085 4

085 4



Iowę)    /uproś/,cnie do współpracy w lym /akir .ic j•. 1 • *\\ ny'-1> agencji markc

lingowych Poznania ora/ stowarzyszeń biznesu;

•I. klworzenie miejskiej biblioteki fotograficznej zebranie archiwalnych i nowych materiałów zdjęciowych i udostępnianie ich środkom masowego przekazu;

5. prowadzenie regularnych kontaktów z lokalnymi środkami masowego komunikowania w celu prezentacji zamierzeń marketingowych miasta.

Program ten miał na celu doprowadzić do postrzegania Poznania jako atrak cyjnego miejskiego terytorium zarówno przez jego mieszkańców, jak i przy jeżdżających turystów.

Mannheim

Realizowany w Mannheim (w Niemczech) projekt pod nazwą „Miasto w kwa dracie” stał się punktem wyjścia do urzeczywistnienia idei marketingu miasta Projekt ten miał swój początek w koncepcji komunalnego wspierania gospo darki. Podstawowe działania marketingowe w tym zakresie obejmowały m.in.:

—    żebranie i udostępnienie wszelkich informacji o zasobach gospodarczych

—    poradnictwo i pośrednictwo,

—    handel i transport,

—    wspieranie innowacyjnych przedsięwzięć.

Celem tych działań była poprawa obrazu miasta jako przyszłego miejsca lokalizacji zakładów przemysłowych oraz ulepszenie całej jego infrastruktury, Zgodnie z założonymi priorytetami zostały zastosowane następujące działania marketingowe:

—    utrzymywanie stałego kontaktu władz i administracji miasta z przedsię biorstwami działającymi na jego terenie, organizowanie wspólnych spotkali i stworzenie przyjaznego klimatu współpracy przy rozwiązywaniu zasadniczych problemów,

—    public relations,

—    wydanie broszury reklamującej miasto, mapy informacyjnej i prospeklu o usługach, zachęcających do osiedlania się w tym mieście,

—    pośrednictwo przy kupnie nieruchomości i dzierżawie różnych obiek tów,

—    popieranie organizowanych wystaw, kongresów i targów (Cudowski, Czech, 1994, s. 55).

Birmingham

K. Podemski (1993, aneks) przedstawił przykładowe wyniki typowych badan przeprowadzonych przez Local Government Research Unii — prywatnej kom

panii Maiku A < >pinit»ii Research International (MORI) na /lecenie Rady Miejskiej Iłu mmghain w okresie styczeń-luty 199 I r. na reprezentatywnej pmlm dorosłych mieszkańców miasta (1097 osób).

Wyniki uzyskane z przeprowadzonych badań zostały podzielone na i /len podstawowe grupy tematyczne:

1.    zadowolenie z władz lokalnych;

2.    zadowolenie z usług świadczonych przez władze lokalne;

3.    finanse;

4.    kontakt z władzami lokalnymi.

Wymienione kategorie problemów świadczą przede wszystkim o s/c/e gólnym zorientowaniu administracji publicznej na mieszkańca — klienta (/»///»//< seiyice orientation). W tym celu wykorzystano marketingowe badania ankieto we. Ta technika marketingowa zmniejsza w dużym stopniu ryzyko pode| mowania nietrafnych i niepopularnych decyzji przez władze lokalne. Ułatwia też formułowanie, zgodnych z oczekiwaniami mieszkańców (także jako wyboi ców), programów politycznych (marketing wyborczy).

Ryc. 3. Miejsce i powiązania tematyczne marketingu komunalnego w obszar/e wiedzy unnt- ime.'• ■ | Źródło: Szromnik, 1996, s. 16.

Zasady budowania koncepcji marketingowej regionów i gmin

B. Cudowski i E. Czech tak ujmują poszczególne etapy formułowania slialegii marketingu komunalnego:

1. zdobycie i rozpracowanie informacji dotyczących administracji i je| oto czenia: *

— informacje wewnątrzadministracyjne (cele, zadania, przepisy piuwiu i struktury organizacyjne),


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Image527 Układy mogą być wykorzystywane do współpracy z elementami CMOS, RTL itp. Rys. 4.675. Transl
mam - sklad.pl Obsługa handlowa 80 składów i hurtowni budowlanychZaproszenie do współpracy handlowej
41375 mowisz masz (125) 129 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY Elementem większości sytuacji konfliktowych są wy
mowisz masz (107) 111 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY mzeżywać błogosławieństwo dobrej koniunktury. Mój przyj
mowisz masz (111) 115 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY •■strzymując się od wypowiadania własnych opinii, by un
mowisz masz (113) 11 7 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY Zamiast mówić: „Chcę dać każdemu szansę, aby zasugerow
mowisz masz (123) 127 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY Zamiast mówić: „Tego nie mogę zrobić”, powiedz: „To wła
mowisz masz (129) 133 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY powiedz: „Zapraszam, aby wybrał pan taki sposób postępo
mowisz masz (133) 137 ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY wiedzieli, że odpowiedni nawóz będzie kosztował sto pię
mowisz masz (139) ZACHĘCAJ DO WSPÓŁPRACY 143Szybka powtórka Co możesz zrobić już teraz? Zamiast suge
edytagorniakp104fd Ci Skąd czerpie pani inspirację i świeże pomysły? Jestem dobrym obserwatorem i za

więcej podobnych podstron