Podręcznik Zaręby3

Podręcznik Zaręby3



A North American Ecotourists: Market Profile and Trip Characteristics, „Journal oł T ravel Research" Spring 24(2)/1996; (4) Wilson • ę iVhelan T..Ecotourism And ItsRoleinSustainableDevelopment, w: Naturę Tourism, red. WhelanT.. Island Press. Waszyngton 1995. 5 Boo E.. wg Whelan T., Ecotourism and Its Role in Sustainable Development, w: Naturę Tourism, red. Whelan T„ Island Press, "on 1995. s. 6; (6) Straaten J. var der, The Economic PitfallsandBarriers ofthe Sustainable Tourism Conceptin the Case of National * NATO ASI Series. Vol.G 40, NationalParks and Protected Areas. red. Nelson J.G. i Serafin R.. Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg = 86; (7) HLA&ARA, 1994. wg Wight Pamela A.. North American Ecotourism Markets: Motivations, Preferences and Destinations ecotourism.org.; (8) Hall&Weiler, 1992. wg Wight Pamela A.. North American Ecotourism Markets: Motivations, Preferences and ns - www.ecotourism.org; (9) Ingram&Durst, 1987. wg Wight Pamela A.. North American Ecotourism Markets: Motivations, ~es and Destinations - www.ecotourism.org; (10) Ingram&Durst wg Whelan T., Ecotourism and Its Role in Sustainable ent. w. Naturę Tourism, red. Whelan T, Island Press, Waszyngton 1995. s. 5 6; (11) Pearce&Wilson. 1995. wg Wight Pamela A.. American Ecotourism Markets: Motivations, Preferences and Destinations - www.ecotourism.org; (12) Ballantine&Eagles, 1994, wg 3amela A.. North American Ecotourism Markets: Motivations, Preferences and Destinations, - www.ecotourism.org; (13) Axiom Research Bureau Inc, wg Ryel R.. Grasse E„ Marketing Ecotourism: Attracting the Elusrve Ecotourist, w; Naturę Tourism, ed. Whelan T.. island Press. Washington 1995. s. 171-172.

s

Jednym z efektów Światowego Roku Ekoturystyki w 2002 r. było opublikowanie z Światową Organizację Turystyki pierwszych wyników badań na temat rynku urystycznego w siedmiu krajach: Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, anii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Ponadto przy Uniwersytecie Kolorado, w ramach Centrum Zrównoważonej Turystyki, powstaje Ekoturysty-Baza Danych (The Ecotourism Databank) wspierana finansowo przez UNEP, ■TWTO i US Forest Service [8],

3.2.2. Segmentacja rynku ekoturystycznego w Polsce

W Polsce nie przeprowadzono jeszcze badań rynku ekoturystycznego, gdyż ona turystyka jest w początkowej fazie rozwoju. Można przypuszczać, że polscy Muryści będą przedstawicielami tzw. generacji EKO (por. podrozdz. 2.1), czyli r -szkańcami dużych miast i aglomeracji miejskich, szczególnie z regionów ekologiczno zagrożenia, a ponadto będą to osoby:

w średnim wieku, lepiej wykształcone, o wyższych dochodach, tzw. klasa średnia; młode, uczące się i pracujące, o wykształceniu średnim i wyższym.

Z punktu widzenia rozwoju ekoturystyki w Polsce można wyodrębnić sześć stawowych segmentów rynku, reprezentowanych zarówno przez turystów zaocznych, jak i krajowych. Podstawowym kryterium segmentacji będą tu motywy dróżowania i przyczyny wyboru określonych form turystyki.

Turyści zagraniczni

Będą to turyści głównie z krajów Europy Zachodniej, Stanów Zjednoczonych nnych krajów wysoko rozwiniętych gospodarczo. Wśród nich można wyszczególnić lastępujące grupy:

•    (Z-l) turyści zagraniczni, amatorzy typowej ekoturystyki, o zainteresowaniach przyrodniczych i kulturowych, zarówno profesjonalnie, jak i amatorsko, hobbystycznie;

•    (Z-2) turyści zagraniczni zainteresowani aktywnym wypoczynkiem na obszarach wiejskich i leśnych, w pobliżu atrakcyjnych obszarów chronionych. Możliwość poznania atrakcji przyrodniczych i kulturowych regionu stanowi dla nich wartościowe i istotne uzupełnienie pobytu w Polsce;

89


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Podręcznik Zaręby 4 3.3.2. Instrumenty realizacji strategii marketingowej ekoturystyki Instrumenty m
Podręcznik Zaręby5 zajmującą się turystyką ekologiczną i stanowić podstawę strategii marketingowej
Podręcznik Zaręby 1 Tabela 16. Wybrane rodzaje strategii marketingowych w ekoturystyce Kryterium Rod
Podręcznik Zaręby 2 cd. tab. 16 Kryterium Rodzaj strategii Przykład strategii marketingowej w ekot
Podręcznik Zaręby 3 cd. tab. 16 Kryterium Rodzaj strategii Przykład strategii marketingowej w ekotur
Podręcznik Zaręby2 podejmowanie działań marketingowych w regionie i za granicą, szukanie rynk m zby
76419 Podręcznik Zaręby9 •    opracowanie strategii marketingowej, będącej zbiorem t
79621 Podręcznik Zaręby5 zajmującą się turystyką ekologiczną i stanowić podstawę strategii marketin
50025 Podręcznik Zaręby 9 •    ajogólniej można powiedzieć, że wizerunek jest rezulta
Podręcznik Zaręby9 rynku turystycznego Międzynarodowego Towarzystwa Ekoturystycznego (The Int natio
Podręcznik Zaręby5 zajmującą się turystyką ekologiczną i stanowić podstawę strategii marketingowej
Podręcznik Zaręby9 •    opracowanie strategii marketingowej, będącej zbiorem technik

więcej podobnych podstron