PICT5407

PICT5407



•    Ustalanie równoliczności zbiorów - jest sprawna na pozfc mie średnim. Przy porównywaniu zbiorów dziewczynka przelicza osobno oba zbiory, trwa to bardzo długo, potc-n, porównuje ostatnie liczebniki i mówi, których elementów jest więcej. Nie zna techniki dobierania elementów w pan.

•    Dodawanie i odejmowanie na konkretach w zakresie 10-na poziomie średnim. Umie rozdzielić i policzyć elementy, ale wynik dodawania i odejmowania potrafi podać dopiero po odsłonięciu elementów i policzeniu ich przez dotykanie, wzrokowo lub na palcach.

W diagnozie dziecięcego liczenia dziewczynka wykazała się znajomością zasad prawidłowego liczenia i rozumieniem umów zawartych w instrukcji, co jest bardzo ważne w uczeniu się matematyki. Ma jednak kłopoty z dodawaniem i odejmowaniem w zakresie 10. co jest przyczyną jej problemów w uczeniu się matematyki.

Przyczyny nadmiernych trudności szkolnych i działania naprawcze

Badania diagnostyczne przeprowadzono pod koniec pierwszego semestru w szkole, gdyż nauczycielka była zaniepokojona nadmiernymi trudnościami w nauce szkolnej. Wydaje się. że sugestia poradni psychologiczno-pedagogicznej o odroczeniu obowiązku szkolnego była słuszna, niestety matka dziewczynki nie wyraziła na odroczenie zgody.

W życiorysie psychologicznym dziecka nie ma takich faktów, które pozwalałyby przypuszczać, że przyczyną nadmiernych trudności szkolnych mogą być dysfunkcje czy uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego. Wydaje się. że przyczyną zaburzeń może być niedostateczne ćwiczenie danej funkcji w okresie sensytywnym. a więc zaniedbania wychowawcze w dotychczasowym życiu dziewczynki.

Negatywny wpływ na przebieg jej rozwoju miała i nadal ma bardzo skomplikowana i trudna sytuacja rodzinna: dramatyczne warunki mieszkaniowe, niepełna rodzina, ciągłe na-

12J8

pięcia i niepokoje, kłótnie, niekonsekwencja maiki, niezaspokojone potrzeby psychiczne. Jest lo zapewne przyczyną nieco wolniejszego rozwoju psychoruchowego dziewczynki. W tej kwestii należałoby przede wszystkim zapewnić godziwe warunki mieszkaniowe, a terapią objąć całą rodzinę.

Z przeprowadzonej diagnozy wynika, ze przyczyną trudności szkolnych dziewczynki w sferze perccpcyjno-motorycznej jest skrzyżowana latcralizacja oraz słaba orientacja w przestrzeni, które mają niekorzystny wpływ na jej naukę szkolną. Niepokój budzi także nleharmonijny rozwój ruchowy, a także deficyty w zakresie analizatora wzrokowego i słaba koordynacja wzrokowo-ruchowa. Dziewczynka ma też obniżony poziom analizy i syntezy słuchowej.

Mocną jej stroną w tej sferze jest dobry poziom graficzny pi sma. kształtne litery, mieszczenie się w liniaturze, dbałość o szczegóły w rysunkach (dziewczynka uczęszcza na dodat kowe zajęcia plastyczne), a także podatność dominującej ręki na ćwiczenie.

W sferze intelektualnej przyczyną kłopotów może być obniżony poziom operacyjnego rozumowania. Nie potrafi wyznaczyć konsekwentnej serii w sposób operacyjny. Prezentuje przed-operacyjne myślenie w zakresie stałości tworzywa, stałości długości i stałości objętości płynów. Ma problemy z liczeniem w zakresie 10. liczy na palcach i na konkretach.

Jeśli chodzi o rozwój intelektualny, to mocną stroną dziewczynki jest ukończony rozwój mowy. płynność mówienia, właściwa dykcja, co ułatwia jej relacje z dorosłymi i rówieśnikami. Daje to nadzieję na dobre porozumienie z terapeutą.

Jeśli chodzi o sferę emocjonalną, to dziewczynkę charakteryzuje słaba odporność emocjonalna, ma niechętny stosunek do wykonywania zadań szkolnych, w sytuacjach wymagających wysiłku nie umie kierować swoim zachowaniem, ma zaniżoną samoocenę, nie wierzy w swoje możliwości, szybko popada w frustrację.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PICT5407 •    Ustalanie równoliczności zbiorów - jest sprawy mie średnim. Przy porówn
Który z poniższych wzorów jest wzorem na obliczanie wartości średniej procesu z rozkładu
płynności jest potrzebny na pokrycie nieprzewidzianych wydatków przy niepewności przyszłych
CCF20081017016 Prawo podziału Nernsta jest spełnianie na ogół tylko w przybliżeniu, przy czym odchy
wzor na wartosc srednia Który z poniższych wzorów jest wzorem na obliczanie wartości średniej proces
72298 skanuj0007 (348) czymś więcej niż budowa. Jest budową na podstawie jakiejś zasady, przy czym k
Który z poniższych wzorów jest wzorem na obliczanie wartości średniej procesu z rozkładu
Z pamiętnika: Naród bez historii jest tylko zbiorowością... wspaniała podróż na Podole, śladami nasz
P1050778 Ochrona ludności dzieli się na ochronę zbiorową oraz indywidualną. Na poziomie zbiorowym pr
5 (144) przy czym sprawność dźwigniowego układu hamulca jest zwykle oceniana na ok. 95%. Należy przy
Systemy równoległe - podsumowanie zadanie jest dzielone na podzadania rozwiązywane równolegle,
58560 slajd26 (10) Prosta b jest równoległa do płaszczyzny a, jeżeli jest równoległa do prostej a&nb
wieloznaczności w tym zakresie jest występowanie na jednym typie siedliskowym więcej niż jednego zbi

więcej podobnych podstron