89371 P4090080

89371 P4090080



CIĄGNIK URSUS MF255


-    ustawić odległość „A” pomiędzy przednią powierzchnią ramienia pedału sprzęgła i zderzakiem na obudowie skrzyni przekładniowej na wymiar 11±I,6mm,

-    dokręcić śrubę zaciskową 2,

-    ponownie sprawdzić prawidłowość wykonanej regulacji.

UWAGI:

1.    W cmic eksploatacji ruch jałowy pedału na skutek zużywania się tarczy sprzęgłowej (wymiar „A") ulega stopniowemu zmniejszaniu. Jeżeli wymiar „A” zmniejszy się do wartości poniżej 6,4 mm następuje poślizg sprzęgła, co w konsekwencji doprowadzi do bardzo szybkiego jego zniszczenia (przegrzanie).

2.    Roch jałowy pedału sprzęgła można również mierzyć na stopce pedału sprzęgła (wymiar Powinien on wynosić 20-25 mm.

II stopień sprzęgła napędu wału odbioru mocy: ewentualnej regulacji należy dokonać co 125 motogodzin lub częściej przy ciężkich pracach.

Zaleca się przeprowadzenie poniższej regulacji w ASO lub przez wykwalifikowanego mechanika.

T

117

OBSŁUGA 1 REGULACJA

UWAGA:

Regulację przeprowadzać systematycznie, gdyż nie ma wskaźnika informującego o poślizgu iprrfgła. Poślizg sprzęgła WOM. tak samo jak przy I stopniu, prowadzi do szybkiego zniszczenia tarczy sprzęgłowej napędu WOM, a także do nieprawidłowej pracy agregowanej maszyny, napędzanej wałem odbioru mccy.

10. HAMULCE


Kolejność czynności przy regulacji II siopnia sprzęgła napędu WOM

I (rys. 76):

i - odkręcić dwie śruby przymocowujące pokrywkę okienka kontrolnego pod obudową sprzęgła i odłączyć pokrywkę.

-    ostrożnie pokręcać kołem zamachowym, aż do ustawienia się śruby regulacyjnej w polu widzenia okienka kontrolnego,

-    szczelinomierzem o grubości 2*0-05 mm lub sprawdzianem CM K 28 (z zestawu narzędzi serwisowych) sprawdzić ustawienie sprzęgła II stopnia przez włożenie go pomiędzy łeb śruby regulacyjnej a tarczę dociskową sprzęgła. Jeżeli lub jest za mały, zluzować przcciwnakrętkę 1 i wkręcić śrubę 2 aż do uzyskania właściwego luzu, a następnie dokręcić przcciwnakrętkę,

-    w ten sam -sposób wykonać regulację pozostałych dwóch śrub regulacyjnych,

-    założyć pokrywkę i przymocować śrubami.

Hamulec należy sprawdzić i ewentualnie wyregulować co 250 motogodzin lub częściej, jeżeli ciągnik jest używany przy ciężkich pracach.

Jeżeli występuje nierównoczesne hamowanie obydwu kół, zaleca się następujący sposób postępowania:

a)    podłożyć kliny pod koła przednie, unieść tył ciągnika podnośnikiem, aby koła tylne nie dotykały podłoża, zwolnić hamulec postojowy' oraz odłączyć sprężyny naciągowe 3 (rys. 78),

b)    rozłączyć pedały hamulców,

c)    zluzować przcciwnakrętkę 2 (rys. 77), obciążyć prawy pedał hamulca siłą 5 N i obracać nakrętkę 1 cięgła prawego pedału hamulca, aby otrzymać prześwit 67 mm pomiędzy dolną częścią pedału i podłogą pomostu. Dokręcić przeciwnakrętkę 2 (rys. 77).

d)    wykonać czynności regulacyjne w podobny sposób dla pedału lewego tak, aby przy nacisku jednoczesnym siłą po 5 N na każdy pedał, zamek pedałów powinien pozwolić na swobodne ich połączenie,

e)    podłączyć sprężyny naciągowe cięgieł hamulców i sprawdzić, czy nic następuje zakleszczanie się hamulców i usunąć podnośnik,


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
66360 P4090086 CIĄGNIK URSUS MF255 Zbiornik powietrza (4, rys. 19; I, rys. 81) Zawór odwadniający (5
42160 P4090011 CIĄGNIK URSUS MF255 5A, 10A, 12,5A Instalacja elektryczna Miejsce zastosowania Typ ch
11445 P4090079 W Rys. 74. Zwolnica: I - korek wlcwow>, 2 - korek ipimowy CIĄGNIK URSUS MF255 Pozi
P4090087 CIĄGNIK URSUS MF2JS rrza w przewodzie łączącym ciągnik z przyczepą. Powietrze jest wypuszcz
18826 P4090004 6 6 CIĄGNIK URSUS MF 25$ nych warunków pracy ciągnika. W sprawach wątpliwych personel
20152 P4090077 CIĄGNIK URSUS jl.lv )>> ItWll Rvi 70 Drążek podłużny lewy z przegubumt: 2 -
72030 P4090049 CIĄGNIK URsus Mi UŻYTKOWANIE Rys 36. Przeguby cięgieł dolnych. , . rirtlo dolne;:
25826 P4090084 CIĄGNIK URSUS

więcej podobnych podstron