PICT5830 (2)

PICT5830 (2)



V! Testy osiągnięć szkolnych ..................................................................... M |

I Określenie testów osiągnięć szkolnych................................................ Mj

2. Kodzajc testów osiągnięć szkolnych......................................................J43

.? Cechy testów osiągnięć szkolnych......................................................... 14(,

4 Przegląd zadań testowych..........................................................%........... 150

5. Zasady i warunki układania zadań testowych........................................ 15#

6    Ilościowa analiza zadań testowych........................................................ j 53

7    Użyteczność 1 ograniczenia testów osiągnięć szkolnych....................... j f,g

VI. Metoda socjonietryczna..........................................................................173

J Charakterystyka metody socjomctryczncj............................................ 173

2 Klasyczna technika socjómctryczna...................................................... 177

a.    Kryteria socjomctrycznc i ich wykorzystanie w badaniach............... J

b.    Sporządzanie tabeli socjomctryczncj................................................. 183

c.    Oralicznc przedstawienie materiału socjomctryczncgo.................... 187

d.    Ilościowe opracowanie danych socjometrycznych............................j 95

3.    Nietypowe techniki socjomctrycznc......................................................201

4.    Ograniczenia poznawcze metody socjomctryczncj...............................208

m Anali/a dofcumcn(ów..............................................................................11

1.    Rozumienie analizy dokumentów.......................................................... 11

2.    Rodzaje dokumentów............................................................................. 13

3.    Autentyczność dokumentów i wiarygodność informatora....................217

4.    Przegląd technik analizy dokumentów..................................................221

. J. Analiza wypracowali i dzienników........................................................227

MJ Analiza rysunków...................................................................................232

/. Mocne i słabe strony analizy dokumentów............................................236

VIII. Metoda sondażu....................................................................................243

1.    Określenie metody sondażu...................................................................243

2. Wymagania stawiane metodzie sondażu................................................24 S

3.    Rodzaje pytań sondażowych (kwestionariuszowych)...........................251

4.    Techniki metody sondażu.......................................................................258

a.    Techniki sondażu z. zastosowaniem ankiety.......................................25S

b.    Techniki sondażu z zastosowaniem wywiadu....................................261

5.    Źródła błędów w badaniach sondażowych............................................268

IX. Metoda dialogowa (rozmowa)........

1.    Charakterystyka metody dialogowej................

2.    Warunki poprawności metody dialogowej......

3.    Techniki metody dialogowej........... J......

4.    Utrwalanie przebiegu prowadzonej rozmowy

5.    Błędy w stosowaniu metody dialogowej


273

273

.276

.280

„284

..288


X. Metoda biograficzna.......................

1.    Opis metody biograficznej.............

2.    Z historii metody biograficznej.........

3.    Odmiany metody biograficznej..........

a: Metoda monograficzna..................

^ b Metoda indywidualnych przypadków

4.    Zalety i wady metody biograficznej.........


293

293

.295

.297

„298

..304

...308


Zakończenie

Bibliografia.


313

316



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PICT5897 V. TESTY OSIĄGNIĘĆ SZKOLNYCH Poczesne miejsce wśród metod badań pedagogicznych — obok obser
38254 PICT5897 (2) v. TESTY OSIĄGNIĘĆ SZKOLNYCH Poczesne miejsce wsrod metod badań pedagogicznych -
odpowiednio dobrane środki dydaktyczne, zbiory zadań i testy osiągnięć szkolnych, przewidziane do
PICT5830 vcsty osiągnięć szkolnych..................................................................
PICT5830 vcsty osiągnięć szkolnych..................................................................
87901 Zdjęcie0069 utnwu * iłfr POMIAR DYDAKTYCZNY
32.    ŁABNO Grażyna: Testy osiągnięć szkolnych : biologia : pomoc dla nauczycieli i
PICT5900 3. Cechy testów osiągnięć szkolnych Należycie skonstruowane testy, do których zaliczane są
Obraz93 Testy dydaktyczne Dalszym i lo zasadniczym sposobem modernizacji sprawdzania osiągnięć szko

więcej podobnych podstron