skan0005 (8)

skan0005 (8)



10.



18. Arg


a.lTlala afilgfs

\X2j h

7. |*n| = |s|n, n = l,2r..

9.    = -Pzr gdy z2*3 ^ O

\Z2Zz) z2zs

11. Z\J&2 + ź\Z2 jest 1. rzeczywistą

IS. \zi+Z2\<\Zi\ + \Z2\

15. Re(i,z) = —Im(z)

17. z2 = |j8f|'2-

19. Arg(ziz2) = Arg(^i) + Arg(sa) 21. Arg(.zi22) = Arg(^i) - Arg(*2) 4. F = (2)4 8. \z\ = o

— I = 7-^p-r gdy *2*3 H O

*2*31 NIM

12. N-*2|<Nl + NI 14. |zi - z2| > NI - NI 16. Re(*) =    Im(*) =r

-Arg(», 20. Arg(zź) = O

22.    Arg pl| = Arg(zi) - Arg(z2), # O

23.    N + z2|2 + N - *2|a = 2(NI2 + NI2)

24.    N + 22|2 = NI2 + N|2 + 2Re(zi22)

25.    Re(^i2r2) == Re(2i)Re(22) + Im(jzi)Im(£2)

26.    Im(ziZ2) = ReNJlmN) + ImN)Re(a:2)

5. Wyrazić cos 2p i sin 2^7 za pomocą sin p i cos p


Niech z — cos p + i sin (p. Korzystając ze wzoru Moivre’a mamy z2 = (cos p + i sin p)2 = cos2<p + i sin 2p. Podnosząc z do potęgi drugiej, mamy również:

z2 = (cos <p + i sin <p)2 .= cos2 p + 2i sin p cos p — sin2 p,

a więc


Stąd


cos 2<p + i sin 2<p = cos2 <p + 2i sin p cos p — sin2 p. cos 2p = cos2 p — sin2 p, sin 2p = 2 sin p cos p.


0. Obliczyć (/27?

Niech z = 27i. Łatwo zauważyć, że

|i:| = 27, oraz cos<p = 0, siny>==l,

tt wlqc tp = | jest argumentem liczby z. Zgodnie ze wzorem (1.1) mamy

/ f + 2krc . . f + 2fc7r\    | _

w* = 3 (cos-— --Msm-— -1, A; = 0,1,2.

Stad szukanymi pierwiastkami są liczby:

Wyznaczyć pierwiastki równania: 7. z2 + 2z -f (1 — i) = 0


wo = 3 |

( TT . . 7T\ [coS- + t8in-j =

5(a/3 -ł- i),

f f+ 2* . .

1 + 2* \

wi = 3 I

^cos - + « sin

3 ) =

U>2 — 3

( \ + 4tt . . .

f+47T\

3 )

= -3 i.

Równanie z2 + bz + ć/= 0 ma dwa pierwiastki dane wzorami:

—6 + y/b2 4c    —6 — y/b2 4 c

2=    * <- iEV:'."2 = ~2—■

W naszym zadaniu 6 = 2, c = 1 — *, wiec pierwiastkami są liczby:

z\ = -1 + yfi = — 1 + -^(-ł-+*), Z2 = —1 =Sl -HBLi + i).

Przedstawić w postaci algebraicznej liczby zespolone:

1. et*

3. -2aH


2. 4®“** 4.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
I53 cześnie dostać w odpowiednich punktach na tę ścieżkę (patrz Nra 3, 8, 10, 18 i 21). N. 24. Wrotk
IMG00017 I 10 V 18 _»J □ [
IMG00017 I 10 V 18 _»J □ [
IMG00017 I 10 V 18 _»J □ [
IMG00017 I 10 V 18 _»J □ [
85.    Wiśniewska Marta: Integracja sensoryczna. Wychowanie w Przedszkolu, 2006, nr 1
b8 Conception de Tespllcatioii: phenomćnes, tactiques et techniques (problćmatiques 10,18) Artzt AF.
S6303464 S 10    18    20 szybkość biegu (km/h)
S6303464 S 10    18    20 szybkość biegu (km/h)
skan0011 (10) Siedmiu chłopców z jednej klasy miało jechać na Jacek, Jaś nie pojechali, bo spóźnili

więcej podobnych podstron