21738 ksiazka(065)

21738 ksiazka(065)



Rys. 3-24. Wyjęcie wałka sprzęgłowego z obudowy skrzynki biegów

Ryo. 3-25. Wyjęcie wałka głównego z obudowy skrzynki, biegów


Rys. 3-26. Części wałka sprzęgłowego:

1 - pierścień onndczy; 2 - podkładka sprężysta; 3 - łożysko; 4 - wałek sprzęgłowy; 5 - sprężyna synchronizatora; 6 - pierścień synchronizatora; 7 - pierścień ustalający; 8 - łożysko

- przy osadzaniu pierścienia oaadczego kola zębatego biegu wstecznego należy wykorzystań oprawkę 41.7816.4069, jak pokazano na rya. 3-30, a przy osadzeniu łożysk i uszczelniaczy na wałkach .wykorzystaó oprawki 41.7853.4028,

41.7353.4032, 41.7853.4039.

WERYFIKACJA CZĘŚCI SKRZYNKI BIEGÓW

Czyszczenie. Przed przystąpieniem do weryfikacji części należy dokładnie oczyścić. Przy pomocy szczotki lub skrobaka usunąć wszelkie osady i przeczyścić otwory, wielowypusty z możliwych zanieczyszczeń, następnie przemyć je dla usunięcia i rozpuszczenia resztek oleju.

Odmuchać części strumieniem sprężonego powietrza i starannie powycierać. Szczególnie starannie należy przedmuchać łożyska, kierując strumień powietrza tak, by nie powodował szybkiego obracania się pierścieni bieżnikowych.

Obudowa 1 pokrywy. Na obudowie nie może być pęknięć, a powierzchnio gniazd pod łożyska - zużycia i uszkodzeń.

Powierzchnie styku z obudową sprzęgła oraz pokrywami tylną 1 dolną, nie powinny być uszkodzone, aby nie powodować nierównoległoścl osi wałków i nieszczelności, prowadzącej do wycieków oleju. Niewielkie nierówności można usunąć pilnikiem, zaś części nadmiernie zużyte lub uszkodzone - tylko wymienić na nowe.

Sprawdzić otnn przedniej pokrywy i upewnić się, czy wałek sprzęgłowy nie będzie ocierał się o nią podczas obracania się. Jeżeli stwierdzi się nie wapółosiowość wałka i pokrywy, to wymienić uszkodzoną część.

Sprawdzić, czy otwór spustu oleju w pokrywie wałka sprzęgłowego nie jest zanieczyszczony /pokazany strzałką na rys. 3-15/. Oczyścić korek otworu spustowego.

Uszczelniacze. Sprawdzić uszczelniacze i upewnić się, czy nie są uszkodzone, nadmiernie zużyte i czy nie są chropowate powierzchnie robocze .

Zużycie powierzchni roboczych uszczelniaczy na szerokości dopuszcza się do 1 mm. W razie stwierdzenia nawet niewielkiej wady wymienić uszczelniacze na nowe.

Wałki. Powierzchnie robocze, rowki i wielowy-puaty wałka głównego winny być bez uszkodzeń lub zbytniego zużycia; kołnierz przegubu elastycznego winien swobodnie przesuwać się, bez zacinania po wLelowypustach. Bieżnia łożyska igiełkowego przedniej końcówki wałka winna być bez chropowatości i zatarcia.

Sprawdzić stan powierzchni igiełkowych wałeczków w otworze wałka sprzęgłowego.

Obejrzeć wałek pośredni, na którym nie powinno być wykruszeń lub zbytniego zużycia zębów.

Powierzchnia osi koła zębatego biegu wstecznego winna być zupełnie gładką i bez zatarcia.

A


- 67 -


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
wsk1 Naprawa silnika S0I-Z3A Lux 111 Rys. 6.15. Wybijanie walka głównego Rys. 6.14. Ściąganie prawe
wsk6 126 Naprawa motocykli WSK Rys. 6.48. Unieruchomienie walka głównego przyrządem N.03.00 Rys. 6.
86674 Strona 098 Układ przeniesienia napędu Rys. 2.22. Zespół wałka głównego I    — ł
Fot 15. Nowe wirniki sprzęgła hydrokinetycznego skrzyni biegów SP wykonane w postaci odlewów
Obsługa i naprawa Audi (29) Rys. 2.5. ZAMOCOWANIE MECHANIZMU STEROWANIA DO AUTOMATYCZNEJ SKRZYNI BIE
Obsługa i naprawa Audi (39) Rys. 2.20. PAŁĄK SPECJALNY DO PODWIESZENIA SKRZYNI BIEGÓW UMOŻLIWIAJĄCY
Informacje uzupełniające 301 Rys. 11.79. Sprawdzanie wybranych części skrzynki biegów Rys. 11.78.
DSC 01 Przekrój ciągnika Sprzęg wustopn {skrzynia biegów Tylny most WOM
89458 SAVE0403 [] Rys. 30 Otwór spustowy oleju ze skrzyni biegów ciggnika bez przedniej osi napędzan
27494 Sam Naprawiam Renault Twingo t up by dunaj2 4. UKŁAD NAPĘDOWY Rys. 4.57. ELEMENTY OBUDOWY S

więcej podobnych podstron