Img10301

Img10301



Czy zrozumieliście, na czym polega gra?... Kto chce być myśliwym, a kto zającem?...


KRYTERIA OCENY

O Co podobało mi się w tej grze?

O Co mi się w niej nie podobało?

O Która rola podobała mi się bardziej, rola myśliwego, czy też rola zająca? □ Czy wszyscy pozostali byli rzeczywiście cicho, tak że myśliwy mógł usłyszeć zająca?

O W jakich sytuacjach w życiu ważny jest odbiór i rozróżnianie dźwię

ków?


□    W jakich innych sytuacjach czuję się często jak obiekt polowania, w jakich jestem prześladowany?

□    W jakich sytuacjach czuję się jak polujący i prześladujący?


DOŚWIADCZENIA

Inny interesujący wariant gry polega na tym, że wiąże się też dodatkowo oczy zającowi. Wtedy rezygnuje się już z dzwoneczka i oboje muszą próbować rozpoznać położenie tropiącego i tropionego na podstawie dobrego oszacowania naturalnych dźwięków otoczenia. Dopuszcza się możliwość postawienia przez myśliwego naturalnego pytania: „Gdzie jesteś zajączku?”, na co on równie stereotypowo powinien odpowiedzieć: „Tu jestem”.

WIDZĘ COŚ, WIDZĘ

(stara zabawa dziecięca)


CELE

Za pomocą tej starej zabawy dziecięcej dzieci ćwiczą pewniejsze rozpoznawanie kolorów i ich określanie. Mogą one również lepiej uświadomić sobie ich stosunek do poszczególnych kolorów i wynikające z tego preferencje.

pin UCZESTNICY

IjEfił Dzieci od lat sześciu. Liczebność grupy jest dowolna.

CZAS TRWANIA Nie więcej niż 10 minut.


|— PRZEBIEG GRY

aai Chciałbym dzisiaj przeprowadzić z wami zabawę, którą niektórzy z was za-

- pewne już znają. Nazywa się ona: „Widzę coś, widzę”.

Rozpoczyna ją jedna osoba, która wyszukuje sobie interesujący ją w danym momencie kolor, może to być np. czerwony. Rozgląda się po sali, aby znaleźć jakiś przedmiot o tej barwie, po czym mówi: „Widzę coś, widzę, że jest ono czerwone”. W tej chwili wszyscy zaczynamy zgadywać, jaki czerwony przedmiot znajdujący się w sali miała na myśli ta osoba. Wyliczamy więc po kolei wszelkie czerwone przedmioty, które widzimy w naszym otoczeniu. Gdy ktoś wreszcie odgadnie, może jako kolejna osoba pomyśleć sobie jakiś kolor i dobrać do niego odpowiednią rzecz z sali o takiej samej barwie.

Czy zrozumieliście, na czym polega zabawa?... Kto chce zacząć?...


KRYTERIA OCENY

O Co w tej zabawie sprawiło mi radość?

□    Co w niej mi przeszkadzało?

□    Czy znam już wszystkie kolory?

□    Jaki jest mój ulubiony kolor?

□    Czy mogłem wybrać mój ulubiony kolor?

□    Czy było łatwo wyszukać w tym pomieszczeniu jakąś rzecz w tym kolorze?


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
III teorie Keplera •    W końcu Kepler zrozumiał; na czym polega problem; podobnie ja
Czy wiedzę, na czym polega użycie perspektywy? Gdzie na fotografii znajduję się tak zwane „mocne
48273 Obraz4 Wio raz juko zjawisko prozodyjno-językowe Aby właściwie zrozumieć, na czym polega zjawi
4.2.4. Sprawdzian postępów Tak Nie Czy potrafisz: 1) wyjaśnić, na czym polega
Na czym polega zjawisko Ramhna? Czy promieniowanie elektromagnetyczne, w którym nie ma fotonów pasuj
Na czym polega konstrukc
Na czym polega i od czego zależy poprawka luni-solarna w pomiarach gra winiet rycznych. Poprawka pły
MYSZKA SZARUSIA LOGOPEDIA (25) Zawody Spójrz na poszczególne postaci. Czy wiesz, jakie zawody wyko
Si irRozwój seniora.Na czym polega rozwój na starość i czy warto o niego dbać? wykład Ewy Ryłko6
anauząwąg_o_wą 1.    Wyjaśnij na czym polega proces starzenia osadu. Czy jest to proc
Czy kryterium prawdy jest potrzebne? Sama def. Prawdy mówi co to jest prawda- na czym polega, że sąd
ANALIZA WAGOWA 1.    Wyjaśnij na czym polega proces starzenia osadu. Czy jest to proc
CCF20130119005 Na czym polega kwalifikacja?Na określeniu czy dane przedsięwzięcie może ZNACZĄCO ODD

więcej podobnych podstron