SAM@48

SAM@48



100


Nowa ekologia mediów. Konwergencja a mediamorfoza

Tym razem szczególnie wyraźne jest uznanie, że wiele zależy od społeczni i kulturowo zdeterminowanych zachowań i preferencji użytkowników: decyduję nie obecność technologii, tylko sposób jej wykorzystania.

Ofcom dopuszcza trzy możliwe scenariusze (rys. 2):

Rozrywka

aktywna

Odbiór

stacjonarny

k

Nieskończony

Odbieram,

wybór

gdzie chcę

Radiodyfuzja

7

Plus

Odbiór

mobilny

Rozrywka

pasywna

Rysunek 2. Trzy scenariusze dla 2028 r.

Źródło: Ofcom, 2009.

W scenariuszu Radiodyfuzja Plus - większość użytkowników wolałaby odbierać programy linearne podporządkowane ramówce, finansowane z reklamy czy płatne. Atrakcją byłyby tu transmisje ważnych wydarzeń, wysoka jakość odbioru, wygoda i łatwość korzystania z ramówki, wspólnota przeżyć i możliwość dyskutowania ze znajomymi o programach, które wszyscy oglądali. Modele biznesowe nie zmieniłyby się zasadniczo. Tradycyjni nadawcy pozostaliby silni, ale niewielka ich grupa zdominowałaby nowe rynki celowanej reklamy i dostawy spersonalizowanych kanałów. To właśnie ci nadawcy, dysponujący największymi funduszami na finansowanie produkcji programu, osiągnęliby największy sukces w dostarczaniu tradycyjnych programów telewizyjnych.

W scenariuszu Nieskończony wybór - wszyscy użytkownicy, niezależnie od wieku, korzystaliby z mnogości ofert w internecie, dostępnych dzięki sieciom szerokopasmowym drugiej generacji. Poszukiwaliby tam ofert albo za pomocą wyszuki-warek, albo korzystając z rekomendacji uzyskanych z serwisów spofecznoćciowych


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SAM@04 56Nowa ekologia mediów. Konwergencja a mediamorfoza nieprecyzyjny i może być interpretowany j
SAM@12 Nowa ekologia mediów. Konwergencja a mediamorfoza 64 E2E
SAM@24 Nowa ekologia mediów. Konwergencja a mediamorfbza misji dźwiękowych czy usług radiowych), włą
SAM@46 Nowa ekologia mediów. Konwergencja a mediamorfoza powstaje możliwość tworzenia zintegrowanych

więcej podobnych podstron