Rozrywki0100

Rozrywki0100



interpretowaniem dźwięków poprzez rozwijanie wrażliwości, koncentracji i pamięci słuchowej, koordynacji słuchowo-ruchowej, słuchu fonematycznego, analizy i syntezy zdaniowej, sylabowej i głoskowej.

Proponowane zabawy mogą być realizowane jako cykl zajęć prowadzonych systematycznie w trakcie roku szkolnego lub wybiórczo, z uwzględnieniem wieku dzieci i ich umiejętności w zakresie percepcji słuchowej.

Adresatem książki są nauczyciele nauczania zintegrowanego i klas integracyjnych, logopedzi, terapeuci oraz rodzice pracujący z dziećmi, które mają trudności w nabywaniu umiejętności w zakresie rozwoju mowy, czytania i pisania.

Zabawy przeznaczone są dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat. Pozycja zawiera opisy zabaw, ilustracje, rebusy, gry potrzebne do ich przeprowadzenia oraz materiał dźwiękowy. Ilość pomocy przeznaczona jest dla 12-osobowej grupy. W przypadku większej liczby dzieci na zajęciach należy uczestników łączyć w grupy podczas wykonywania poszczególnych zadań.

Niektóre pomoce, takie jak na przykład: tablice z cyframi, etykiety z napisami, graficzne schematy sylabowe i głoskowe (plansze przedstawiające za pomocą dowolnych elementów graficznych ilość sylab lub głosek w słowie), schemat graficzno-literowy (oprócz elementów graficznych znajdują się w nim także litery), tablice ze strukturami rytmicznymi (plansze przedstawiające za pomocą wskazanych elementów graficznych układy rytmów) prowadzący powinien wykonać samodzielnie.

Mamy nadzieję, że pozycja ta będzie pomocna w osiąganiu przez dzieci pożądanych efektów, a także inspirująca dla osób prowadzących zajęcia.

Życzymy przyjemnej i twórczej zabawy

Autorki


BIBLIOGRAFIA

Grabałowska K., Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M. (1996). Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.

Toruń: TNOiK.

Rocławski B. (1995). Słuch fonemowy i fonetyczny.

Gdańsk: Glottispol.

Lipowska M. (2001). Profil rozwoju kompetencji fonologicznej dzieci w wieku przedszkolnym.

Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS.

Wawiłow D. (2001). Najpiękniejsze wiersze.

Wrocław: Wydawnictwo Siedmioróg.

Wójtowiczowa J. (1991). Logopedyczny zbiór wyrazów.

Warszawa: WSiP.

Maurer A. (red.). (2003). Dźwięki mowy.

Kraków: Oficyna Wydawnicza IMPULS.

7


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
ruchową -Ćwiczenia i zabawy rozwijające i usprawniające percepcję i pamięć słuchową koordynację
tępujące cechy zabaw badawczych: kształcą spryt, wytrwałość, rozwijają wrażliwość, pamięć,
48 49 Scenariusze zajęć z dziećmi pięcioletnimina styczeń Rozwijanie wrażliwości słuchowej i pamięci
Usprawnianie f cji percepcyjno motorycznych7 C.    Ćwiczenia słuchowe - mają na celu
Usprawnianie f cji percepcyjno motorycznych7 C.    Ćwiczenia słuchowe - mają na celu
slajd0 (2) rzerwama - Dotyczą zmian zachodzących w strukturach, które poprzednio rozwijały się
IMG42 (6) / 6 Metformina działa poprzez poprawę wrażliwości na insulinę w obrębie mięśni i w wątrob
IMGa rozdział trzeci marek rozrywkowych. Jak widzieliśmy w poprzednim rozdziale, istnieje duże zaint
64 65 Cel: Rozwijanie wrażliwości muzycznej, słuchu, poczucia rytmu i tempa podczas zabaw i ćwiczeń
SuperKid.pl [ Słowniczek Emocji i Postaw - Ćwiczenia ]Agresja Ćw. 6 - Rozwijanie wrażliwości i
54 55 / Cel: Rozwijanie wrażliwości muzycznej i twórczej inwencji dzieci 1.    Ćwicze
ZAPAMIĘTAJJAK WAjwiącąj Materiały do ćwiczenia koncentracji i pamięci
Obraz4 W czasownikach koniugacji -jo- // -je- dyftong oj pod wpływem poprzedzającej j rozwijał się
ORTOGRAFIA KL1 4 ZESZYT 4 CH H (33) 13. Uzupełnij zdania wyrazami z h z poprzedniego ćwiczenia. Nap
ORTOGRAFIA KL1 4 ZESZYT 4 CH H (33) I 3. Uzupełnij zdania wyrazami z h z poprzedniego ćwiczenia. Na

więcej podobnych podstron