jako fcuJturwr
jako fcuJturwr
wnętrznic sprzeczny nie
znaczenia” jaka tv*orz> która tworzy pcrspekt% W> ..napraw^ alnym może nawet io — takich samych jak oi Pug, bytujących w kor rozsądkowej jest on ni
" T'C *Przeczny) NaJezaJobs -d!l, ^
'«= jako posiadające mm vens'racl **? ^ ~ ^zccac *.
aacz^n.ajaka tssor,, c ^
^hgjjną niz * k Mct>
^.cU^c tej stcr>
* ^"P**"* tehgnne,
kontckicie r>tu. ^roa* mn>>»*h ..papużek*' P* m n»c pospolitych p*
'vlrv>wwv
1^3
perspektywę
-
u rowom
apuzxa
rvr\:>ckt> w
lukn do >nalc^łxv jaką uka« c)c natury
4 • W"\tv\.
klanu, którego członków -ści tej, biorąc pod uu.ii; • < *
żuje perspektywa rei ,• . **
moralnej i praktyczne C /h.w wiadając te słowa w normalne —
ligio bąrd/o c/ę-zmienia, często mienia go w taki praktyki religijne |«\ się jedyną roz-„naprawdę**. z koncepcje rcli-nazbyt „atletycz-
ikl
— zgodnie z tym. co pok.i/u wieństwo duchowe / narU/k istotne konsekwencje M*>łCv e zern, nie wolno nam /.twicr t m papug itd., jeśli bowiem będzier porządkowi wszechświat.! i , v szych działań w perspektywie <> sto ma tak potężne oddzi.iKw. radykalnie, cały pejzaż zdrowor sposób, że nastroje i motyw.u same w sobie wydają się niczwy sądną strategią, biorąc pod uwagę to, Kik
Dokonawszy rytualnego skoku w definiowane pr gijne ramy znaczeniowe
na . biorąc pod uwagę charakl iń t
kwatne jest być może przyrównanie owego przejścia do „wśliźnięcia się" w zakres tych pojęciowych ram), kiedy rytuał dobiegnie końca, c/.lowick powraca znów do św iata zdrowego rozsądku, lecz - chyba ze, co się czasem zdarza, przebyte doświadczenie nie zostało przez niego zarejestrowane - już jako osoba w jakiś sposób odmieniona. Przemiana zaszła jednak nie tylko w człowieku - zmienił się także jego zdroworozsądkowy świat, odtąd jest on już bowiem postrzegany jako zaledwie częściowa forma pewnej rozleglejszej rzeczywistości, która go koryguje i dopełnia.
rdigii, zależy od konkretnych dyspozycji, jakie wywuiuj* -przyjęte przez niego koncepcje kosmicznego ładu. Na poziomie wie ic religii zwykle uznaje się ich integralną dystynktywnośc, co czasem po-
Owa korekta i dopełnienie nie jest jednak, jak by tego chcieli niektórzy adepci „studiów porównawczych religii”, we wszystkich przypadkach jednakowa pod względem treści. Natura specyficznego nastawienia do życia, jakie niesie ze sobą religia, zmienia się w zależności od konkretnej religii, zależy od konkretnych dyspozycji, jakie wywołują w wiernym