16440 SDC10492 (2)

16440 SDC10492 (2)



Gmdtień

Nauczyciel mówi: ..Wyobraźcie aobie.żejetaefciemlekiem. klóreaię wylało do ńuia-hoopii i płyaic we wszystkich kierunkach... Z koki chciałbym zobaczyć, jak możecie *ię wydłużyć. Stańcie na czubkach palców i spróbujcie na niby zerwać jabłko z drzewa siejącego nad wami...

Teraz chciałbym zobaczyć, czy potraficie siać się bardzo grube. Wyobraźcie sobie, tejesteście niby słonie. Jak możecie mi to pokazać?

A teraz stańcie sic bardzo chude. Zróbcie się tak wąskie jak złożona gazeta... Czy możecie mi pokazać. Jak stoicie w obręczy i nadajecie swojemu ciału kolisty kształt?" (K: W. Vopcl Od stóp do głów , s. 104).

O ćwiczenia poranne - zestaw XVJ (K. Wlużnik Wychowanie..„a. 166).

II

d Choinka - rozwijanie sprawności manualnej dzieci (wycinanka Zrobię to ram...,

nr 12).

I. ćwiczenie spostrzegawczości -.Czym różnią się dwie choinki" (na tablicy um ieszczonc są dwicsylwety choinek):

*    dzieci na sylwetach uzupdniająbrakująceclcmonty.

2.    Ćwiczenia oddechowe:

*    naśladowanie zdmuchiwania świeczki (wciąganie powietrza nosem, wydmuchiwanie ustami ).

3.    Zapoznanie ze sposobem wykonaniapracy (wycinanka Zrobię/"'<««•... nr 12).

4.    Wykonanie prac przez dzieci:

w czasie wykonania prac dzieci słuchają nagrań piosenek tematycznie związanych zchoinfcą. świętami...

5.    Umieszczenie prac na wystawie.

O Zajęcia ruchowe zestaw VJJJ (patrz: przewodnik.... s. 62*63).

lOGWO || IĆW. 7.

III

X Wspólnie z dziećmi ubieraniccboinki wsali przedszkolnej, zawieszanie bombek, łańcuchów,

• wspólna zabawa ze śpiewem (przy choince).

O Zabawa bieżna Wyścigi w parach (K. Wlaźnik Wychowanie..., s. 94).

X Rysowanie na temat dowolny.

Gniieii



B

• ro/.wijapocmcici)iiiiu,

- określa na różne wysokofci dżwiękó*-

Metod): pobz. rozmowa, ć^ic/cnia praktyczne

Środki dydaktyczne: U. SmoczyiiMachtiMi Kaleśn mijany vprd rfolu, K. Wlaźnik fykmimwiipMk initnimcntypcikusyjnc, lortlci świąteczne, stroiła,    te.a I, i. 33. ,

PRZEBIEG dnia    HI

S Leczenie gwiazdek według wielkości i kolorowanie ich - %> ^ /a/n, s. 33. O Ćwiczenia poranne - zestaw XVI (K. Wlaźnik Iljrk«...,s.l66).

I Nauka piosenki Chłodne choince IU. Smoczyiiska-NaciW Aakk . 's.3I).    '    '    ,1^^$

|. Zabawa okrcilanie wysokości dźwięków; Dzieci|K)d2icloncsąwcdlugkolorówszaffna()\vicgnipy:„osy,,i,,slonie”, Akompaniamfint w rejestrze ntsk im jest sygna łem do pomszama srę aężJncłi „słoni" (na czworakach). „Osy" porusza# się na sygnał akompaniamentu wrejestr/ewysokim.

2.    Słuchanie piosenki Clklmhoke,

3.    Omówicnietcksiupiosenki:

-    Skądwziijtochomkę?

-    Jakivygli((lalachi)iiika?

<1. Zabirarytmicznaprzypiosencc.

Dzieci biegają w rozsypce przy akompaniamencie w rytmie ósemek. Po uslywaiiu mełodii psosenki zatrzymu j s»ę, wyciągają ręx w bok i nsśladu^ flirniponiszającesięgalęziechoinki.

o. Zjpominicz!nsrrwncniOTpaiaJsyjnyTn(gr2Cchodia)isposobem^"Baim

•    !iauczycit,I(Kik.izujqaknałe^'treyniaćgł2cclwłkę,ab),njkflanicjl^rać”

•    próby „gry" na grzechotce przy1 piosence Chłodno choince. ó, NaukalznTOikipinscnki:

63


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Fundacja Shalom Nauczyciel mówi, że dziś nie możemy pojechać do takiego sztetl, ale obraz miasteczek
zdj?cie szkolne28 10 Rymowany wierszyk Nauczyciel mówi wiersz, akcentując określone słowo, a dzieck
cwiczenia w czytaniu007 10. Rymowany wierszyk Nauczyciel mówi wiersz, akcentując określone słowo, a
cwiczenia w czytaniu024 wywołuje dźwięk „sz”, grzechotki „s”. -    nauczycielka mówi
cwiczenia w czytaniu030 4. Zabawa pt. „Jaki dźwięk słyszysz?”. Dzieci siedzą w kole. Nauczycielka mó
Jest dla nich kolegą i nauczycielem. Mówi im „Im więcej zajęć, tym więcej czasu”. Pozwala
zdjęcie szkolne28 10 Rymowany wierszyk Nauczyciel mówi wiersz, akcentując określone słowo a dziecko
zdjęcie szkolne25 wywołuje dźwięk „sz", grzechotki .s" -    nauczycielka m
zdjęcie szkolne21 A Zabawa pt .Jaki dźwięk słyszysz ?* Dzieci siedzą w kolo. Nauczycielka mówi wyra

więcej podobnych podstron