19586 Obraz0

19586 Obraz0



O 'Yfjcr fHhlróie wypowiedzi d/icci na icmal /ugranic/mch podróży / rodzicami, d/iclcnic viv spostrzeżeniami na temat /ahaw i wyglądu d/icci lani micN/kających. O Uytmi/owanic tekstu Wszystkie dzieci chcą hyc kochane. mice w domu s/utkrij i u y/Hinlulą mottu;, tcali/aciu ruchowa tekstu według pomysłów d/icci O Słuchanie wiersza.

Mis ki oni Grenlandii my łokie jok doUpł nie znamy,

0    lednuk wierzymy w lodowce, w goniec pustynie, n tumany

1    dzleeiinn z całego świolo eh<»my ręce uścisnąć mocno

i n ierzymy. ie dzielni z nich łudzić, itik z nas samych wyrosną


li'A/n\v w szkole no leki)i Sm lula się uczniów grom tuła.

Gdy im mówił molulki (iuinc/czyk,

7e gdzieś n>i święcie śnieg /nulu

A Jego rówieśnik, Eskimos, fei w szkole, w chlatlncj Grenlomlii,

\le uwierzył, ie w/ no święcie Gorące pustynie i polm\

O Ko/mowa na tcmnl wiers/a

Z c/ego siniały sic d/icci w Altycc? W co nic mogli uwierzyć l-skimosi?

Jakie połr/cb) maja dzieci W innych krajach?

• Podkreślenie. /e niczałc/nic od miejscu zamieszkaniu, d/icci chcą />ć " pokoju, być s/c/ęśliwe, mieć kochających rodziców, cics/yć się i bawić Mieć przyjaciół... O Co to za dzieci.’ oglądanie ilustracji przedstawiających zabawy młodych Chirt* c/.y ków. Indian. Mur/snów i l.uropcjc/yków rozpoznawanie i nu/ywunic postaci. Igorównywanic ich wyglądu, koloru skóry, ubioru O Zabawa naśladowcza pr/y piosence liskimosek (sł. S. Uac/yóski. mu/, k kwi.it. kowska-Marczuk).

fmlarkimawr

4vs ć i 'i -B } i j, i ć 7 ; j> e J |

7«» jc*i nu • ł> C • Ai • nw» wk    Mi eucr-wony t nuo-ru m,-

ftj 1 i „s ? 5 y- ^ •' i !p > i ,s- -h y\

wek,    iiu ku l*» • c/ck / lu In fo - ki, n» mu mo • tnu |r/<-jc h»>.

nu ku>bn czek / lu Im In-ki, u» ittu ino-ino jjuc je Im • ki

wskazanie mu siebie pokazanie na nos pokazanie ubrania

lo /«\i mały Lskimosek U,n    mrozu nosek,

niii kubraczek r fuli o foki, i n mu min no yrzcjc hoki.

S:\Li manto yo synkowi. kU i/r folo ryhy /owił.

Jest kubraczek z jutra foki. i o mu min no grzeje hoki.{bis)


skrzyżowanie rąk na piersiach, kołysanie iki boki /(bis) naśladowanie szycia naśladowanie łowienia ryb wskazanie na ubranie

skrzy żowanic r.|k mii piersiach, kuły sanie na buki

VW>K


•nanie papierowej postaci Mur mka

O U to jest no obrazku? składanie obrazka pociytcgo na czyści w całość. rozpozna-wnnic, kogo przedstawia.

< ' |*iub> śpiewania na v\y myślonc przez dzieci melodie fragmentu wiersza J. luwi ma llombo.

Miii i nek Bombo w Afryce mu szko, Uczy siy pilnie przez cole tanki ( amą ma skóry len nos: kolejka    ze swe/ murzyńskie i pierwsze/ czytanki

0 Miii.wck dopowiadanie przez dzieci fragmentów wiersza II. I cwandowskicj Z|i*«liue z przedstawionymi obrazkami, wyrazy wytłuszczone zastąpiono obrazku-(III.

A lo lo bizie?    (ii Izie ja stawia?

Ml IR/ YNEK    BRZ) DRZEW UL

('o on niesie?    Co on zrywa?

DR MM NE    BANANA


Bo i o niesie ?    A Jla koyo?

Siki nie ssie    A illa na%.    t

Ilustracja mchowa treści wiersza, naśladowanie gestów nauczyciela.

/u|vnznanic ze spovołvni wykonania prac.

Wyklcjanic jednej strony Murzynko wyciętego (nauczyciel) z podwójnie złożone-co kartonu, cienką warstwa brązowej plasteliny.

\N miciseti włosów naklejanie kuleczek z bibuły w kolorze czarnym.

Nav manie prostokąta z bibuły w puscc/ki, aby przypominały trawy, przyklejanie do plasteliny w miejscu spódniczki.

i

i


Wałkowanie z kolorowej plasteliny cieniutkich wałeczków, ozdabianie rąk i nóg biuiisnlclkaim,

Modelowanie oczu i ust. naklejanie w odpowiednich miejscach twarzy.

M K i ime górnej czyści postaci klejem, (do spódniczki), zaginanie stóp obu lektu-towych czyści na zewnątrz, przyklejanie <l«» podstawki.

i


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Obraz (189) Psychogram Ro Liczba wypowiedzi: l.wyp. na tabl. IV i VI (%) l.wyp. na rabl. VIII
Obraz (191) Procent wypowiedzi na tabl. IV i VI mówi o zdolności badanego do przezwyciężania stanów
30074 Obraz1 (23) Icnint 5: 3. 4. Temat 6: 1. 2. 3. Wypowiadanie się na lemat bczpiec/uycli i mchc/
36634 Obraz1 IVmul 5:    Wypowiadanie się na temat bczpiee/uycli i niebe/piee *ll)«
Pomoce dydaktyczne w katechezie W kulturze, w której dominuje dziś obraz (ikonosfera) warto też, zwł
PEK_U03 dysponuje odpowiednim zasobem środków językowych, aby wypowiadać się na zadany temat,
Obraz (2593) IM Wpływ transportu na sumaryczny proces elektrodowy można wyraziście uwypuklić stosują
Obraz (603) 4. Szyk wypowiedzi i orzeczenie psychologiczne zdania. W literaturze przedmiotu używa si
Obraz0 *    jW ŁJthsb uJmmx cbd na uf/ruUi uumjri *    LHpolii rpnj/i

więcej podobnych podstron