s 164 165

s 164 165



164 _ ROZDZIAŁ 5

4)    w celu przeprowadzenia wyborów Rada Samorządu Uczniowskiego |« luje komisję wyborczą w liczbie siedmiu uczniów,

5)    nad przebiegiem wyborów czuwa opiekun Samorządu Uczniowskiegi ■

6)    kadencja wszystkich organów Samorządu Uczniowskiego trwa rok,

7)    do dnia 14 maja klasy III-V zgłaszają po jednym kandydacie do ZaiT z ich krótką charakterystyką,

8)    od dnia 15 maja trwa kampania wyborcza kandydatów do Zarządu, ki nie może zakłócać pracy szkoły,

9)    wybory do Zarządu Samorządu Uczniowskiego powinny odbyć się 10 czerwca każdego roku szkolnego,

10) nowy Zarząd w ciągu siedmiu dni od dnia wyborów powinien się ukoilMy tuować, wybierając spośród siebie osoby funkcyjne.

7. Przedstawicieli uczniów do Rady Szkoły wybiera się w trybie przewidzianym

w regulaminie tej Rady.

Tryb wyboru opiekuna Samorządu Uczniowskiego

§6

1.    Kadencja opiekuna Samorządu Uczniowskiego trwa dwa lata.

2.    Wyboru opiekuna Samorządu Uczniowskiego z ramienia Rady Pedagogicznej dokonuje Zarząd Samorządu Uczniowskiego w ostatnim miesiącu kończąc e] się kadencji. Warunkiem wyboru nauczyciela na opiekuna Samorządu Uczniowskiego jest wyrażenie przez niego zgody w formie pisemnej w księdze protokołów Rady Samorządu Uczniowskiego.

Tryb i zasady opiniowania pracy nauczycieli przez Samorząd Uczniowski

§7

1.    Na wniosek dyrektora szkoły Zarząd Samorządu Uczniowskiego przedstawia w terminie czternastu dni od daty wpłynięcia wniosku pisemną opinię o pracy ocenianego nauczyciela.

2.    Jeżeli członkowie Zarządu nie mają wyczerpujących informacji na temat pracy ocenianego nauczyciela, przewodniczący Samorządu Uczniowskiego powinien uzyskać tę informację od przewodniczących klas, w których uczy oceniany nauczyciel. Opinie te wpisuje się do księgi protokołów Samorządu Uczniowskiego.

3.    Przewodniczący Samorządu Uczniowskiego przedstawia dyrektorowi szkoły odpis opinii o pracy nauczyciela.

4.    Zarząd Samorządu Uczniowskiego opiniuje pracę ocenianego nauczyciela, odpowiadając na następujące pytania:

-    czy nauczyciel przychodzi na lekcje przygotowany, zrozumiale tłumaczy materiał programowy?

-    czy nauczyciel pomaga mi zrozumieć temat (problem), jeżeli się do niego z tym zwrócę?

czy nauczyciel jest obiektywny w stosunku do wszystkich uczniów? czy dany nauczyciel jest dla ciebie autorytetem i czy go szanujesz? czy nauczyciela cechuje kultura bycia?

czy na lekcje prowadzone przez nauczyciela idziesz z przyjemnością czy z niechęcią?

TYyb podejmowania uchwal

! I Jchwały podejmuje Rada Samorządu Uczniowskiego zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 2/3 regulaminowego składu tej Rady.

I .istę uczestników zebrania Rady oraz jego prawomocność ustala każdorazowo przewodniczący lub sekretarz Samorządu Uczniowskiego.

Uchwały są protokołowane w księdze protokołów. Za prawidłowe jej prowadzenie odpowiada sekretarz, a za realizację uchwał - przewodniczący Samorządu Uczniowskiego.

I Rada Samorządu Uczniowskiego przed podjęciem uchwały dotyczącej danej sprawy może zobowiązać Zarząd do przeprowadzenia ogólnoszkolnego głosowania nad tą sprawą.

Tryb odwoływania się od uchwał Rady Samorządu Uczniowskiego

§9

1.    Jeżeli uchwała Samorządu Uczniowskiego jest sprzeczna z regulaminem, Statutem szkoły lub interesem ucznia, przewodniczący szkoły zawiesza jej wykonanie i przedstawia sprawę opiekunowi Samorządu Uczniowskiego.

2.    W przypadku zawieszenia uchwały opiekun Samorządu Uczniowskiego i Rada Samorządu Uczniowskiego w terminie miesiąca od dnia zawieszenia uzgadniają sposób postępowania w tej sprawie.

3.    W sprawach spornych Rada Samorządu Uczniowskiego i opiekun Samorządu Uczniowskiego odwołują się do dyrektora szkoły.

TYyb uchwalania i dokonywania zmian w regulaminie Samorządu Uczniowskiego

§ 10

1.    Regulamin Samorządu Uczniowskiego jest uchwalany jest przez Radę Samorządu Uczniowskiego w głosowaniu jawnym.

2.    Wnioski o dokonanie zmian w regulaminie Samorządu Uczniowskiego mogą być składane do przewodniczącego szkoły.

3.    Decyzję o dokonaniu zmiany podejmuje się na najbliższym zebraniu Rady Samorządu Uczniowskiego po dokładnym rozpatrzeniu wniosku i konsultacji w klasach w trybie przewidzianym dla podejmowania uchwał.



Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
senatorów samodzielnie. W celu przeprowadzenia wyborów do Senatu tworzy się na obszarze poszczególny
1001065I101842430118727004156 n 10 Rozdział VII. Organy kolegialne w systemie oświaty W celu sprawn
164 165 IM ROZDZIAŁ VI Rola intencji podkreśla płytkość opierania etyki dziennikarskiej na noi Normy
skanuj0028 (164) Rozdział 3. ❖ Obliczenia wektorowe I macierzowe 41Rysunek 3.38. Definicja macierzy
IMG916 164 Rozdział IV będzie przechowywać w swej duszy kawałek pola, które z kolei w później* szych
IMG?99 Oddział Kraków 164 Rozdział 4 — Niemcy •nie i wczesny romantyznftai Jeśli Apelles i Protogene
Główczewski „Między śmiesznością a komizmem” 164 Rozdział 2 nich w mrokach nocy. Członkowie załóg o
P1020276 164 Rozdział V od tego, jak będzie on reagował na konflikt. Wymiar pionowy wskaziye stopień
55108 rozdział 5 (20) 164 Rozdział V. Wycena aktywów I zobowiązali według Międzynarodowych szłych pr
Zdjęcie3953 164 Rozdział 5. Związek dyslcksji z funkcjonowaniem tpokaniKiBnrjniMlijz i autorytetów,
DSC02943 (2) 164 Rozdział IV słania przyłbicę: demonstruje znajomość mechanizmu zdarzeń; jego „naiwn
164 Rozdział 13 Oznacza to. że znając wartości własne macierzy stanu, można wyznaczyć współczynniki

więcej podobnych podstron