o niepełnosprawnych intelektualnie...

no 46 badanych). Badani uważają także, że są oni pracowici (44 opinie) i po-ażni (42). Pozostałe opinie odnośnie do cech pozytywnych pochodzą od mniej niż 50% badanych.

Badani wymieniali także cechy negatywne. Najczęściej podkreślali drażli-■- ość (66 badanych), a ponad połowa grupy uważa, że są oni agresywni (52), siabi (48) oraz wybuchowi (42). Pozostałe wyniki dotyczą mniej niż połowy

grupy.

•kształcenie upośledzonych umysłowo

W interesie państwa leży zapewnienie każdemu człowiekowi prawa do nau-wychowania i przygotowania do życia. Zadaniem systemu kształcenia spe-. sinego upośledzonych umysłowo jest tworzenie warunków dla ich rozwoju na miarę indywidualnych możliwości.

Forma kształcenia

zdecyd.

tak

raczej

tak

nie

wiem

raczej

nie

zdecyd.

nie

szkoła specjalna

2

14

28

20

16

klasa specjalna

14

28

30

6

2

szkoła masowa

6

16

38

12

8

szkoła zawodowa

10

8

16

32

14

szkoła średnia

14

26

24

14

2

specjalny program nauczania

56

16

6

2

0

specjalne metody nauczania

56

18

4

2

0

pedagog specjalny

64

16

0

0

0

Dane zawarte w zestawieniu świadczą o tym, że aż 36 osób sprzeciwiło się -częszczaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym wyłącznie do szkół specjalnych, natomiast ponad połowa badanych (42) uważa, że najlepszym rozwiązaniem w systemie kształcenia są klasy specjalne. O nieznajomości problemu zaś świadczy to, że 46 osób (suma odpowiedzi „tak” i „zdecydowanie tak”) nie idzi możliwości kształcenia zawodowego, a 40 sądzi, że upośledzeni umysłowo mogą się kształcić w szkołach średnich. Badani wykazali się jednak znajomością specyfiki kształcenia — 72 osoby sądzą, że kształcenie upośledzonych -myślowo musi być oparte na specjalnym programie nauczania, specjalnych me-: Mach (74 opinie) realizowanych przez pedagogów specjalnych (opinie wszystkich osób).

33


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną3 Mity i stereotypy myślowe o niepełnosprawnych intelek
Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną9 Mity i stereotypy myślowe o niepełnosprawnych intelek
Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną5 Mity i stereotypy myślowe o niepełnosprawnych intelek
Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną1 .Aniela Korzon Akademia Pedagogiczna w Krakowie-lity
Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną4 Aniela KorzonCel badań Celem podjętych badań było uka
Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną6 Aniela Korzon Poruszając problem specjalnych przywile
Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną8 Aniela KorzonRodzina i praca zawodowa upośledzonych u
Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną2 Aniela Korzon nie niejednoznacznych i trudnych do zde
Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną0 Aniela Korzon —    Brak kontaktów z up

więcej podobnych podstron