img27201 djvu

img27201 djvu



275

Rachunki Liczenie, jak poprzednio. — D o d a wanic z p r z e-roczeniem dziesiątki w zakresie 1- 20. To dodawanie olega na umiejętności prędkiego rozkładania i uzupełnienia liczb  zakresie pierwszej dziesiątki. Należy więc każdą nową lekcję roz-ocząć powtórzeniem odnośnych zagadnień z rozkładania i uzupeł-ienia liczb.

Np. przy przykładach: 9+2=, 9+8= i t.d.; powtórzyć 2=1+?, =1+?, 4—1+?, 5=1+?; potem dopiero przystąpić do przerobienia rzykładu: 9 1-2=11. N. pisze na tablicy przykład: 9+2. Następnie me uczniom przeczytać zadanie i ułożyć na liczydle Borna 9 krążków stroną poczernioną do góry). Ile krążików masz doliczyć (dodać) do ziewięcau? Dołóż krążki białą stroną do góry! Ile krążków dodałeś o kreski? Ile krążików ułożyłeś za kreską. He to jest 9+2? Powtórz o! Napisz sam wynik rachunku! A ile krążków brakuje do 20 krążków ouste miejsce niozałożone krążkami). Pokaż 2 krążki białe! Napisz na ablicy, ile jest białych krążków. A ile jest czarnych krążków? Ile to ist 2 białe krążki i (więcej) 9 czarnych krążków? Dokończ to zadanie a tablicy (wskazuje na napisaną poprzednio dwójkę. Przeczytaj cały achunek. Przeczytajcie wszyscy! A przeczytajcie tamten pierwszy rabunek Jeszcze raz odpyta obydwa przykłady. Przerobienie przykła-ów praktycznych na temat nauki rzeczy ojczystych przytem przy dpowiednich zagadnieniach stosować mierzenie cm. i calami. — Za-awa w sklep. Skupowanie materji, tasiemek — desek, przytem mie-zenie cm. i calami.

Przy następnych przykładach doprowadzać uczniów do samo-żielnego podawania przykładów o przestawionych składnikach, a za-em po przerobieniu przykładu 9+5=14, pytamy: A które z was powie ni inny rachunek z temi se.memi liczbami. Chodź tu. i napisz ten [rugi rachunek. U. pisze i odczytuje go. Wreszcie (przy powtarzaniu) [oprowadzi się uczniów do tego, iż wyszukują sami dwa przykłady przesta.wion.emi składnikami (później trzema składnikami.

Gimnastyka w sali gimnastycznej. Ćwiczenia dobrane z poprzednio irzerobionych. Ćwiczenia, końcowe w dwurzędzie. Ramiona w bok, na >alce stań! Pochód dookoła sali. Ćwiczenia oddechowe w postawie jedzącej. Usiąść na ziemi. Głowa w tył i wdech — głowa na dół i wy leeh. Wstać przy pomocy podparcia ręką lewą (prawą).

W klasie ćwiczenia zestawione z poprzednio przerobionych.

Tydzień XXIX.

Nauka rzeczy ojczystych. Wycieczki do ogrodu szkol-lego. — Najpierw rozejrzenie się po ogrodzie i zwrócenie uwagi na ibjawy wiosny w naturze — w ogrodzie i okolicy, oraz druga wy-lieczka: podział, położenie ogrodu.

Patrzcie, dzieci, na ziemię, jaka ładna, zielona trawka. Skąd się ona wzięła? Dlaczego teraz wyrosła? A przypatrzcie się tutaj, co tu j#st? Fiołek! Przyglądają się po kolei. Trzeba się dobrze przypatrzeć, aby go zobaczyć, tak jest ukryty w trawie. Jaką barwę ma fiołek? Urywa go. Podaje dzieciom do wąchania. — A co, przyjemnie pachnie? Chociaż fiołek jest ładnym kwiatkiem i ładnie pachnie, to

18*


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
img28701 djvu 290 Rachunki. liczenie od 1—20 i z powrotem, jak poprzednio. — Dalszy ciąg przykładów
img15401 djvu 193 Rachunki. Liczenie od 1—5 i od 5—<1, jak poprzednio. Przerobienie w podobny sp
img21701 djvu 220 Rachunki. Liczenie w zakresie 1—-9 i z powrotem, jak poprai dnio. Pisanie liczby
img26501 djvu 268 Rachunki. Liczenie od 1—20 i z powrotem na rzeczach i z p mięci. — Dodawanie w za
img29501 djvu 302 Rachunki. Liczenie akcentowane w zakresie 1—20 (2-mi, 3-mi, 4-mi, 5-mi). Dzieleni
img14201 djvu 18. Dzień nauki. Przegląd porządku. Modlitwa, jak poprzednio. Rachunki. Policz palce
img15501 djvu 154 przykładów z odejmowania: 3 — 1 =. Powtórzenie poprzednio przew bionyeh przykładó
img18101 djvu 1035 U. pas na psa. N. Na co jest pas? — Dalsza wprawa w czytaniu, jak poprzednio. Śp
img10201 djvu 101 - Zbieranie się. Modlitwa, jak poprzednio. 5. Dzień nauki. Przegląd porządku. Mod
img12901 djvu 128 14. Dzień nauki. Przegląd porządku. Modlitwa, jak poprzednio. Nauka rzeczy ojczys
WA30850 II109 NARZEDZIA ROLNICZE019 I djvu 16 J, FALKOWSKI [128] (ryc. 6 c) w Wiewiórkach koł
WA30850 II109 NARZEDZIA ROLNICZE048 I djvu [157] NARZĘDZIA ROLNICZE 45 nich i posiada podobni
Image279 Ponieważ, tak jak poprzednio, istnieje wiele innych równoważnych postaci tych funkcji, zate
Image442 Oczywiście ten układ, tak jak poprzedni, można przekształcić na układ wyzwalany zboczem dod
img016 (61) 16 a 0
img037 Całość programu należy zakończyć jak poprzednio procedurą powrotu do programu MONITOR CALL

więcej podobnych podstron