S21 (2)

S21 (2)



- '• 7:    '

-W., i

Jak realizować nową rela<

;'. *

ragmema są poczyna się


124

pomocą w realizacji nowej relacji, jednak można używaćŁ również do manipulowania dziećmi. Podstawą rozwiązywani konfliktów może być zasada równouprawnienia wszystkich uczL stników, ale równie dobrze można ją zastosować w celu skuta czniejszego forsowania swoich dorosłych celów. Już samo to, zf dzieci mają brać udział w negocjacjach, jest ustalane przez doi rosłych, z drugiej strony jednak wysuwanie różnych propozycji jest zgodne z duchem nowej relacji, tak więc i negocjacje roi dzinne mogą być taką propozycją. Musimy jednak zachow| ostrożność: jeżeli stosuje się elementy nowej relacji lub udajL postępowego, aby narzucić w ten sposób dzieciom dorosłe celę! jest to, moim zdaniem, „pedagogiczne superoszustwo". $1

„Jesteście moimi równoprawnymi partnerami", mówię wanl to, aby skuteczniej niż w sytuacji wywierania nacisku nakło nić was do robienia tego, czego ja sobie życzę. „Respektują wasze smaodzielne decyzje", tak naprawdę, to będziecie mu sieli kiedyś sami przyznać, że nie da się negocjować kompro mis ów.

Większość książek pedagogicznych wyraźnie opowiada si za podejściem pedagogicznym i bez trudu możecie je rozpć-znać. Nowa relacja unika słowa „wychowanie", aby wyraźni^ odróżniać się od postępowania pedagogicznego. Zazwyczaj jii po przeczytaniu tytułu, podtytułu, tekstu na skrzydełku bąd okładce, czy wstępu możemy rozpoznać, z jaką książką mam do czynienia.

Praca zawodowa

„Jak mam realizować nową relację, jeżeli pracuję zawody wo? Mam niewiele czasu dla dzieci, po pracy muszę zająć si domem i nie mogę poświęcać godzin na suwerenne pragnieni|| dzieci. Bez jasnych, wyraźnych poleceń pogrążymy się w nym wielkim chaosie lęk i niechęć

współistnienie. Często taka osoba sądzi, że nowa relacja „jes właściwie całkiem w porządku", lecz nie zamierza wprowa dzać do swojego domu

Proponuję wówczas, aby mimo wszystko spróbowała za* akceptować, że nowe współistnienie nie musi wcale funkcjcfj; R|c * nować w sposób idealny. Jeżeli wracacie' bardzo zmęczeni pracy i nowe, równoprawne współistnienie jest dla was danym momencie zbyt trudne i wolelibyście pokierować wszy-; stkim w dobrze wam znany, błyskawiczny sposób, któż możi

i*. ■

ie wyraźnie mogą robić


W nowej relacji wasze, dorosiy.cn, uc ogromnie ważne. Dokładnie w tym mie, . nowe współistnienie. Podjęcie nowej relacji nie ząlezy od tego, i *y pracujecie zawodowo czy też nie. Decyzja praktykowania nowej relacji zależy od was, gdyż zapada w waszych sercach. W jakim stopniu będziecie mogli realizować ją w waszym *yciu codziennym, na ile starczy waszej energii i sil po wy-or.erpującym roboczym dniu, to ważne pytanie, którego nikt ; opowiadający się za nową relacją nie lekceważy. Nowa relacja lok jest zadaniem do wykonania, lecz wewnętrzną postawą J • »misimy znaleźć dla niej czas i energię w sobie. W waszym I    mnyo nna wv<rladar nn tak: no newnvm DOCZat*


a5nycn wyraznycn poleceń pogrążymy się w jecjj polrzeba spokoju zostaje uszanowana, możec n chaosie." Pod takimi argumentami wyczuwans    óźniej coś wspólnie. Wasza rodzina d

ć do zbyt wysokich wymagań jakie stawia nowe • sp^[nja now, funkcję: wspiera was. ie. Często taka osoba sądzi, ze nowa relacja „jes.® ' r




Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
S23 (2) 128 Jak realizować nową relą nie mogłaby stanąć po stronie córki: „Pozwól im się bawić Wiesz
S10 :m L 102 Jak realizować nową r . z jednymi przeciwko drugim. Uświadomiłem im, że jestem gotów by
S13 Jak realizować nową relację
S16 114 Jak realizować nową relację mu to smakuje" lub „Byle nie w moim mieszkaniu". Jeżel
S22 (2) 126 Jak realizować nową relacji ; Mogą się jednak pojawić problemy z ich rodzicami. Sąsie
S2 V. JAK REALIZOWAĆ NOWĄ RELACJĘ1. Kiedy pojawiają się problemy Istnieje wiele sytuacji, w których
S3 88    Jak realizować nową relację ■ ~ " ~ ■ T-r — ” — niektórych
S7 96 Jak realizować nową relację mają prawo do wyrażania swoich uczuć i ich wściekłość jest wartą t

więcej podobnych podstron