DSC�83

DSC�83



jako    fcuJturwr

jako    fcuJturwr

wnętrznic sprzeczny nie

znaczenia” jaka tv*orz> która tworzy pcrspekt% W> ..napraw^ alnym może nawet io takich samych jak oi Pug, bytujących w kor rozsądkowej jest on ni


" T'C *Przeczny) NaJezaJobs -d!l, ^

'«= jako posiadające mm vens'racl **? ^ ~ ^zccac *.

aacz^n.ajaka tssor,,    c    ^

^hgjjną niz * k    Mct>

^.cU^c tej stcr>

* ^"P**"* tehgnne,

kontckicie r>tu. ^roa* mn>>»*h ..papużek*' P* m n»c pospolitych p*

'vlrv>wwv


1^3

perspektywę

-


u rowom

apuzxa

rvr\:>ckt> w

lukn do >nalc^łxv jaką uka« c)c natury

4 • W"\tv\.


klanu, którego członków -ści tej, biorąc pod uu.ii; •    < *

żuje perspektywa rei ,•    . **

moralnej i praktyczne C /h.w wiadając te słowa w normalne —

ligio bąrd/o c/ę-zmienia, często mienia go w taki praktyki religijne |«\ się jedyną roz-„naprawdę**. z koncepcje rcli-nazbyt „atletycz-


ikl


— zgodnie z tym. co pok.i/u wieństwo duchowe / narU/k istotne konsekwencje M*>łCv e zern, nie wolno nam /.twicr t m papug itd., jeśli bowiem będzier porządkowi wszechświat.! i , szych działań w perspektywie <> sto ma tak potężne oddzi.iKw. radykalnie, cały pejzaż zdrowor sposób, że nastroje i motyw.u same w sobie wydają się niczwy sądną strategią, biorąc pod uwagę to, Kik

Dokonawszy rytualnego skoku w definiowane pr gijne ramy znaczeniowe

na . biorąc pod uwagę charakl    iń t

kwatne jest być może przyrównanie owego przejścia do „wśliźnięcia się" w zakres tych pojęciowych ram), kiedy rytuał dobiegnie końca, c/.lowick powraca znów do św iata zdrowego rozsądku, lecz - chyba ze, co się czasem zdarza, przebyte doświadczenie nie zostało przez niego zarejestrowane - już jako osoba w jakiś sposób odmieniona. Przemiana zaszła jednak nie tylko w człowieku - zmienił się także jego zdroworozsądkowy świat, odtąd jest on już bowiem postrzegany jako zaledwie częściowa forma pewnej rozleglejszej rzeczywistości, która go koryguje i dopełnia.

rdigii, zależy od konkretnych dyspozycji, jakie wywuiuj* -przyjęte przez niego koncepcje kosmicznego ładu. Na poziomie wie ic religii zwykle uznaje się ich integralną dystynktywnośc, co czasem po-


Owa korekta i dopełnienie nie jest jednak, jak by tego chcieli niektórzy adepci „studiów porównawczych religii”, we wszystkich przypadkach jednakowa pod względem treści. Natura specyficznego nastawienia do życia, jakie niesie ze sobą religia, zmienia się w zależności od konkretnej religii, zależy od konkretnych dyspozycji, jakie wywołują w wiernym


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
DSC?83 wnętrznie sprzeczny). Należałoby - dla dobra logiki - postrzegać to z&h nie jako posiadaj
Schaeffler Filozofia Religii7 ; sprzeciw^jako następujące po sobie akcje jakiegoś opowiadania. Przy
SKMBT?500712270947010 CZĘSC II • DZIAŁANIE który sprzeciwiał się eutanazji jako złu skierowanemu pr
618 HERBERT MARCUSE czać przytulność? To uniwersum dyskursu, demonstrując swoje sprzeczności jako zn
PA121007 Strukturo tylktycan Większość poetyckich konstrukcji, tradycyjnie oceniana jako zawierająca
Obraz1 Do każdego wnętrza #•Niewielka serwetka przyda się każdemu jako efektowna ozdoba stołu lub
Skan20101016002 chowawczą dla jednego, może być oceniane jako podstawa wyckowania przez innych. Te
NLPZ Jako słabe kwasy dyfundujądo wnętrza komórek nabłonka Wywierają bezpośredni wpływ toksyczny na
CCF20081221005 jako czynnika sprawczego zakażenia, nie było sprzeczne, . i oczywiście, z założeniam
72728 IMG37 (2) nych”, które przyczaiły się w ich wnętrzu, jako ich prawdzi-wa „treść”, w przeciwie
DSC00621 wnętrznego oraz symbole ukraińskiego stepu jako martwej nieskończoności, a kończąc na histo

więcej podobnych podstron