img028 (39)

img028 (39)



Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimi

na luty



Cel: Reagowanie na sygnał słowny.


1. Słuchanie piosenki Loczki lalki Dominiki (sł. i muz. T. Wójcik) w wykonaniu nauczyciela (lub jej nagrania na płycie CD).

C J Fj _B _£_F


£


Mo - ja la - łka Do - mi - ni - ka ma - rezczy no - sck swój,

ft p- -'I—

C1 J ^ -1

B C

F Fine ^

$ r n

J d 4

nie chce cho -dzić w war- ko - czy - kach, lo -czki chce i już. B    C_______F _ ^


I


Pó • jdę z la - lą do fty-zje-ra, niech po - mo - że mi.

fi F

c

r-j--Fl -

B C

F da capo al

m

=^=M

±=i=\

-J-.-

-1—iJ

-■■-1

I fty - zu - rę mo - dną zro- bi. ja -kiej nie ma nikt.


I

Moja lalka Dominika marszczy nosek swój. nie chce chodzić w warkoczykach, loczki chce i już.

II

Moja lalka Dominika już uśmiecha się.

Tutaj loczki, z tylu kaczki, bardzo ładnie jej.


III

Pójdę z lalą do fryzjera, niech pomoże mi.

/ fryzurę modną zrobi, jakiej nie ma nikt.


2. Rozmowa z dziećmi na temat piosenki.

-    Co chciała mieć lalka Dominika?

-    Kto zrobił Dominice fryzurę?


3.    Naśladowanie czynności najczęściej wykonywanych w zakładzie fryzjerskim (mycie głowy, obcinanie włosów, farbowanie, kręcenie włosów itp.).

4.    * Zabawa rytmiczna.

Dzieci ustawione są na obwodzie koła w siadzie skrzyżnym.

Uczą się na pamięć krótkiego wierszyka (fragment wiersza J. Brzechwy Grzebień i szczotka).

Masz tu szczotką, masz tu grzebień.

Musisz zacząć dbać o siebie.

Kiedy dzieci dobrze opanowały tekst, nauczyciel rozpoczyna zabawę, mówiąc go głośno, w formie wyliczanki. Na kogo wypadnie ostatnie jego słowo (siebie), ten naśladuje czynność czesania włosów, a następnie mówi głośno wyliczankę.

Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.

5.    *Zabawa przy piosence Węgierska zabawa z chusteczką (U. Smoczy ńska-Nachtman Kalendarz muzyczny w przedszkolu).

Tempo polki

ołns—r—.

JL £ 5 }_____

____v__) s X

TM. > Ł_1_. L_m

. JJ > . 7 V.

J m 'Ił

• * —* —Jrz

Mia - lam chu - stkę ko - lo - ro - wą, ca - lą w poi - ne kwia - tki,

i y i, j> i j> h i, i j m

m * m d1 ' * * -ś -J -

i zgu - bi - lam wszy-stkic ma - ki. ka - czcń - cc, bla - wa - tki.

I

Miałam chustkę kolorową, całą w polne kwiatki, i zgubiłam wszystkie maki, kaczeńce, bławatki.

II

A kto znajdzie moje kwiatki na łące czy *v łesie, niechaj zrobi z nich bukiecik i mi go przyniesie.

49


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
48 49 Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimina luty Cel: Reagowanie na sygnał słowny. 1. Słuchanie
48 49 Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimina luty Cel: Reagowanie na sygnał słowny. • • " *’
58 59 Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimina marzec Cel: Reagowanie na zmiany artykulacji legato
8 9 Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimina październik Cel: Reagowanie na dźwięki wysokie i
88 89 Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimina czerwiec Cel: Reagowanie na zmianę rejestru melodii
58 59 Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimina marzec Cel: Reagowanie na zmiany artykulacji legato
38 39 Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimina styczeń Cel: Rozwijanie poczucia rytmu. 1.Słuchanie
44 45 Cel: Reagowanie na sygnał muzyczny. 1. Słuchanie piosenki Bal w przedszkolu (sł. i muz. T. Wój
44 45 2 TYDZIEŃ TRZECI - BAL W Cel: Reagowanie na sygnał muzyczny. 1. Słuchanie piosenki Bal w przed
img026 (40) Cel: Reagowanie na sygnał muzyczny. 1. Słuchanie piosenki Bal w przedszkolu (sł. i muz.
img026 (40) Cel: Reagowanie na sygnał muzyczny. 1. Słuchanie piosenki Bal w przedszkolu (sł. i muz.
38 39 2 Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimina styczeń TYDZIEŃ PIERWSZY - MOJ PIES Cel: Rozwijani
4 5 Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimina wrzesień Cel: Poznanie instrumentu perkusyjnego -
04 5 Scenariusze zajęć z dziećmi 3-4-letnimina wrzesień IERWSZY- JA W PRZEDSZKOLU Cel: Poznanie inst

więcej podobnych podstron