ZZZZZZTiW",""*'rimh,"*w"9wwv** ""***""*""**""*"*'
Wk*s*4
Wnesleh
YSA WAKACJACH
. rozwijamowęirayślcnic.
- wzbogacasłowflicmoottĄ«z>'?wi.vanezgórami
Metody: pokaz. rozmowa, ćwiczenia praktyczne.
Środki dydaktyczne: K. Wlażnik Wychowanie fizyczne w przedszkolu. I). Chauvcl, CłL Nowi 7aha\\y relaksujące dlapncds-Mąków, kamienie, kolorowe ilustracje, opaska z sylwetą wilka, Moje 4 lata. cc. U 5.
2 Ogłąifciie kamieni przywiezionych z waJcicji przez dzieci i nauczycicln (wziętych z kącika przyrody, gdzie umieszczone sąrazem z innymi pamiątkami zwikacjj),
2 Zabawa relaksująca Kamyk
lyrteciwyticTająsobiejcdcnkaniyk.kiadągoprzedsi^dotykróąkolcjiiokażrKiii palcem, umieszczają go wdłoniach, lekko ściskają, oprócz kształtu zapamiętują -o Potem U*lą*u tyełuunyki wśród pozostały cli. Następniezzainktiię-
r>mi oczyma, dotykiem, dzieci musząwy brać spośród kilku kamyków (3-4)lC8, który wcześniej oglądały (D.ChavreLCz: NcrelZrfwwy.. . $. 20).
0
O Ćwiczenia poranne-zestaw 11 (opracowany przez nauczy cicb).
1. Skradający się wilk.
Dzieęić^ająstęitabrzuchudoprzodu,ruipńgnianp:o>iującizginającręce
2. Spadające kasztany.
Dzieci turlająsię po sali jak spadające kasztany.
3. Przewracanie.
Dzieci dobierają się parami. Jedno leży przodem z rękami ułożonymi wzdłuż ciała, drugie stara siąje odwrócić. Po chwili następuje zamiana ról.
4 Marvr parami po obw odzie koła.
Dzieci w parach maszerują za nauczycielem (ćwiczenia z wy korzystaniem elementów metody W. Shcrbome).
Dzieci kreślą rękąw powietrzu ,,wysokie^apołcrajHskk“góiy.
2. Słuchanie fragmentu wimza FI. Ożoęou^k icj V«kaH.
Na hali, na hali.
na zetoncj hali słychać, iejid owce górale wygnali.
Pasą się owieczki, hnękają dzwoneczki, lecą aż pod Giewont góralskie piosneczki.
3. Wyjaśnicnic słów: hala, Giewont
4. Omówienie wiersza (ilustracje).
- Gdzie pasą się owieczki?
Ktowygnałowieczki?
5. Zabawa Wilk i owce.
Chętne dziecko jest wilkiem (opaska z sylwetą zwierzęcia), który chwyta p070ttałedzicci*ON<tecziroa hasło: włft!
6 Wykonanie,,gór"zczgiuecionychgazct.
O Zabawy na placu przedszkolnym zużyciem piłek, skakanek. .
6 C*Krem*UMsya*y&Ponądekwszami Hofe4lata.a. l.s.5. O Zabaw j onentacyjno-porządkowaA*aągi(K. Wtaźnik ^Schowanie.. % Zabawy dowolne.
integnijczgrapą. rozwyaumiejętność liczenia.
Metody: pokaz, rozmowa, ćwiczeniapraktyczne.
Środki dydaktyczne: K. Wlażnik Hjcbontmiefizyczne wprudszkolu. klocki kanoniki ze zbiorem krążków od I do 3. wycitasśiZro/Mękosam-praceplasrfCsne dla 4-latków, hWCO I ćw. 3.