Img10244

Img10244



Teraz wybierzcie z grupy partnera, z którym chcecie porozmawiać o swo. ich zapisanych błędach...

Nie starajcie się usprawiedliwiać, wyjaśniać, lecz traktujcie je jako fakty i opowiedzcie o sytuacjach, w których te błędy popełniacie. Macie na tę ro?. mowę 8 minut...

Teraz przerwijcie rozmowę i zbierzcie się w kole...

Chciałbym, żeby każdy wybrał jeden ze swoich trzech błędów, i powiedział głośno:

WYMIENIĘ WAM JEDEN Z MOICH BŁĘDÓW...

(np. jestem czasem skąpy),

I MIMO TO JESTEM W PORZĄDKU, TAKI JAKI JESTEM.

Następne zdanie każdy powie w takiej formie. Zapiszę je na dużym arkuszu papieru, żebyście je mieli stale przed oczyma i nie zapomnieli go. Gdy jeden z was je wypowie, cała grupa powtórzy jego wypowiedź, mówiąc:

TY... (jesteś czasem skąpy)

I MIMO TO JESTEŚ W PORZĄDKU, TAKI JAKI JESTEŚ.

Potem kolej na następne dziecko.

Czy zrozumieliście, jak zabawa przebiega?...

Teraz zacznę sam, po mnie kolej na mojego sąsiada z lewej, potem na jego sąsiada z lewej i tak dalej...



KRYTERIA OCENY

O Czy było mi łatwo czy trudno rozmawiać z innymi dziećmi o moich słabościach?

O Co odczuwałem, gdy głośno przed całą grupą mówiłem swoje dwa zdania?

O Co odczuwałem, gdy grupa powtarzała po mnie moje dwa zdania?

O Co mogę/chcę zrobić, żeby tego ważnego zdania: „Jestem w porządku, taki jaki jestem” nie zapomnieć?

O Jak się teraz czuję?


DOŚWIADCZENIA

Jest to bardzo skuteczna i mocna zabawa. Z reguły prowadzący powinien w niej uczestniczyć. Przede wszystkim w drugiej części eksperymentu, jego udział jest bardzo znaczący.

PODOBIEŃSTWA 1 RÓŻNICE

(K. W. Vopel)


CELE

Dzieci mogą sobie uświadomić, u którego z członków grupy stwierdzają bardzo silne pokrewieństwo psychiczne lub odczuwają wielki psychiczny kontrast. Poprzez wymianę danych w grupie dzieci otrzymują informacje zwrotne o tym, jak są przez innych postrzegane. Z dyskusji oceniającej może wyłonić się realistyczna samoocena i korekta obrazu innego dziecka.

® UCZESTNICY

Od 12 lat. Wielkość grupy dowolna. Warunkiem jest znajomość dzieci zabaw interakcyjnych.

CZAS TRWANIA Około 25 minut.



POMOCE

Dla każdego dziecka dwie kartki i ołówek.

PRZEBIEG GRY

Chciałbym z wami wypróbować zabawę, która nazywa się „Podobieństwa ' ł i różnice”. Sądzę, że zauważyliście już, że w grupie jest kilkoro dzieci, które są do was podobne, i takie dzieci, które wydają się być waszym przeciwieństwem. Chciałbym, żebyście się najpierw zapytali:

KTO W TEJ GRUPIE JEST DO MNIE NAJBARDZIEJ PODOBNY? Kiedy znajdziecie odpowiedź na to pytanie, zapiszcie na jednej kartce: „Najbardziej jesteś do mnie podobny ty,... Ty też tak łatwo się unosisz, gdy ktoś się z ciebie naśmiewa. Ja reaguję tak samo”.

Czy zrozumieliście, co mam na myśli?

Macie 5 minut na wyszukanie dziecka, które jest do was najbardziej podobne i na zapisanie tego na kartce...

Teraz zastanówcie się, które dziecko odbieracie jako swoje przeciwieństwo. Gdy znajdziecie odpowiedź, zapiszcie na drugiej kartce na przykład: „Ty, ...Jesteś zupełnie inny niż ja. Słuchasz uważnie, gdy ktoś mówi. Ja często przerywam moim rozmówcom”. Zrozumieliście, o co chodzi?... Macie zno-

115


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
68524 Img10330 Teraz połączcie się w grupy po sześcioro. Wybierzcie sobie osoby, z którymi bardzo ch
Teraz wstawisz do pracy zdjęcia. Po lewej stronie okna programu wybierz slajd, na którym umieścisz p
DSCN0206 Zbierzcie się teraz czwórkami i porozmawiajcie o swoim doświadczeniu Macie na to 5 minut...
Img10246 Teraz wyjaśnię wam przebieg gry. Każdy zostawia swój arkusz na swoim miejscu. Macic20 minut
page0823 Saint-Simonizm815 .0wiata i stoimy teraz na punkcie, na którym świat dąży do nowej postaci.
2010-10-29 Tutaj drugą stronę traktuje się jako partnera, z którym razem szuka się
Scan080220080229 71 partnerskiemu, w którym pacjent jest równoprawnym partnerem wszystkich elementó
kierunku działania obliczamy spodziewaną korzyść, a następnie wybieramy , / ii kierunek, z którym zw
dadada p^ Wybierz kiosk RUCHu, w którym chcesz odebrać paczkę: larejestruj Zaloguj EK O KOSZYK( ) Na
indywidualne lub zinstytucjonalizowane grupy podmiotów, z którymi przedsiębiorstwo wchodzi w określo

więcej podobnych podstron