img10301 djvu

img10301 djvu



102

Podobnie omówić okna. Kto robi okna? Z czego? Skąd się bierze drzewo? (Rośnie). Gdzie rośnie najwięcej drzew? Drzewa ścinają, suszą, a potem tną piłami na deski. Deski kupuje stolarz i robi z nich różne sprzęty. Powtórz!

Gimnastyka. Powstać! Baczność! Zsunąć stopy, raz! rozsunąć, dwa! (3 razy). Jak się nazywa ta część ręki? (wskazuje na dłoń). Jeżeli nie wie żadne, powie im nauczyciel. Zamknąć dłonie, raz! otworzyć, dwa! (3 razy). Stań na palce, raz! na całe stopy, dwa! (3 razy). Rozkrok lewą albo prawą nogą. Ręce na barki — złóż! Prostuj ramiona w górę, raz! na barki, dwa! (3 razy). (N. powinien uważać, by uczniowie bezwarunkowo trzymali kark prosto i nie wysuwali brzucha wprzód. Dłonie mają być zwrócone ku sobie). Ramiona opuść! Na „raz“ skłonicie się lekko (trochę) wprzód, o tak (pokazuje), na „dwa“ wyprostujecie się. Skłoń się lekko wprzód, raz! prostuj się, dwa. (3 razy). Usiąść! Powstać! Usiąść!

Rachunki. Badanie zawartości zbiorów, odwzorowywanie, układanie z patyczków drzwi i okna według podanego wzoru. Budowaliście już klasę, ale nie zrobiliście jeszcze ani drzwi, ani okien. A dobrą by była klasa bez drzwi i okien? A to musimy zrobić drzwi i okna. — Zresztą postępowanie podobne, jak przy układaniu klasy.

Przy zbieraniu patyczków osobno układają patyczki użyte do odwzorowywania drzwi, a osobno okna.

Gdy ułożą patyczki z drzwi, pyta: Których patyczków więcej użyliście: dużych, czy małych? A może mi któro powie, ile ułożyliście małych patyczków? — Gdy rozłożą okno, pyta: A ile małych patyczków potrzebowaliście do budowy okna? Których użyliście mniej: dużych, czy małych? Teraz ułóżcie osobno wszystkie małe patyczki.

Schowajcie te duże patyczki, z których budowaliście dnzwi. Bierzcie teraz po jednym patyczku z każdej kupki i chowajcie do pudełek. Gdy złożą wszystkie, pyta: Czy został ci jaki patyczek na ławce? (Dlaczego? Bo było równo wszędzie patyczków). Jutro przynieście ze sobą książeczki.

Pauz a.

Śpiew. Powstać! Usiąść! (2 razy). Prześpiewanie kilkakrotne piosenki „Mój zeszyt11.


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
jak zadziwi† 1 Skąd się bierze cisza Kto drzewa kołysze! Czemu słonko gaśnie i kończą się
3 kopia(1) Skąd się bierze cisza Kto drzewa kołysze! Czemu słonko gaśnie i kończą się
I Użyteczność aplikacji ar ^ •e I > Aplikacja jest użyteczna, kiedy robi to, 6 czego spodziewa si
skanuj0028 mi się „przygląda”, który — podobnie jak ja z niego — robi ze mnie obiekt; również Boga p
image0 24 Co kto robi?
img13201 djvu 102 Wzgląd będę miał dla ciebie aż do życia kresu, Większy niż Indyanie mają dla Gang
img18301 djvu Niechże go kto rozumie i czyta i słucha. „Przypatrzmy się wszech rzeczy ogólnej natur
img19201 djvu 102 Kogośmy sobie życzyli. Ci zagłębieni w ludzkości sztuce, Ci ważąc słuszność na sz
LUBIĘ ORTOGRAFIĘ KLASA 2 7 8. Rozwiąż rebusy. 1 9.to
str30101 djvu NAUKA Podobnie rzecz się ma z rzeką, gdy jej łożysko tworzy krzywiznę. We wszystkich
LUBIĘ ORTOGRAFIĘ KLASA 2 7 8. Rozwiąż rebusy. 1 9.to
052 djvu 102 Jej lica płoną jak róża W wonnym ogrodzie Sewilli, Białe ramię się wynurza, Z pod
Czy korzystasz z mikrofalówki? Czy kupujesz mrożonki? Kto robi w domu zakupy? Czy jadasz
WSP J POLN2543 320 Andrzej Marta itru tek:, /In rui PajdzińtJur, Frazeologu znaczenie idiomatyczne ‘

więcej podobnych podstron