PICT5457

PICT5457



Metodę tę można stosować jako jedyny sposób oddziaływania bądź jako metodę uzupełniającą (np. w przypadku rehabilitacji dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu).

Metoda dobrego startu to metoda wzrokowo-słuchowo-motorycz-na. w której odgrywają rolę trzy elementy: element wzrokowy (wzory graficzne), słuchowy (piosenka) i motoryczny (wykonywanie ruchów zharmonizowanych z rytmem piosenki i jednocześnie ilustrujących figury zawarte we wzorach graficznych).

Założeniem metody jest jednoczesne usprawnianie czynności analizatorów: wzrokowego, słuchowego i kinestetyczno-ruchowego. a także kształcenie lateralizacji, orientacji w schemacie ciała i przestrzeni. W jej założeniach leży koordynowanie czynności wzrokowo--słuchowo-ruchowych. usprawnianie i harmonizowanie wszystkich funkcji psychomotorycznych. Dzięki tej integracji dochodzi do wykształcenia prawidłowej orientacji czasowo-przestrzennej. usprawniania motoryki i możności wykonywania ruchów dowolnych coraz lepiej zorganizowanych, umieszczonych w określonej przestrzeni i czasie. Metoda ta kształci też zdolność rozumienia i operowania symbolami, co ma szczególne znaczenie dla dzieci rozpoczynających naukę szkolną. Zespołowa forma zajęć ułatwia nawiązanie kontaktów społecznych dzieciom mającym trudności w przystosowaniu się lub zaburzonym emocjonalnie. Metoda dobrego startu ma wielostronne zastosowanie oraz oddziaływanie I dlatego nosi nazwę metody psychomotorycznej15. Stanowi propozycję przygotowania do nauki czytania i pisania polisensorycznego, czyli wielozmysłowego uczenia się liter alfabetu1®.

W metodzie tej wyróżnia się trzy rodzaje ćwiczeń, które występują w każdym zajęciu, stanowiąc jego kolejne etapy. Ćwiczenia te występują dokładnie w tej kolejności i stanowią zasadniczą część całej struktury MDS. która przedstawia się następująco:

1. Zajęcia wprowadzające - koncentrują uwagę dzieci na rozpoczynających się ćwiczeniach i usprawniają niektóre ich funkcje psychomotoryczne.

•* zob J. Minkiewicz, dz. cyl

“zob M Bogdortowicz. M Barańska E. Jakacka. dz cyt., s 7 2 Zajęcia właściwe:

-    ćwiczenia mchowe,

-    ćwiczenia ruchowo-słuchowe.

-    ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe.

3. Zajęcia końcowe - ćwiczenia relaksacyjne. logopedyczne'7.

W pracy tej przedstawię tylko niektóre zagadnienia badawcze wchodzące w zakres rozległego tematu dotyczącego wykorzystania metody dobrego startu w przygotowaniu do nauki czytaniaipisania. ponieważ zagadnienie to jest niezwykle szerokie i złożone.

zob tamio. s. ft-10


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
PICT5457 Metode tę można stosować Jako ,edyny sposób oddziaływania bądi
oswietlenie01 6.3.6. METODA STRUMIENIA JEDNOSTKOWEGO Metodę tę można stosować do obliczania oświetle
CCF20110129036 Islnieje wiole możliwych zastosowań technik odbiciowych w spektrofotometrii
Certyfikację kontroli pochodzenia można stosować jako dowod, że do łańcucha dostaw nie trafiło niezn
Funkcje finansów publicznych Funkcją finansów publicznych nazywamy sposób oddziaływania, bądź
IMG57 stronica 13 EN ISO 90012000 UWAGA Dodatkowo do wszystkich procesów można stosować metodę znan
24282 IMG57 stronica 13 EN ISO 90012000 UWAGA Dodatkowo do wszystkich procesów można stosować metod
IMG57 stronica 13 EN ISO 90012000 UWAGA Dodatkowo do wszystkich procesów można stosować metodę znan
DSCN6111 Zapamiętaj! Opisany metodę można stosować jedynie za zgodą osoby uzdrawianej. Powinna ona w
24282 IMG57 stronica 13 EN ISO 90012000 UWAGA Dodatkowo do wszystkich procesów można stosować metod
IMG57 stronica 13 EN ISO 90012000 UWAGA Dodatkowo do wszystkich procesów można stosować metodę znan
2 modele z użyciem oryginalnej negatywnej matrycy, a modele te, określane jako modele robocze, można

więcej podobnych podstron