ksiazka(010)

ksiazka(010)



koniec wałka sprzęgłowego skrzynki biegów z łożyska, znajdującego się w kołnierzu wału korbowego 1 wyjąć silnik.

Zdjąć osłonę termoizolacyjną rozrusznika oraz rozrusznik i wlot gorącego powietrza razem z wężem dopływowym. Zdjąć z kadłuba silnika dwa boczne wsporniki razem z poduszkami przedniego zawieszenia silnika.

Wykręcić śruby mocujące sprzęgło i zdjąć je.

Wmontowanie silnika do samochodu wykonać w kolejności odwrotnej do wymontowywania. Szczególną uwagę przy tym zwrócić na połączenie silnika ze skrzynką biegów: wałek sprzęgłowy winien dokładnie wejść do otworu wielowpustowego piasty tarczy sprzęgła. Oprócz tego , w celu zapewnienia współooiowości silnika ze skrzynką rozdzie lezą,należy upewnić się, czy podkładki środkujące poduszek przedniego zawieszenia silnika weszły w odpowiednie otwory bocznych wsporników.

DEMOHTAŻ SILNIKA

Umyć silnik w myjni, zamocować go na stanowisku demontażowym i spuścić z niego olej.

Zdjąć gaźnik,odłączając od niego węże i cięgło uruchamiania przepustnicy.

Zdjąć pompę paliwa, rozdzielacz zapłonu, i kluczem 67.7812.951 4 wykręcić świece oraz czujnik wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.

Zdjąć pasek napędzający alternator i pompę wody, zdjąć alternator i jego wspornik.

Wymontować pompę wody, odłączając od niej i od kolektora wydechowego rurę doprowadzającą ciecz chłodzącą nagrzewnicy.

Zdjąć z głowicy silnika krćciec odpływowy cieczy chłodzącej oraz rurę odpływu cieczy chłodzącej do nagrzewnicy.

Przyrządem A.60312 wykręcić 1 zdjąć filtr oleju razem z uszczelką /rys. 2-4/.

Rys. 2-4. Zdejmowanie filtru oleju przyrządem A.60312

Wykręcić czujniki wskaźnika ciśnienia oleju i lampki sygnalizacyjnej ciśnienia oleju, zdjąć króćce czujników. Zdjąć pokrywę przewietrznika skrzyni korbowej, minkę olejową oraz pompę oleju. Zdjąć ustalacz rurki spustowej oddzielacza oleju i wyjąć odolejacz układu przewietrzania skrzyni korbowej .

Zdjąć koło pasowe wału korbowego po unieruchomieniu koła zamachowego usta łączem A.60330/R /zob. rys. 2-10/ i odkręceniu zaczepu kłowego /rys. 2-5/ kluczem A.50121.

Zdjąć pokrywę głowicy silnika i pokrywę łańcucha wałka rozrządu. Wykręcić śruby mocujące

Rys. 2-5. Odkręcenie zaczepu kłowego z wału korbowego kluczem A.50121

Rys. 2-6. Wymontowanie napinacza i tłumika drgań łańcucha:

1 - nakrętka kołpakowa napinacza; 2 - korpus napinacza: 3 - nakrętka mocująca napinacz; 4 -płoza napinacza; 5 - śruba mocująca płozę; 6 -łańcuch napędu wałka rozrządu; 7 - śruba mocująca koło łańcuchowe wałka napędzającego pompę oleju;

8 - śruba mocująca tłumik drgań łańcucha


12



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Rys. 3. Silnik, sprzęgło, skrzynia biegów i most napędowy z przodu:    1)
019 LITERATURA DO ZABYTKËW TEL 601979100 Sprzęgło i skrzynka biegów Sprzęgło (rys. 13) jest wielotar
PUH Mechanika Pojazdowa Andrzej PodlaskiDiagnostyka i naprawa sprzęgieł, skrzyń biegów i mostów
SILNIK SPRZĘGŁO SKRZYNKA BIEGÓW PRZEKŁADNIA GŁÓWNA MECHANIZM RÓŻNICOWY
SILNIK PRZEKŁADNIA GŁÓWNA SPRZĘGŁO SKRZYNKA BIEGÓW
Obudowa sprzęgła Koło zamachowe Tylny kołnierz wału korbowego Wałek sprzęgłowy Sprężyna
21738 ksiazka(065) Rys. 3-24. Wyjęcie wałka sprzęgłowego z obudowy skrzynki biegów Ryo. 3-25. Wyjęci
ksiazka(061) Ostrzeżenie Przy wyraontowywaniu 1 wmontowywanlu skrzynki biegów zabrania się kategoryc
star266087 Skrzynka biegów 87 6.    Na sprzęgło przesuwne drugiego — trzeciego b

więcej podobnych podstron