img167 (2)

img167 (2)



•    Odkładanie rzeczy na ustalone miejsce. Zachowanie porządku w szatkach indywidualnych.

Pełnienie dyżurów: pielęgnowanie roślin, nakry wanie do stołu, porządkowanie stolików po zakończonych zajęciach.

Uczestniczenie w organizowaniu i wyposażaniu kącików tematycznych w sali.

•    Planowanie zmian w wystroju sali. Wykonywanie drobnych elementów dekoracyjnych.

Poszanow anie wspólnej własności oraz własności innych dzieci.

•    Poznawanie kolegów w grupie (imiona, zwyczaje, ulubione zabawy).

•    Rozumienie i przestrzeganie ustalonych norm i zasad zachowania.

-    Współudział w tworzeniu umów: graficznych, słownych, ruchowych i wspólne ich respektowanie.

Szanowanie praw kolegów. Przestrzeganie zakazu jakiegokolwiek krzywdzenia innych osób: popychania, bicia, zabierania zabawek, przeszkadzania w zabaw ie. Używanie zwrotów grzecznościowych w stosunku do kolegów i dorosłych, adekwatnie do kontekstu sytuacyjnego.

•    Przestrzeganie zasad zgodnego współżycia w grupie.

-    Uznawanie praw innych do uczestnictwa w zabaw ie, korzystania z zabawek, sprzętu, przyborów.

Unikanie skarżenia.

-    Pokojowe rozwiązywanie konfliktów, dochodzenie do kompromisu.

-    Zwracanie się o pomoc do nauczyciela.

-    Wczuwanic się w stan emocjonalny innych osób (kolegów).

-    Uczenie się sprawiania innym przyjemności, np. poprzez mówienie miłych słów. pochwałę.

-    Opiekowanie się dziećmi wymagającymi pomocy, nieśmiałymi, niepełnosprawnymi. Interesowanie się chorym kolegą.

Rozróżnianie pojęć dobra i zła. Kierowanie się w postępowaniu wartościami moralnymi.

Poznawanie znaczenia okazywania innym przyjaźni, życzliwości, sprawiedliwości na podstawie utworów literackich, baśni, teatrzyków oraz przykładów z życia przedszkola.

•    Dokonywanie oceny własnego zachowania oraz zachowania innych. Wyciąganie wniosków.

Podejmowanie prób wyeliminowania niepożądanych zachowań własnych i kolegów-. Organizowanie wspólnych zabaw.

Przyjmowanie określonych ról w zabawach tematycznych i spełnianie ich w czasie

zabawy.

•    Wykonywanie zadań w grupach. Współdziałanie.

Przestrzeganie zakazu przeszkadzania innym w wykonywaniu ich zadań. Współudział w planowaniu, przygotowaniu i przebiegu uroczystości przedszkolnych, teatrzyków, inscenizacji.

•    Reagowanie na polecenia i prośby nauczyciela.

Przestrzeganie zasady kolejności wypowiadania się. nieprzerywania wypowiedzi innym.

27


Wyszukiwarka

Podobne podstrony:
RRRR ODKŁADAJ RZECZY NA MIEJSCE. ZACHOWAJ ^ORZĄDEK.
regulamin3 ODKŁADAJ RZECZY NA MIEJSCE. ZACHOWAJ ^ORZĄDEK. www. iinagiiiativeteacher.com
08(5) Nie zabieram nikomu zabawek Odkładam zabawki na wyznaczone miejsce Sprzątam po skończonej zaba
dla gości przynieść mogły, niemniej winna baczyć na to, by w zabudowaniu miejscowości zachowywano pe
img010 (94) ciu, gdyż zbadanie przez niego rzeczy na miejscu rozjaśniło dopiero trudne już dziś posz
page0342 343 Fryderyk August 11. kacli swoirli, zachowali. 1 luho wyprawa króla na Turków dla okazał
w pokoju Odkładamy zabawki na miejsce
Drzewo życia8 opisują walkę na poziomie kosmicznym, walkę, od której zależy zachowanie porządku we
skanowanie0003 (127) „Ludzie i rzeczy są coraz bardziej nie na swoim miejscu”11, powiada jeden z bad
str0016 mie zrezygnowali z introspekcji, a na jej miejsce przyjęli zachowanie się w „czystej” postac
Notatką z wejścia na teren zostaną ustalone miejsca wywozu odpadów, parametry do kosztorysu inwestor
itsi ^MsmssIs^ liSigi? ■NKB» i#R«■H Odkładamy zabawki na miejsce Czekamy na swoją
IMGU88 Wykres A neony
Nic ma też miejsca w nowym porządku na ucisk moioj-szości narodowych i ich odrębności kulturalnych,

więcej podobnych podstron