82468 SDC10444 (2)

82468 SDC10444 (2)



Październik



S U'piciuezplaxe!my- tnvrsi‘iiiek})l, formowanie kazatu,jobac2ka". „kopytka*'

ski. K. Wlaźnik tVycho\*vnle....,s, 225).


S Zabawa 2ywy telefon.

Dzieci tworzą wielkie koło. Zamykają oczy. Nauczyciel dotyka dziecko, które otwiera oczy, podchodzi do wybranego kolegi stojącego w kole. może chwycić partnera za ręce i położyć mu jenauszach. a potem znów opuścićjc wtfół. Dziecko, które zostanie dotknięte, zapamiętuje sobie dobrać ten ruch. Otwiera oczy i powtarza sytuację z kolegą stojącym obok (i tak dalej, aż każde dziecko zostaje

dotknięte). Nakoniec dzieci wspólnieznauczycielcmokreiląją, czy ruch tcnuległ

zmianie. Należy zwrócić uwagę na to, aby dzieci minly zamknięte oczy(K_ W. Vopel Witajcie oczy..., s. 104).


-    rozwija sprawność manualną,

-    po/najc wygląd i przeznaczenie skrzynki na listy.

Metody: rozmowa, ćwiczenia praktyczne, pokaz.

Środki dydaktyczne: W. Gniewkowski, K. Wlażnik    tnieftzy ■cznejkaytto

na listy: czerwona i zieiona, fatby plakatowe, pędzie, kartki, ilustracje.

PRZEBIEG DNIA

I Cwiczenir: swobodnych ruchów rełd przy kalkowaniu rysunku torby listonosz*. O Ćwiczenia poranne-zestaw VIII (patrz: przewodnik__, s. 83).

I. Opowiadanie nauczyc »eb f opowiadając. umieszcza na tablicy 11 ustracjć). Ama wykonała rysunek dla babci. Mamusia zaadresowała kopertę (napisali imięi nazwiskobabcumicjsce, gd/icnucsda,nazwęuUcy.r.urncrdomuimnW^ mieszkania). Potem z AniąposzU na pocztę. Na poczcie były dwie skrzynki.


Październik

czerwona i zielona. Ania nie wiedziała. gd/ie wrzucić Hm. na który wcześniej nakleili* kupiony znaczek. Mamusia wyjaśniła jej. że do zielonej skrzynki wrzuciłaby list, gdyby babcia mieszkała w tym samym mieście.co Ania, a że mieszku daleko, to należy- wrzucie lisi do sk rzynki czerwonej- Antowrzucitałist do czerwonej skrzynki. Później liaionosz wybrał z.niej listy. List Ani pojechał pociągiem do miejsca, gdzie mieszka babcia. Babcia bardzo ucieszyła su;

/ rysunków Am. gdy otworzyła lisi doręczony przez pana listonosza.

2.    Wypowiedzi dziecina temat opowiadania.

-    Dla kogo Ania wykonała rysunek?

—    Co mamusia napisała na kopercie?

_ Co Ania nakleiła na Ust?

-    Gdzie Anul wrzuciła Ust?

-    Po co jest zielona skrzynka?

-    Co dalej działo siązlistem?

-    Czy dobrze jest sprawić przyjemność, radość innym?

3.    Podanie swoich adresów przez chętne dzieci ( te. które znają adres), pozostałe po winny podać imię, nazwisko oraz nazwę miejscowości, w której mścszksją

4.    Zapoznanie z wyglądem skrzynek na listy (kącik pocztowy):

•    omówienieich wyglądu,

*    przyptannienśeich kolorów.

5.    Zapoznaniezc sposobem wykonana prac:

*    zwrócenie uwagi naprawidłow c trzymanie pędzla, malowaniejcgokońccm.

•    przypomnienicopodwimęcauiękawów.

6.    Wykonanie prac przez dzieci.

7.    Próba wspólnej oceny prac.

O Zajęcia mchowe-zestaw IV (patrz: przewodnik..., s. 75).

O Spacer alejkami osiedla.

III

MD O    00


Zabawił O juki guzik prosisz?

Na sto liku Kv.i guziki, dzieci je oglądają. Chętne dziecko opisuje wybrany guzik (kolor k s/tałt, wielkość). Jeżeli opisze go dobrze,dosuje wybrany guzik (dzieci po opinie odgadują, o który guzik chodzi).

Zabawa or i cn toc yj no-porządkowa Poszuka) swojego koioru (W. Gniewkowski.

K. Wlu/mk liyiVłOHOTM>...,s. 225).

Zabawy dowolne.

89


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
SDC10436 (2) Październik O Zabawa bieżna Drzewa i liście (K. Wlażnik Wychowanie,.., s. 77). 2 Zabawy
SDC10445 (2) Październik Październik -    utrwala znajomość swojego imienia i nazwisk
42733 SDC10437 (2) Październik Październik Cele: -    rozwjjamowę, -   &nbs

więcej podobnych podstron