SDC14180

SDC14180



Tablica 12

Przykłady skal pomiarowych

Rodzaj skuU

Przykłady

-~-

BI

i

1 Nominalna 1

EJ*

alternatywna

Czy ma PanH) samochód murki

a)    lak

b)    nie

nśealtematywna

Który' * niżej wymienionych czynników zadocy. dowal o zakupie przez Pana(-ią) FtATa Bram?

a)    gabaryty

b)    cena

c)    koszty eksploatacji

d)    łatwość nabycia

c) doświadczenia z użytkowania samochodu tej marki

0 inne (jakie?) ...................... |

i ł

i ■

W-

, Porząd k o *va

1 ~ - - -■

1

stopniom

jedoobiegunowa

Czy jest Pan(-r) zainlewMwsny(-a) wypróbowa-1 niem nowego środka do prania bielizny ([proszę zaznaczyć ..x” w miejscu oznaczaj4cym stopień zainteresowania)

w ogóle

jestem bardzo 1—.-1t-1-1 nic jestem

zainteresowany | 1 | 2 | 3 j 4 [ 5 1 zainteresowany

Stopniowa,

dwubiegunowa

laki wpływ* na decyzję zakupu nowego środka do prania bielizny ma jego cena?

a)    bardzo duże

b)    dużą

c)    ani dużą. ani małą

d)    ronią

e)    bardzo małą

Przedziałowa

f*l%. ~ ~ •

W którym roku planuje Pan(-i) zakup nowej pralki automatycznej? a> 2001

b)    2002

c)    2003

d)    nie wiem

V . „ x : - * . ' - - •

i

Śit^uakowa

- ...

Jaki procent produkcji firma Pań siwa przemoczą • na eksport do krajów Buropy ZoichtKinici?

a)    1 10%

b)    11-20% ej 21 30%

d)    31-40%

e)    41-50%

*) nic


Dobór próby do bodaó bnpdnóM 77

przedmiot pomiaru

Wartość Informacyjna zebranych danych zależy od sposobu pomiaru. Trafność pomiaru, czyli dokładność, z jaką dokonaliśmy pomiaru, zależy od prawidłowego doboru tzw. obserwowanych wskaźników badanych obiektów. Z reguły obiektem badań marketingowych są złożone stany i procesy występujące na rynku i w jego otoczeniu, wymagające ścisłego zdefiniowania na poziomie tzw. obserwowalnym (możliwym do zmierzenia).

Jeśli np. obiektem pomiaru są zachowania nabywcze konsumenta na rynku żywności, to musimy wskazać zespół cech obiektywnych i subiektywnych pozwalających zidentyfikować konsumenta, a także zespól obserwowanych wskaźników zachowań nabywczych, który będzie przedmiotem pomiaru (wielkość zakupu, zapytania ofertowe itp.).

Tablica 13 zawiera przykłady wskaźników najczęściej stosowanych w badaniach marketingowych.

Dobór próby do badań bezpośrednich

Badamy wszystkich czy wybieramy?

Jednym z najważniejszych zadań na etapie realizacji badań bezpośrednich jest odpowiedni dobór próby badawczej. W gruncie rzeczy badania marketingowe mogły sic rozwinąć tylko dzięki temu, że właściwie dobrana próba badawcza daje możliwość uogólnienia charakteryzujących ją prawidłowości na całą badaną populację. Badając stosunkowo niewielu respondentów, możemy uzyskać informacje o całej, często wielomilionowej badanej zbiorowości.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
kscan20 Tablica 12.2. Przykłady elektrolitów podstawowych Skład elektrolitu Zastosowanie 17 g Na
235 Tablica 6.3. Wyposażenie stacji w przyrządy pomiarowe Rodzaje pól stacji Mierniki prądu
244 (26) 44    12. KONTROUUAKOŚCIW SPAWALNICTWIE Tablica 12.2. Przykłady technik prze
zeliwo nisko Cr 2 TABLICA 5.12. Skład chemiczny niskostopowego żeliwa chromowego wg PN-70/H-83113
14081 P1010740 (2) 5.1. Typologia badań - metody ilościowe i jakościowe 107 , podstawowe rodzaje ska
BIOSTAT Typy rozkładów, rodzaje zmiennych i skal pomiarowychTypy rozkładów I.    Skal
71033 X3e50dd746p22 Tablica 12 Wyniki pomiarów osiadania ścian glinobitych Data pomiaru Wielkość p
45678 Uczciwek177 (2) Tablica 36. Przyrządy do pomiaru temperatury i zakresy stosowania Zasada dzi
Str 168 Tablica 12.3 Zestawienie pomiarów przepływów dla przekroju Poznań na rzece Warcie Nr Data
Uczciwek177 Tablica 36. Przyrządy do pomiaru temperatury i zakresy stosowania Zasada działania Rod

więcej podobnych podstron