img071 (6)

img071 (6)



5.    Przekładać piłkę z dłoni do dłoni.

6.    Grać piłką klęcząc, siedząc łub leżąc.

Nie wolno :

1.    Dotknąć piłki więcej niż jeden raz, o ile uprzednio nie dotknęła ona ziemi, innego zawodnika, słupków lub poprzeczki.

2.    Dotykać piłkę podudziem lub stopą poza sytuacją, kiedy przeciwnik rzucił ją celowo w zawodnika.

3.    Rzucać się na leżącą lub toczącą piłkę. Nie dotyczy to bramkarza we własnym polu bramkowym.

4.    Rozmyślnie wyrzucać piłkę poza linię boczną boiska lub poza własną linię końcową obok bramki. Nie dotyczy to bramkarza we własnym polu bramkowym, kiedy na skutek nieopanowanej piłki znajdzie się ona poza własną linią końcową (rzut od bramki).

5.    Drużynie posiadającej piłkę, przetrzymać jej bez usiłowania próby ataku lub oddania rzutu od bramki. Taką grę na czas (pasywną) karze się rzutem wolnym z miejsca, w którym znajdowała się piłka w chwili przerwania gry.

6.    Gra toczy się dalej, jeżeli piłka dotknie jednego z sędziów'.

Vni. ZACHOWANIE SIĘ WOBEC PRZECIWNIKA

Wolno :

1.    Używać rąk w' celu wejścia w posiadanie piłki.

2.    Otwartą dłonią, z dowolnego kierunku wygarnąć przeciwnikowi piłkę z dłoni.

3.    Zastawiać przeciwnika ciałem, również wtedy, kiedy znajduje się on w posiadaniu piłki.

Objaśnienie :

Zawodnik drużyny broniącej ma prawo ustawić się na drodze poruszania się zawodnika atakującego.

Obowiązkiem atakującego jest ominięcie obrońcy. Jeżeli nie będzie starał się go wyminąć i wpadnie na broniącego, sędziowie gwiżdżą błąd atakującemu.

Atakujący ma prawo zasłaniać obrońcę, pomagać partnerowi wyjść na pozycję. Może przy tym nastąpić zderzenie zawodników. Jeżeli nie zachodzi wtedy przepychanie lub przetrzymanie lub uderzenie - sędziowie nie powinni przerywać gry. Gdy w walce o piłkę zderzy się ze sobą dw'óch zawodników, a przy tym nie zachodzi wzajemne przepychanie, nie należy przerywać gry.

Nie wolno :

1.    Przeszkadzać lub zastawiać przeciwnika ramionami, dłońmi lub nogami.

2.    Wpychać zawodników drużyny przeciwmej do pola bramkowego.

3.    Wyrywać lub wbijać jednorącz i oburącz piłki, która była w posiadaniu przeciwnika.

4.    Wybijać piłki przeciwnikowi przy użyciu pięści.

5.    Piłką narażać przeciwnika na niebezpieczeństwo, jak również zabronione jest stosowanie manewrów i zwodów przybliżających piłkę do przeciwnika w sposób niebezpieczny.

6.    Zagrażać bramkarzowi w sposób niebezpieczny.

7.    Przeciwnika trzymać, obejmować i popychać jednorącz i oburącz.

8.    W przeciwnika wbiegać, naskakiwać na niego, podstawić nogę, bić oraz narażać go na niebezpieczeństwo w' każdy inny sposób. W przypadku ciężkiego przewinienia naruszającego przepis o zachowaniu się wnbec przeciwnika, winnego zawodnika należy zdyskwalifikować.

IX.    ZDOBYCIE BRAMKI

1.    Bramka jest zdobyta, gdy piłka całym swoim obwodem przejdzie poza linię bramkową do wewnątrz bramki, a zawodnik wykonujący rzut lub którykolwiek z jego partnerów nie popełnił w tym czasie żadnego błędu wnbec przepisów. O ile któryś z zawodników drużyny broniącej popełnił błąd wnbec przepisów gry i piłka wpada do bramki - uznaje się bramkę. Jeżeli rozległ się sygnał sędziów głównych lub sędziego mierzącego czas, a piłka znajdowała się w locie, ale nie przeszła jeszcze poza linię bramkową między słupkami bramki - nie należy wtedy bramki uznać. O ile piłka znajdzie się we własnej bramce - należy uznać bramkę dla przeciwnika (z wyjątkiem rzutu do bramki).

2.    O zwycięstwie drużyny decyduje większa ilość zdobytych bramek.

3.    Przy równej ilości zdobytych bramek, względnie przy wyniku bezbramkowy m - gra jest nierozstrzygnięta.

X.    RZUT ROZPOCZYNAJĄCY GRĘ

1.    Grę rozpoczyna drużyna, która w wyniku losowania wybrała piłkę, lub gdy drużyna przeciwna wygrała losowanie i wybrała stronę boiska. Grę w drugiej połowie spotkania wznawia drużyna przeciwna. Przy dogrywkach należy ponownie losować strony boiska oraz rozpoczęcie gry.

2.    Po zdobyciu bramki, grę rozpoczyna drużyna, która ją utraciła.

3.    Rozpoczęcie gry' następuje w środku boiska po sygnale (gwizdku) sędziego głównego.

4.    W chwili rozpoczęcia gry wszyscy zawndnicy winni znajdować się na swnich połowach boiska, przy czym przeciwnicy nie mogą znajdować się bliżej niż w odległości 3 m od zawodników z piłką.

XI.    RZUT ZZA LINU BOCZNEJ

1. Rzut zza linii bocznej zarządza się w' sytuacji kiedy piłka przekroczy całym obwodem linię boczną lub gdy zawodnik z pola drużyny broniącej jako ostatni

107


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
Scan10164 polecenie, dzieci przechodzą po ławce z ramionami w bok — na jednej dłoni leży piłka. Przy
img071 (31) Elementarne wprowadzenie do techniki sieci neuronowych 65 Rys. 4.16. Prezentacja położen
skanuj0030 (30) Przykład obliczania przekładni łańcuchowej Obliczyć przekładnię z łańcuchem rolkowym
img071 i 71 i 71 iczyznę do poziomu bezpośrednio, a dowolną linię prostą możemy doprowadzić do
img071 i 71 i 71 iczyznę do poziomu bezpośrednio, a dowolną linię prostą możemy doprowadzić do
POM Marszałek95 Układ gwiazdowy trzech przekładników Stosowany jest do zasilania przekaźników nadprą
2. Oplatanie (przekładanie piłki z ręki do ręki). 2.1. Marsz - przekładanie piłki z ręki do ręki z p
P7270357 ARKUSZ I-C Zadanie 1. (/ pkt) Gdy rzucimy piłkę pionowo do góry: a)    jej e
strona163 KOŁA ZĘBATE Koła zębate są stosowane w przekładniach kształtowych - zębatych do przenoszen
IMG53 tylko przekład LXX w relacji do oryginału hebrajskiego, ale porównanie np. Księgi Syracha w o
3 I A podaje(l) do B i biegnie sprintem do palika , B przyjmuje piłkę i podaje(2) do A , A podaje(3)

więcej podobnych podstron