72,73 3

72,73 3



,,łic Z:isa<|ę ćwiczenia, należy wprowadź

3-wyiazowc, polem 4- i 5-wyrizowe. Wyr

nauczyciel, zaś zadanie dzieci poleca rui cym, tyle razy, ile jest wyrazów w zdaniu. Można U w bębenek, blai stołu albo układać kolorow, czy kartoniki w ten sposób, by ukazywały liczbę i w danym zćauiu.

Trzy podziale wyrazu na Ryłaby należy dobi<

7.y 2- i 3-r>lalx>we, o sylabach otwartych. Na Rtofiować struktury' cvcv, gdzie c oznacza sp v - - samogłoskę.

Odpowiednikami struktury cvcv są wyrazy; mama, lala, pole. noga itd.,

— struktury' cvcvcv: robota, kolano, sobota, kolega itd.,

- • struktury cvcvcvcv:

pomidory, Samoloty, samochody, karuzela itt struktury cvcvcvcvcv:

lokoinoD-wa, hipopotamy, kataryniarze itd.

Rc Ił:c3c dzień powinny być takie same, jak przy p,„ zdania ,u wyrazy, a więc dzieci klaszczą tyfe dc sylab jest w danym wyrazie.

Ćwiczenia rozpoczyna się od struktur najpro przechodząc stopniowo do coraz trudniejszych. Jeśli dziecko potrafi dokonać takiego podziah., nym zadaniem winno hyć podawanie pierw laby, potem ostatniej, a w końcu wyszukiwanie wti-z ourmlooą sylabą, np. ra-mdio, nusa, rama, raki kara, górale, stolik, lampa, baraki itp. odcza$ tej zabawy dzieci Uaszcza, gdv usłyszą wumy pry.« nauczyciela wyraz zawierający dani laoę. Ćwiczenia te można łączyć z ćwiczeniami kulacyjnymi i wówczas zamiast klaskania dzieci wiadają wyraz, w którym jest dana sylabo.

Jeśli^. dziecko wykonuje te ćwiczenia bezbłędnie,

:u:......lwi;................



Ir>> przejść do wyodrębniania głosek, początkowo w nagłosie wyrazów. W tym celu dzieci przygotowują *1 -wnic/ek obrazkowy w ten sposób, by każda C1 *ka była uwzględniona w postaci kilko obrazków, •ip. /—lalka, lusterko, lampa, lew, /' — lis, list (rys. 20). N 1'tępnic przeprowadza się sprawdzian zdobytych dzięki słowniczkowi obrazkowemu umiejętności w po-".»ci zabawy Szukamy iłów, a których na początku

)t\t..... lu nauczyciel wymienia głoskę, np. /.

I> icci siedzą w kole, rzucają piłkę lub woreczek do Woranego kolegi, któiy wymienia wąaaz zaczynającą*

• ię na tę głoskę. Jeśli ktoś nie potrafi powiedzieć odpowiedniego słowa, musi wyszukać je w przygotowanym •iprzednio słowniczku. Zabawa ta należy już do grupy < wiczeń artykulacyjnycb, jednak ze względu na ścisłe powiązania z ćwiczeniami słuchu foiiema tycznego zorała przedstawiona w tym rozdziale.

Innym ćwiczeniem kształcącym analizę i syntezę słu-rhowi| jest zabaw.! Mii arę bawi razem z nami. Każde dziecko otrzą-mujc lizak, na którego jednej stronie





Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
72 73 (28) 72 CtfU I. Wprowad/enłe do ekonomii OB    100    . 0A
Wprowadzenie Do celów ćwiczenia należy: opracowanie wykresu skręcania, wyznaczenie modułu
Rozdział 3 strona (72) 73 12 Zbiór zadań z mikroekonomii 2. Czy, aby wprowadzenie ceny minimalnej od
72,73 Ćwiczenie 72 Opis ćwiczenia Liczba zaw.: 3 zawodników + bramkarz. Sprzęt pomocniczy: 8 znaczni
image010 Rcsct _ Rcsct _ 1/0 X>Ó~XDl    /?2     ^72 y^73 1)78
zdj?cie0544 Fizjoterapia w chorobie Parkinsona Kompleksową fizjoterapię należy wprowadzić w przypadk
0000001 41 Ryc. 86. Ćwiczenie bierne kończyny dolnej. Ryc. 87. Skutki nieprawidłowego ćwiczenia. Nal
skanuj0024 (98) 277 i 2.1.3. Przebieg ćwiczenia Przystępując do ćwiczenia, należy wykonać następując
rozdział 6 (5) 150    Jerzy Altkorn należy wprowadzać na rynek, gdy wcześniejsze prod
s 72 73 72 ROZDZIAŁ 3 0    tzw. inne formy z pewnością przyczyni się do jego większej

więcej podobnych podstron