grafika wyk0001

grafika wyk0001



Modelowanie efektów oświetlenia

Realizm obrazu - odwzorowanie w syntetycznym obrazie efektów wizualnych obserwowanych w naturze.

Czynniki decydujące o realizmie obrazu:

1.    Model geometryczny opisujący kształt i położenie w przestrzeni wizualizowanych obiektów

2.    Cechy powierzchni związane z jej kolorem oraz teksturą

3.    Rozkład oświetlenia określony na podstawie definicji źródeł światła oraz własności powierzchni związanych z rozproszeniem energii świetlnej (rozkład cieni i półcieni, odblask, przeźroczystość, załamanie i odbicie światła)

Źródła światła:

1. Punktowe pozycyjne (rozmiar znikomy w stosunku do wielkości sceny) - promienie rozchodzą się równomiernie we wszystkich kierunkach

2. Punktowe kierunkowe (źródło odpowiednio odległe) - promienie dochodzą do oświetlanych powierzchni równoległe (kąt między promieniem z tego źródła a wszystkimi powierzchniami mającymi tę samą normalnąjest stały)

3.    Liniowe - kształt i położenie źródła mają istotny wpływ na wyznaczanie intensywności oświetlenia powierzchni

4.    Otaczające - pochodzące z różnych źródeł światła, wielokrotnie odbijane od powierzchni i przenikające przez część z nich, dające w pewnym otoczeniu jednorodne tło oświetleniowe. Dochodzi ze stałą intensywnością do wszystkich powierzchni ze wszystkich kierunków.

Modele oświetlenia - definiują intensywność światła emitowanego i odbijanego w kierunku obserwatora w danym punkcie powierzchni obiektu na podstawie charakterystyki intensywności światła padającego i właściwości optycznych powierzchni.

-    modele lokalne - uwzględniają jedynie wpływ pierwotnych źródeł światła na oświetlenie powierzchni

-    modele globalne - uwzględniają pierwotne i wtórne źródła światła

1.    Model światła otoczenia

2.    Podstawowy model empiryczny

3.    Model Phonga

4.    Model Halla

5.    Równanie renderingu    t


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
grafika wyk0001 Modelowanie efektów oświetlenia Realizm obrazu - odwzorowanie w syntetycznym obrazie
grafika wyk Modelowanie efektów oświetlenia 1.    Realizm obrazu, źródła światła, mec
grafika wyk Modelowanie efektów oświetlenia 1.    Realizm obrazu, źródła światła, mec
grafika wyk0009 Model oświetlenia Phonaa -    uwzględnia odbicie kierunkowe (zwiercia
grafika wyk0008 Tłumienie atmosferyczne Zmiana intensywności oświetlenia w funkcji odległości obiekt
grafika wyk0009 Model oświetlenia Phonaa -    uwzględnia odbicie kierunkowe (zwiercia
grafika wyk0003 Model światła otoczenia Światło pochodzi z różnych źródeł, jest wielokrotnie odbijan
grafika wyk0006 Tłumienie źródła światła Strumień światła z punktowego źródła światła maleje odwrotn
grafika wyk0002 Mechanizmy transportu światła b) odbicie rozproszone a) odbicie kierunkowe b
grafika wyk0004 Podstawowy model empiryczny -    uwzględnia pierwotne źródła światła
grafika wyk0005 Kule cieniowane za pomocą modelu odbicia rozproszonego bez uwzględnienia światła oto
grafika wyk0007 * Światła barwne i powierzchnie barwne -    definiowane przez oddziel
350Freelancer jpeg Jaki zawód wykonuje pan(i) jako freelancer? ► w proc. Grafik 22 Na jakiej podstaw
11 KN Grafiki Komputerowej 1 Modelowania Student Research Group of Computer Graphics ar>d
grafika wyk0003 Model światła otoczenia Światło pochodzi z różnych źródeł, jest wielokrotnie odbijan

więcej podobnych podstron