PICT5401

PICT5401



Uczy kolejno do 15. ale nie m/uinlr podwójne) roli nutatnirgc* wypowiedzianego tocbnlk*. W pamięci wykonuje tylko prr» ste dodawanie. powyżej pięćiu dodaje na palcach. pod(7jt» odejmowania wymaca pomocy

Sytwu-ję przedstawioną na obrazku oplótł pojrdynr/ymi. luerarulnięfynu /damami Ma ubogie słownictwo. nlr potrafi iJOftółnić tematu

Umie nazwać kolory, orientuje się w porach roku. a niekiedy gubi u- dniach tygodnia (nie potrafił powiedzieć. ile dni ma ty* d/irrl | co Jest dłuższe - tydzlert czy miesiąc).

W opinii psychologicznej określono myślenie rui materiale •kurnym I bezsłownym Jako obniżone i spowolnione Stwirr dzono rdwniei trudności z logicznym mydleniem na materiale spostrzeganym wzrokowo.

Ocena umiejętności fonologicznych

Chłopiec został /badany Skalą Umiejętności Fonologii mych (Skalą F). Podczas hadania uwaga I motywacja do pracy zmieniały się w zależności od stopnia trudności zadania l*od czas prrzrntowama odpowiedzi bywał niepewny

W próbach syntezy słuchowej wyrazów (pss) uzy skał 60% punktów. Popełniane błędy związane były z przestawianiem głosek w wyrazach, podawaniem wyrazów zbliżonych brzmieniowo do ptrzrntowanycłi lub odmową podania wyrazu. W próbach analizy słuchowej wyrazów (pasł uzyskał 40% punktów. Popełniane błędy związane były z nieskorygowuną wadą wymowy (głoski zastępowane w mowie były w ten sam sposób zastępowane podczas badania), z dodawaniem lub opuszczaniem głosek, z przestawianiem kolejności głosek w wyrazie lub zamianą głosek. W długich wyrazac h, złoto nych z trzech sylab, często równocześnie występowało kilka rodzajów błędów, np. opuszczenie, zamiana i przestawienie głosek. W próbach słuchowego różnicowania wyrazów ehk> piec otrzymał niespełna 4% punktów. Potrafił dobrze ocenić, czy wyrazy są takie same. czy inne. ale nie potrafił ocenić, na

rxym połegatu w;nlc« w ustys/.uiyih wyruMrh Nic udało mu się także wykonać zadania /. modułu nazywania kategorii

uVnii\ (DZW. OgOlny poziom umiejętności fonolnglrznych t'hło)x u )rst nlnkl.

Rozwój fizyczny

Według nauczycielki prowadzącej klasę chłopiec jest dzicc kinu bardzo ruc hliwym, chętnie uczestniczy w /ułmworh ru chowyeh i cuii /rnuti li gimnastycznych. «lr ma kłopoty l dtu*azym skupieniem uwagi często się niecierpliwi l nic za wsze podporządkowuje poleceniom. Spruwtilr tkarar tut obu nogach, piłkę łapie oburącz. wiąże kokardką IchoC nital z tym niewielki kłopot).

Rozwój spoteczno-ómocjonalny

Poziom rozwoju społeczno emocjonalnego chłopca ustalono na podstawie rozmowy / wychowawczynią. Chłopice chętnie chodu do szkoły, lubi swą klasę i Jest łubiany przez kolegów Nie sprawia większych kłopotów wychowawczych. chor i.»> -jak twierdzi nauczycielka jest bardzo ruchliwy Nutomtast zar/\*na niepokoić laki. że zraża się szybko, jeśli co* mu się me udaje, niecierpliwi się i oczekuje jKunocy. podpowiedzi od nauczycielki bądź kolegów l>oplrro gdy uzyska nprotiatę dla tego. co zrołd, podejmuje dalszą pracę.

Wnioski

Na podstawie przeprowadzonych badan stwierdzono u chłop ca zaburzenia analizy wzrokowej, słuchowej, problemy z ko ordynacją wzrokowo ruchową. któn« ptm»xlujc niski portom możliwości grali' z.nyrłi. Prawdojxxlołjri»e nut to zwt.|/ek 7 Je go nadrurhliwośrłą - ma on kłopot ze skupieniem i utrzymaniem uwag) Chłopiec ma również wadę wymowy, trudności w formułowaniu wypowiedzi oraz ubogie słownictwo. Występują również trudności w uczeniu się matematyki.

111


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PICT5401 ko
page0225 —* 225 iż macie powołanie do tej, ale nie do innej pracy. Zapragniecie wykształcić się na h
21527 R5PC A str174 ubranie czy rower, gdyż przedmioty te są wprawdzie oddane do użytku, ale nie do
Chodzę do psychologa, ale nie jestem szalonyf Piękni . ^umysłu
§9 9.1.    Student, który został zakwalifikowany na kolejny rok studiów, ale nie zali
t • Protect Pro jest łatwa do utrzymania w < przywieraniu można myć w zmywarce do naczyń, ale nie
DSC36 (2) ,} -nne do lamusa, ale nie bohaterowie, zostały już    zatracily całkowici
filtr7 Ruch wód gruntowych 340 [R. VII I nia przy ruchu wód gruntowych są to wartości do pomini
str 8 119 (2) 118 OGRÓD, ALE NIE PLEWIONY Pogasły przy Krakowie nowe belwedery. Masz. co tylko pomy
f0a085d3390b9cb7 SENTENCJA NA NOtfY TYDZIEŃ Nie mam nic przeciwko przychodzeniu do pracy, ale te&nb
Image03 (2) - 3 - Olej rozszerzający się w izolacji spływa nie tylko do żyły, ale również pcd powłok

więcej podobnych podstron