44908 img015 (15)

44908 img015 (15)



I

Cel: Rozumienie i zapamiętanie treści piosenki.


1. Słuchanie piośenki Lotnisko krasnoludków (sł. W. Chotomska, muz. 1. Pfeiffer) w wykonaniu nauczyciela (lub jej nagrania na płycie CD).

pięć mo-ty - li sa - mo - lo - tów.

1

Na trawniku w mym ogródku jest lotnisko krasnoludków.

Już szykuje się do lotu pięć motyli samolotów.

Ref.: Tur, tur. tur. tur, tur. tur.


Wesoło

; J J <] J J j-\

j.

F . t.

>

H J * ^

. • i-

uf 1Na

tra - wni-lcu w mym o - gród - ku jest lo - tni - sko

kra - sno-lu-dków. Już

szy - ku - je

fjr

_J___

F

B> »■

F>

-Jfc__

~r

j r r ir .p r ^

f-f =l

się do lo - tu pięć mo-ty - li sa - mo - lo - tów. Tur, tur, tur, tur, tur, tur.

n

Bardzo dużo krasnoludków wsiada sobie pomalutku. Odlatują z bagażami i machają chusteczkami. Ref.: Tur. tur. tur, tur, tur. tur.

2.    Rozmowa na temat piosenki.

-    Kto naśladował lot samolotów?

-    Kto chciał wyruszyć w podróż?

-    Co robiły krasnoludki, kiedy wsiadły do samolotu?

3.    Nauka piosenki fragmentami, metodą ze słuchu.

4.    Zabawa ruchowa przy piosence.

Nauczyciel dzieli dzieci na dwie równe pod względem liczby grupy: motyle i krasnoludki. Dla łatwiejszego zapamiętania, kto w zabawie pełni określonąrolę, zakłada dzieciom szarfy w dwóch kolorach lub oznacza grupę w inny sposób.

Dzieci przykucają w różnych miejscach sali i słuchają piosenki nagranej na płycie CD. W pierwszej zwrotce, na słowa Już szykuje

się do lotu - wstają/woiy/e i rozkładają ręce na boki. Kiedy zabrzmi refren piosenki, dzieci krążą w rytm muzyki między krasnoludkami, naśladując lot samolotem. Na zakończenie refrenu stają przed jednym z krasnoludków.

W czasie drugiej zwrotki piosenki wstajądzieci krasnoludki i kładą dłonie na ramionach motyla. Słysząc refren, dzieci w parach swobodnie poruszająsię po sali, naśladując podróż samolotem. Zabawę powtarzamy ze zmianą ról.

Uwaga! W czasie trwania zabawy nauczyciel koordynuje działania dzieci i pomaga im poprawnie wykonać zadania.

5. Zabawa taneczna Nie chcę cię znać.

Wolno f

Nie chcę cię. nie chcę cię, nie chcę cię znać. Chodź do mnie, chodź do mnie, rącz-ki mi daj

Pra-wą mi daj, le - wą mi daj.    I juź się na mnie nic gnie - waj.


Pra-wą mi daj, le - wą mi daj.    I juź się na mnie nie gnie - waj.

Nie chcę cię, me chcę cię, - Dzieci wykonują4 kroki w tył, odsuwając się od nie chcę cię znać.    siebie na niewielką odległość. Znaczenie słów pod

kreśla ruch prawej ręki, która naśladuje gest odpychania.

Chodź do mnie, chodź do mnie, - Zbliżają się do siebie, prawa ręka naśladuje ruch rączki mi daj.    przywołania.

Prawą mi daj, lewą mi daj.    - Podają sobie prawe i lewe ręce, tworząc w parach

małe kółeczka.

I juź się na mnie nie gniewaj. - Obracają się w kółeczku.

6. Muzyczne zagadki.

Nauczyciel śpiewa dzieciom zagadki, swobodnie improwizując do nich melodię. Dzieci podająodpowiedź słowną lub w formie improwizacji melodycznej.


23


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
44908 img015 (15) I Cel: Rozumienie i zapamiętanie treści piosenki. 1. Słuchanie piośenki Lotnisko k
img015 (15) I Cel: Rozumienie i zapamiętanie treści piosenki. 1. Słuchanie piośenki Lotnisko krasnol
img015 (15) I Cel: Rozumienie i zapamiętanie treści piosenki. 1. Słuchanie piośenki Lotnisko krasnol
22 23 Cel: Rozumienie i zapamiętanie treści piosenki. 1. Słuchanie piosenki Lotnisko krasnoludków (
22 23 2 rVmiEN DRUGI- Cel: Rozumienie i zapamiętanie treści piosenki. 1. Słuchanie piosenki Lotnisko
14 15 3 ITYDZIEŃ TRZECI- KOLOROWE Satft Cel: Rozwijanie poczucia rytmu. 1. Słuchanie piosenki Ola i
czy flipchartów. Wówczas zwiększymy ilość zapamiętanych treści - statystyki podają, że zapamiętujemy
— ćo 4.    ^Związek przyjaciół Zakopanego«, ul. Krupówki 15. Cel: starania koło
img015 15 Rozdział 2. Historia powstania i kierunki rozwoju sieci neuronowych Delay Neural Nelwork)
img015 15 Kąt nazywany często za mig nni Idom z miary łukowej aa miarę kątową i odwrotnie. Istnieje
img015 15 1. Wprowadzenie Przykład. W szczególnie często rozważanym zadaniu automatycznego rozpoznaw
img015 15 15 Rye. 2. Średnie ciepło właściwe różni się od ciśnienia otoczenia Wartość ciepła

więcej podobnych podstron