geometria5 kl1

geometria5 kl1



ł ruchem ręki odtwarzają w powietrzu przebytą drogę. Szukają też określeń na kształt przebytej drogi. To był bieg po linii krzywej.

b)    Marsz do celu po linii prostej. Wybieramy cel, do którego można dojść bez omijania przeszkód. Dzieci, wyciągając rękę do przodu, kierują ją na wybrany cel i wytyczają w myśli prostą drogę do celu. Następnie układają tę drogę z patyków. Po wytyczeniu drogi przebywają ją. To był marsz po linii prostej.

c)    Obserwacja spadania kamyka i liścia z tej samej wysokości. Tor spadania kamyka - po prostej, tor spadania liścia - po krzywej. Uczniowie obrazują obydwa tory spadania ruchem ręki.

d)    Rysowanie patykiem na ziemi różnych linii - prostych, krzywych - dzieci maszerują po nich, nazywając je.

P.M. Część 4. Scenariusz 17 - Wiosna budzi zapachami i kolorami

Na zajęciach motoryczno-ruchowych w tym dniu przewidziane są zabawy ruchowe z piłką. Można do nich dołączyć zabawy utrwalające pojęcia: linia prosta, linia krzywa.

a)    Uczniowie tworzą koło. W środku koła stoi nauczyciel. Głośno wymawia imię ucznia i energicznym ruchem toczy po podłodze piłkę do niego. Uczeń łapie piłkę i informuje: piłka przebyła drogę „po prostej” i odrzuca piłkę do nauczyciela. Nauczyciel wywołuje imię innego ucznia i rzuca do niego piłkę górą. Uczeń łapie piłkę i informuje: piłka przebyła drogę „po krzywej”.

b)    Bieg z piłką do celu. Wyścig w dwóch rzędach.

Uczniowie ustawiają się w dwóch rzędach. Przed jednym rzędem rysujemy linię prostą, przed drugim - linię krzywą. Mierzymy za pomocą sznurka długość trasy „po prostej” i „po krzywej”. Stwierdzamy, że trasa „po prostej” jest krótsza od trasy „po krzywej”. Przewidujemy, który rząd powinien wygrać, a potem urządzamy wyścig.

P.M. Część 4. Scenariusz 18 - Wiosenne przebudzenia zwierząt

W ramach ćwiczeń motoryczno-ruchowych dzieci naśladują chód niedźwiedzia, skoki żabki. Można wówczas przeprowadzić następujące ćwiczenia: a) Z jaskini niedźwiedzia wiodły dwie drogi do źródła. Rysunek na podłodze sali obrazuje te drogi.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
geometria5 kl1 ł ruchem ręki odtwarzają w powietrzu przebytą drogę. Szukają też określeń na kształt
DSC57 -iMikrobiota powietrza Generatory aerozoli biologicznych można podzielić na trzy grupy. Są to
pustnic mieszanki należy rozłączyć powietrzne rury ssące gaż-ników, określając na czucie momenty
geometria3 kl1 P.M. Część 1. Scenariusz 21 - Zajęcia i zabawy z tatą • Uczniowie otrzymują koperty z
geometria4 kl1 - Odlicz 7 patyczków. Czy potrafisz zbudować z nich dwa kwadraty? - Odlicz 10 patyczk
geometria6 kl1 •    Niedźwiedź zawsze szedł do źródła drogą prostą. Dlaczego? (Bo jes
fiza2 8.7.    Samochód jedzie ruchem jednostajnym poziomą szn-ą 1    p
geometria2 kl1 Natomiast w klasie 1. akcentujemy: -    zapoznawanie uczniów z kształt
geometria kl1 3.4. TEMATY GEOMETRYCZNE Wśród figur geometrycznych wyróżniamy: -    fi
Zestaw VI 2«Mw VIMi / południa na północ leci mewa przebywa** drogę S, - at bt2. Z zachodu na wschód
206,207 Ale między ruchem ręki a między czasem zapadł wieczór, pusty futerał. (J. Przyboś Skrzy

więcej podobnych podstron